Skrevet af: Ronni Vester
8. maj 2018

SEO kan godt betale sig

Kan det betale sig at lave SEO?

Hvis du stiller dig selv det spørgsmål, så lad os hjælpe dig med svaret: JA, det kan det!

Den organiske trafik til dit site er ganske gratis, og det kan vise sig at være yderst effektivt for din forretning.

Lad os komme med et tydeligt eksempel.

Hver dag hjælper vi en lang række kunder med at blive fundet i Google på deres primære søgeord. En af dem er tøjkæden Dansk Outlet, der blandt meget andet sælger termotøj.

I april måned vr det Dansk Outlet, der dukkede op i toppen af Google, når man søgte på ”termotøj til børn”, ”billigt termotøj” osv. Det har haft en mærkbar effekt på både mængden af trafik til Dansk Outlets hjemmeside og antallet af solgte varer.

Sammenlignet med april måned sidste år er siden med termotøj gået fra 1.045 til 2.121 sessioner. Det er en stigning på 102,97 %.

Brugerne har dog ikke kun set sig omkring – de har også købt. Omsætningen er steget fra 9.885,20 kr. til 27.892,40 kr. En stigning på 183,02 %.

Sidder du og er en smule misundelig på disse tal?

Ring til os på 71 99 34 74 – så hjælper vi dig gerne!

P.S. Vil du vide mere om SEO, og hvad du selv kan gøre for at få din hjemmeside til at rangere bedre i søgeresultaterne på Google? Så kan du læse vores blogindlæg om emnet her:

Find tre fejl med Screaming Frog
Sådan søgemaskineoptimerer du dine billeder
Sådan laver du en søgeordsanalyse

Ronni har en IT-faglig baggrund og en uddannelse som journalist i bagagen. Hos WeMarket arbejder Ronni til dagligt med søgemaskineoptimering og pressearbejde for en række virksomheder, og han er vores go-to-guy, når det gælder formidling.