Skrevet af: Jannick Troelsen
2. januar 2020

LinkedIn billedstørrelser (2020-guide)

I dette indlæg vil jeg guide dig igennem de forskellige LinkedIn billedstørrelser. Du finder alt, hvad du skal bruge til både din personlige profil, firmaprofiler og annoncering på LinkedIn herunder.

Leder du efter Facebook billedstørrelser? Så har vi også et omfattende indlæg omkring dette. Du kan finde det lige her.

LinkedIn billedstørrelse opdatering

Før vi kommer for godt i gang, så vil jeg lige gøre dig opmærksom på, at LinkedIn løbende laver ændringer i deres design.

Sidste store designopdatering var helt tilbage i efteråret 2016.
Her ændrede LinkedIn fuldstændigt sit design på personlige og virksomheds-profiler og dermed også, hvilke billedestørrelser, der var optimale. Derfor kan du måske også have fundet andre eller modsigende informationer i din søgen efter LinkedIn billedstørrelser, hvis dette ikke er det første sted, du kigger.

Senest har LinkedIn ændret deres design, så forskellen mellem billedeformatet fra desktop, mobil og app er så lille som muligt.

Derfor vil udseendet på det coverbillede, du lægger på din profil eller virksomhed, også være mere eller mindre ens.

Denne guide er opdateret med de helt nye tal efter det nye design. Jeg vil prøve så vidt muligt at holde den opdateret løbende, når LinkedIn kommer med nye opdateringer til deres design/interface og dermed også til deres billedstørrelser.

 

De mest gængse LinkedIn billedstørrelser

Der er et væld af forskellige billedstørrelser, som du kommer til at bruge i forbindelse med din(e) profil(er) på LinkedIn.

Herunder beskriver vi de formater / størrelser, som du oftest vil løbe ind i og evt. nogle af de ting, som du skal være opmærksom på, når du får taget billede eller udvikler grafik til disse.

LinkedIn billedstørrelser til personlige profiler

Det første du vil løbe ind i når du skal oprette dig på LinkedIn, er at få lavet et profilbillede til din personlige LinkedIn profil. Dimensionerne for denne kan være lidt svære at have med at gøre, men det anbefalede fra LinkedIn er et kvadratisk billede på min. 400 x 400 pixel.

Det er dog ikke sådan, som det vises i det nye design. Billedet, der vises, er nemlig rundt og holder derfor ikke de dimensioner, som LinkedIn selv anbefaler. Dermed stilles der også krav til, at der ikke er noget i yderkanterne af dit billede, som ikke kan tåle at blive skåret væk.

Dog hjælper LinkedIn dig godt på vej – så ligeså snart du uploader et billede til LinkedIn, får du en lille guide, som blandt andet viser, hvordan det kommer til at se ud, når du godkender billedet. Den lille guide hjælper dig med at croppe dit profilbillede, uden at du skal have det igennem Photoshop eller andre lignende programmer. Bekvemmeligt og nemt!

Den anden ting, som du kan vælge at udskifte på din egen private profil, er bagrunden / coverbilledet til din profil (vises helt op i toppen). Størrelsen på denne er 1584 x 396 pixel.

Du kan sagtens vælge et større billede som baggrundsbillede/coverbillede. Men det er disse dimensioner, dit billede vil blive beskåret til.

Herunder kan du se, hvordan den vises på min skærm, som er 1920 x 1280 i dimensionerne. Her vil markant mere af billedet blive vist i forhold til på min mobil, fordi skærmen er så meget bredere (det er det ‘tech-grid’ bagved mit profilbillede, som du vil se som standard på din profil, hvis du vælger ikke at uploade et coverbillede):

Et profilbillede på LinkedIn

Oversigt over formater til personlige LinkedIn-profiler

 

BreddeHøjde
Profilbillede (min.)400 px400 px
Baggrunds-/Coverbillede1584 px396 px

 

LinkedIn billedstørrelser til firma-profiler

På din firma-profil er billedstørrelserne meget lig dem, du også bruger på din private profil. Der som udgangspunkt de samme to billeder, som du skal holde øje med. Profilbilledet (logo) og ‘cover’ billedet (som vi også kender det fra Facebook).

