En god og sund linkprofil resulterer ofte i de øverst placeringer på Google. Sammen strukturerer vi linkbuilding og PR arbejdet.
Opnå de bedste Google placeringer.
Blandt Googles vigtigste parameter for hvordan de indekserer en hjemmeside og placerer den på specifikke Google søgninger, er mængden og kvaliteten af links til den pågældende hjemmeside.
Derfor er det ligeså vigtig, som det altid har været, at have synlig omtalte på nettet i form at tekst, billeder, video mv. som linker til dit website.
WeMarket hjælper med at strukturere indsatsen og få søsat initaitiver, som skal få andre aktører på nettet til at linke til din hjemmeside.
Linkbuilding er meget simpelt fortalt en SEO-taktik, der primært går ud på at få eksterne links til at pege på dit website. Der findes dog forskellige former for linkbuilding, som kan bruges forskelligt til at få dit website til at rangere højere.
De to mest benyttede er:
Intern linkbuilding guider dine besøgende rundt på dit website. Det sker i form af, at du linker fra en af dine sider til en af de andre sider, du har på websitet. Det skaber dermed et helt naturligt flow og fastholder dine besøgende i noget længere tid. Det har dog også en lille indvirkning på søgemaskineoptimering, da det fortæller Google, hvilke af dine landingssider, der er vigtigst
Ekstern linkbuilding er skabelsen af links fra andre hjemmesider til din egen. Den eksterne hjemmeside og indholdet i den tekst der linkes fra, skal dog være relevant for at give linket værdi. Det skal gerne være så relevant og sammenhængende som muligt, så besøgende bliver på dit website, når de klikker sig videre og ikke øjeblikkeligt forlader det. Dette vil nemlig svække din SEO i stedet. Værdi og relevans er derfor nøgleordet i ekstern linkbuilding.
For at opnå maksimal synlighed på søgemaskinerne, er det nødvendigt at få links fra andre hjemmesider. For når en anden hjemmeside linker til dit website, anser Google det som en anbefaling af dine produkter eller services. Da Google netop ønsker at give deres brugere den bedste oplevelse og dermed de mest præcise søgeresultater, vil Google automatisk placere dit website højere i søgeresultaterne, efterhånden som dit website får flere og flere anbefalinger.
Selvom du derfor måske allerede er godt i gang med at søgemaskineoptimere din hjemmeside eller website og også har et brugervenligt webdesign, er det altså ikke nok, hvis du vil ligge nr. 1 på Google. For at komme op på førstepladsen kræver det en stærk og naturlig sammensætning af links. Det er netop, hvad vi kan hjælpe dig med.
Linkbuilding bliver ikke gjort over natten. Det er en kontinuerlig proces, der både kræver fokus, tålmodighed, tid og ikke mindst en gennemtænkt strategi. For at sikre at du kommer godt i gang med linkbuilding, lægger vi en effektiv strategi, der er tilpasset dine mål og tendenserne i din branche. Sammen med de rette medier og publiceringsmuligheder sikrer vi, at du opnår de bedst mulige resultater.
I planlægningen af en strategi har vi fokus på følgende:
Med fokus på dette sikrer vi et effektivt forbrug af dit budget og den største afkastningsgrad i form af høje søgeordspositioner, som giver dig mere organisk trafik.
For at komme godt fra start med linkbuilding kræver det ikke kun en god strategi. Det er også nødvendigt at se på, om dit website har behov for on-page optimeringer såsom tekst, billeder, hastighed, brugervenlighed, interne links, udgående links og meget mere. Når disse er optimeret, er der færre problemstillinger, der kan påvirke dine rangeringer på Google negativt – du vil derfor kunne mærke en betydeligt større effekt af linkbuilding.
Herudover ser vi naturligvis også på, hvilke off-page optimeringer, der sammen med linkbuilding kan hjælpe dit brand til at opnå en højere organisk rækkevidde.
Disse optimeringer kan være:
Linkbuilding går derfor hånd i hånd sammen med mange andre SEO-discipliner og sammen forstærker de hinandens effekt.
Det kræver et grundigt arbejde at skaffe relevante og stærke links til ens website. Dette kan vi hjælpe dig med, da vi har et stort netværk af forskellige medier og har kontakt til hjemmesider i alle brancher. Medierne består af hjemmesider og blogs af forskellige størrelser samt med forskellige domæneautoritet, så du får den mest naturlige og alsidige linkprofil.
Med os ved roret for outreach foretager vi rugbrødsarbejdet og sikrer, at du får flere og bedre links end dine konkurrenter, mens du høster effekten af arbejdet.
