Skrevet af: Trine Olsen
19. april 2018

Øg konverteringer ved at besvare dine reviews

Det amerikanske marketingbureau Location3 har netop offentliggjort et nyt studie. Studiet, der er baseret på 16 måneders SEM-data, belyser to vigtige pointer om konverteringsraten på betalte søgekampagner – den ene lidt mere indlysende end den anden.

Her ses en oversigt over anvendte data:

Studiet viser, at konverteringsraten på betalte søgekampagner, i dette tilfælde Google AdWords, stiger, desto bedre anmeldelser, du kan fremvise i dine annoncer. I pågældende studie anses en konvertering fx som et klik på en annonce eller en forbrugerhandlinger på en landingsside, herunder udfyldning af formularer, spørgeskemaer og efterspørgsler på udtalelser.

Det er der som sådan ikke noget overraskende i, da vi som forbrugere stoler på hinanden og hellere køber produkter/ydelser, andre forbrugere har haft gode oplevelser med.

Hvad studiet også belyste, er, at konverteringsraten på betalte søgekampagner ligeledes stiger, jo højere svarrate, du har på dine anmeldelser. Det vil sige, at jo bedre du er til at engagere dig med dine kunder og besvare deres anmeldelser, jo højere konverteringsrate vil din betalte søgekampagne opnå. Dette fund er mindre indlysende, men meget håndgribeligt og let for dig at handle på.

Så det er bare med at komme i gang med at sige tak og på anden vis involvere dig, når dine kunder bruger tid på at smide en anmeldelse din vej:)

Du kan læse hele studiet her.

Læs også:

Reputation Management
Ram din målgruppe med Google Adwords
Google lancerer bedre muligheder for splittest

Trine har en kandidat i Informationsvidenskab og erfaring fra en tidligere stilling som Social Media Manager hos Unilever Danmark. Indtil maj 2019 arbejdede Trine her hos WeMarket med markedsføring for forskellige virksomheder, heriblandt WeMarket selv.