Skrevet af: Jesper Mikkelsen
22. december 2016

Udeluk Adwords annoncer på mobil Apps

Udeluk Adwords annoncer på mobil Apps

(og sparer samtidigt penge på dit Adwords budget)

Jeg har oplevet det seneste stykke tid, at rigtigt mange visninger og klik på remarketing annoncer med Google Adwords på display netværket sker igennem mobile apps – som ofte ikke konverterer og har høje afvinsningprocenter. Dette segment bliver større og større med Google Adwords – da mobile apps er kommet for at blive.

Det er flere måde som man kan udelukke sine annoncer igennem Google Adwords på i mobile apps.

Den første måde at udelukke på i Adwords

Den første måde er at skrue helt ned for sine budjusteringer i på mobile enheder i Google Adwords – det er man nok ikke interesseret i – men du får alligevel indstillingen her:

mobile-bud-google-adwords

Her kan du sætte din budpris til -90%, men det vil så have en effekt på alle dine Adwords annoncer på display netværket.

Den anden måde at udelukke på

Den anden måde er at udelukke mobile apps som placeringer, er hvor du udelukker placeringen: “adsenseformobileapps.com” – den indstilling får du her:

udeluk-mobileapps-adwords

Her vælger du “ekskluderinger” og vælger placeringer:

placeringer-adwords-appsog indtaster “adsenseformobileapps.com” i placeringen og gemmmer.

Den 3 måde at udelukke på

Du kombinere nr. 1 + 2 og generelt på display  med “indstillinger for websitekategori” hvor du kan udelukke forskellige kategorier på hjemmesider og mobile apps. Disse ser sådan ud.

adwords-apps-webstedkategori

Med disse indstillinger kan du nu udelukke dine Adwords annoncer på mobile apps.

Med en bred viden inden for online marketing, specielt alle annonceringsmuligheder på Google, har Jesper altid svaret på spørgsmål omkring Google Adwords, Google Shopping, Displayannoncering, remarketing og annoncering på Youtube.