I arbejdet med linkbuilding findes der en række forskellige links, der kan bruges til opbygningen af en naturlig og stærk linkprofil, og som vi hjælper dig med at få:
Dette er link du får, når du har publiceret engagerende indhold på din hjemmeside, som giver en værdi til andre, og som de har lyst til at linke til.
Sådan en type af link kaldes også for backlink og skabes, når du har lavet informativt indhold, der overbeviser andre relevante medier i branchen om at publicere det.
Disse skabes gennem dit netværk fra samarbejdspartnere, kunder og leverandører. Dette hjælper vi dig med.
Links fra pressen er de mest stærke og troværdige links, du kan få. Vi hjælper dig med at publicere en historie eller begivenhed, der skaber interesse i lokale eller landsdækkende medier.
Reklame forklædt som journalistik. Historien bliver typisk skrevet og sat op på samme måde som en almindelig artikel på et medie. Forskellen er blot, at indholdet bliver markeret som en ”Annonce” eller som ”Sponsoreret indhold”. Advertorials giver dig mulighed for at få links fra nogle af de mest troværdige domæner i Danmark.
Hjemmesider hvor man manuelt kan oprette sin virksomhed og få et link til sit site. Linkkataloger er typisk sløje hjemmesider med lav domæne rating, men som sagt er det vigtigt, at du har en varieret og alsidig linkprofil.
Vi analyserer dine konkurrenters linkprofiler og skaffer de samme eller tilsvarende stærke links. Det giver dig et stærkt fundament til linkbuilding.
Her finder og identificerer vi døde links eller de såkaldte 404-fejl. Ved at finde disse døde links og kontakte ejerne af disse domæner, kan vi hjælpe dig med at få linket før en af dine konkurrenter.
Den tekstmæssige del af linkbuilding er vigtigt for processen, da teksterne sender signaler til både søgemaskiner og potentielle og eksisterende kunder. De skal derfor være velskrevne, relevante og indeholde de rette søgeord.
Vi har et stort netværk af både erfarne og professionelle tekstforfattere og kan derfor matche dig og din forretning med en tekstforfatter, der har stor forståelse for de skriftlige krav inden for SEO og for den branche, din virksomhed opererer i. Du kan derfor trygt overlade den skriftlige del af arbejdet med linkbuilding til os.
Med et kontinuerligt flow af links til din hjemmeside får du mest muligt ud af din indsats med linkbuilding. Sammen med vores netværk af medier har vi udarbejdet en plan for vores linkbuilding flow, så du får artiklerne publiceret løbende.
Derudover er det vigtigt med et målrettet arbejde mod nye publiceringer fra relevante domæner, så du får kontinuerlig linkjuice til dit domæne. Ved et samarbejde med os skaber vi et system, der giver den rette balance mellem kvalitet og kvantitet. Det får dine søgeord til at rangere højere i søgemaskinerne med mere organisk trafik som resultat.
Hos WeMarket tænker vi både lokalt, nationalt og internationalt. Vil du derfor gerne rangere på søgeresultater i andre lande eller på specifikke lokale søgninger i dit nærområde, er dette også noget, vi hjælper dig med.
Det er meget forskellige discipliner som kræver forskellig opmærksomhed, da der kan være andre regler og forhold for linkbuilding i f.eks. England eller USA, end der er i Danmark.
Uanset hvor eller hvor bredt du ønsker at rangere herhjemme eller i udlandet, varetager vi arbejdet for dig, så du kan vækste alt imens, du passer din forretning.
Gennem hele processen kan du følge med i resultaterne gennem WeMarket Board. Det hjælper dig med at se den effekt, linkbuilding og andre markedsføringsaktiviteter har på dine søgeordspositioner, trafikken til din hjemmeside, din omsætning samt andre tal, der er vigtige for din forretning.
Udover at vise dig nøgletal såsom konverteringer og forbrug, viser WeMarket Board dig også altid din data i indeks og i realtid. På den måde sammenlignes der altid med samme periode sidste år for ikke at sammenligne pærer og æbler – valide data overskueligt serveret via ét login.
Hos WeMarket tilbyder vi virksomheder en benchmarkrapport, som sammenligner deres marketingindsats med de vigtigste konkurrenter. Du bestemmer selv, hvem vi skal sammenligne med.
Vi har specialiseret os i at afsætte fysiske varer online og vækste webshops – og det kan du nu få glæde af, selvom du ikke er kunde i forvejen.
Det koster ingenting.