Skrevet af: Jesper Mikkelsen
22. december 2016

Udeluk Adwords annoncer på mobil Apps

Udeluk Google Ads annoncer på mobil Apps

(og sparer samtidigt penge på dit Google Ads budget)

Jeg har oplevet det seneste stykke tid, at rigtigt mange visninger og klik på remarketing annoncer med Google Ads på display netværket sker igennem mobile apps – som ofte ikke konverterer og har høje afvinsningprocenter. Dette segment bliver større og større med Google Ads – da mobile apps er kommet for at blive.

Det er flere måde som man kan udelukke sine annoncer igennem Google Ads på i mobile apps.

Den første måde at udelukke på i Google Ads

Den første måde er at skrue helt ned for sine budjusteringer i på mobile enheder i Google Ads – det er man nok ikke interesseret i – men du får alligevel indstillingen her:

Budjusteringer på enheder

 

Her kan du sætte din budpris til -90%, men det vil så have en effekt på alle dine Google Ads annoncer på display netværket.

Den anden måde at udelukke på

Den anden måde er at udelukke mobile apps som placeringer, er hvor du udelukker placeringen: “mobilecategory::69500” – den indstilling får du her:

Start med at trykke på ”Ekskluderinger”

Emneekskluderinger

 

Her trykker du på “Emneekskludering” og vælger ”placeringsekskluderinger”

Tryk derefter på blyanten igen:

Placeringsekkluderinger

 

Så åbner denne fane, hvor du skal trykke på ” Angiv”

Ekskluderinger placeringer på Displaynetværket og Youtube

Angiv dette felt med den ekskluderingskode, som jeg angav tidligere i artiklen: ‘’mobilecategory::69500’’

Placeringsekskluderinger på Displaynetværket og Youtube

Efter du har indtastet ”mobilecategory::69500”, så trykker du derefter på ”Gem” og så er du udelukket fra mobile apps.