Vi har hånden på pulsen ift. de nyeste tekniske opdateringer og sikrer at vores kunders hjemmesider lever op til disse krav.
Opbyg et stærkt fundament for dit website!
Hvor hurtig er din hjemmeside? Er siden mobilvenlig? Hvor hurtigt kan brugerne interagere med hjemmesiden, når de lander på en side? Hvor nemt kan brugerne finde det, de leder efter på dine landingssider? Hvor brugervenlige er dine landingssider og hjemmesiden generelt? Alle disse ting og meget mere til, arbejder vi på, når vi arbejder med teknisk SEO.
SEO er meget mere end værdifulde links og velskrevet indhold. For at dit website skal performe optimalt under relevante søgninger, skal det bagvedliggende på dit website også fungere. I arbejdet med teknisk SEO bliver der således kigget og optimeret på hele det tekniske fundament, som er dit website, server og domænet.
Med teknisk SEO kan du kontrollere, hvilke sider på dit website søgemaskinerne og deres crawlers har adgang til og dermed sikre, at de ikke bruger tid på at indeksere sider, der ikke har berettigelse i søgeresultaterne.
Men ved teknisk SEO bliver der også kigget nærmere på mobilvenlighed, hastighed og responsivitet, som alle kan optimeres på. Det og meget mere er der at tage fat på i den tekniske del af SEO, og som du vil mærke et betydeligt afkast af i søgeresultaterne, hvis du prioriterer at arbejde med det på dit website. For ligesom hos mange andre websites ligger der helt sikkert noget rodet eller dårligt kode og gemmer sig eller nogle uhåndterede indekseringsproblemer, som modvirker din synlighed i søgeresultaterne.
Teknisk SEO bør derfor prioriteres som det første i dit arbejde med SEO.
Det skal være nemt for søgemaskinerne at læse, forstå og indeksere dit website. Ligger der nogle forhindringer i vejen for dette arbejde, straffer søgemaskinerne og deres crawlers dig med det samme i form af lavere rangeringer – og det kan mærkes direkte på trafikken og omsætningen. Med teknisk SEO bliver der skabt de optimale rammer for, at Google kan crawle dit website.
Skaber du ikke de optimale rammer for dette, kan du producere nok så meget lækkert og velskrevet indhold og få nok så mange værdifulde links til at pege dit website, uden det for alvor rykker noget ved din rangering og synlighed.
Når relevante sider på dit website er mulige for Googles crawlers at indeksere optimalt, bliver der skabt en bedre mulighed for at opnå en højere organisk trafik. Teknisk SEO har derfor en enorm betydning i arbejdet med synligheden, da det så at sige er oprydningsarbejdet, der gør alt andet SEO-arbejde på dit website værdifuldt og meningsfuldt.
Teknisk SEO er et stort emne inden for SEO og dækker en meget bred vifte af emner, som alle er nødvendige for optimeringen af dit website for at tilfredsstille søgemaskinerne og deres crawlers og omfatter blandt andet:
Responsivt design er ikke til at komme udenom, da det skaber en fleksibel brugerflade. Indholdet på dit website tilpasses den skærmstørrelse på den enhed, som brugeren benytter til at besøge dit website med. Når designet er responsivt, er det nemt for brugeren at interagere med dit website på mobil, computer og tablet, hvilket øger chancen for en konvertering.
Hastighed er alfa og omega for at give dine besøgende en god oplevelse. Det vil Google også gerne sikre. Loader dit website derfor langsomt, er det ikke en god oplevelse, hvilket går udover din rangering. I arbejdet med hastighedsoptimering kan billeder blandt andet skaleres og scripts fjernes for at give en bedre performance.
Når søgemaskiner crawler dit website, kigger de efter informationer i koden, der fortæller nærmere om, hvad siden handler om. Struktureret data kan give søgemaskinerne et peg om det ved blandt andet at bruge et Schema Markup for at vise, at siden er mest relevant for Herning i Midtjylland eller at siden er en opskrift.
Der er ingen vej udenom: Dit website skal være udviklet til mobilvisning, da det er her, søgemaskiner først kigger. Er dit website ikke designet til at kunne vises på mobilen, vil det være det første sted, søgemaskinerne slår ned og straffer dit website med en dårligere rangering.
Google kan læse og forstå meget. Dog kan det endnu ikke se, hvad der er på et billede. For at Google kan det, skal du derfor fortælle, hvad der er på billedet. Det gør du i alt-teksten, hvor du kort skriver, hvad billedet forestiller. Det gør Google i stand til at indeksere den respektive viden.
Disse punkter er blot et udsnit af alle arbejdsopgaver, der er at tage fat i med teknisk SEO. Foruden ovenstående bør der også arbejdes med sitemap i xml, URL-strukturen, https://, døde links, duplikeret indhold, title og meta descriptions og meget mere, som vi gerne fortæller dig nærmere om.
For at finde frem til de udfordringer, der er med dit websites tekniske SEO, foretager vi kontinuerlige tekniske gennemgange af websitet og analyserer din trafik og udsving i søgeordspositioner. Men vi sørger også for at holde hånden på pulsen i forhold til de nyeste algoritmeopdateringer på Google, så vi er klar til at sætte ind, så snart en ny algoritme træder i kraft, så det ikke påvirker vores forudgående arbejde.
I et samarbejde med os kan du derfor være sikker på, at du og vi finder frem til alle de udfordringer, der gør det svært eller umuligt for Google og andre søgemaskiner at crawle og indeksere dit website.
Vores hjælp med teknisk SEO skal derfor ses som det første skridt på vejen mod en optimering af dit website, som efter arbejdets udførsel åbner op for synligheden og giver dig en højere organisk trafik. Det er et meget bredt emne, og kræver derfor også stor opmærksomhed og en effektiv hånd for at skabe de bedste forudsætninger for succes med dit website.
Hos WeMarket tilbyder vi virksomheder en benchmarkrapport, som sammenligner deres marketingindsats med de vigtigste konkurrenter. Du bestemmer selv, hvem vi skal sammenligne med.
Vi har specialiseret os i at afsætte fysiske varer online og vækste webshops – og det kan du nu få glæde af, selvom du ikke er kunde i forvejen.
Det koster ingenting.