Ved det tidligere design havde logoet et helt andet format, end det har nu. Før ændringen var det nemlig et horisontalt rektangulært billede, som udgjorde dit logo på firmaets LinkedIn side.
Det er dog blevet ændret med det nye design og er istedet blevet kvadratisk, nøjagtig som ved den private profil. Dit logo skal som minimum have dimensionerne 400 x 400 pixel for at få det helt korrekte look. Profilbilledet på en LinkedIn virksomhedsprofil bliver dog ikke beskåret til det runde format, som er tilfældet for private profiler.

Til firmaprofiler kan du også uploade et cover-foto – det minder meget om det fra din private profil.

Størrelsen ikke dog den samme, som på privatprofilen, men 1128 x 191 pixel.
Igen kan du kan sagtens vælge et større billede som baggrundsbillede/coverbillede. Men det er denne dimension, dit billede vil blive beskåret til.

 

Oversigt over formater til din virksomheds-profil

BreddeHøjde
Profilbillede/Logo (min.)400 px400 px
Baggrunds-/Coverbillede1128 px191 px

 

LinkedIn billedstørrelser til annoncer

Når det gælder billedestørrelser til LinkedIn annoncer er LinkedIn er faktisk gået over til at bruge de samme formater som Facebook (næsten, i hvert fald).

Den mest brugte annonce på LinkedIn er annoncen med ét enkelt billede. Her bruger LinkedIn billedstørrelsen, der hedder 1200 x 627 pixel til link-annoncer.
Dem der tidligere har siddet med Facebook annoncer, kender sikkert formatet, da man på Facebook bruger 1200 x 628.

Hvorfor der er den éne pixel til forskel i højden, kan jeg desværre ikke svare på.

Bemærk at LinkedIn har nogle lidt specielle regler, hvad angår annoncering, og der er nogle ting, som du skal være opmærksom på. Det kan du læse mere om her.

Nedenfor kan du se samtlige billedstørrelser til annoncering på LinkedIn.

 

Oversigt over alle annonceformater på LinkedIn

BreddeHøjdeDesktopMobil
Enkelt billede1200 px627 px
Karrusel1080 px1080 px
Video (1:1 - 16:9)Min. 600 pxMin. 338 px
Tekstannonce100 px100 px
Spotlight-annonce300 px250 px
Følge-annonceMin. 100 pxMin. 100 px
Meddelelsesannonce300 px250 px
JobannonceMin. 100 pxMin. 100 px

 

Cheatsheet til LinkedIn Billedstørrelser

Profiler

Her er oversigten over billedstørrelser til personlige- og virksomhedsprofiler på LinkedIn.

 

BreddeHøjde
Profilbillede (personlig profil)400 px400 px
Baggrundsbillede (personlig profil)1584 px396 px
Logo / Profilbillede (firma profil)400 px400 px
Bagrundsbillede / Cover foto (firma profil)1128 px191 px

 

Annonceformater

Vi har lavet en oversigt over alle billedstørrelser og annonceformater, som kan bruges til annoncering på LinkedIn.

 

BreddeHøjdeDesktopMobil
Enkelt billede1200 px627 px
Karrusel1080 px1080 px
Video (1:1 - 16:9)Min. 600 pxMin. 338 px
Tekstannonce100 px100 px
Spotlight-annonce300 px250 px
Følge-annonceMin. 100 pxMin. 100 px
Meddelelsesannonce300 px250 px
JobannonceMin. 100 pxMin. 100 px

 

Annonceplaceringer vs Målsætning

Annonceplaceringer på LinkedIn varierer alt efter din målsætning.

Nedenfor kan du se, hvilke annonceplaceringer er tilgængelige baseret på din målsætning for kampagnen:

 

BrandkendskabWebstedsbesøgEngagementVideovisningerLeadsWebstedskonverteringerJobansøgere
Annonce med enkelt billede
Karruselannonce
Videoannonce
Tekstannonce
Spotlight-annonce
Følgeannonce
Meddelelsesannonce
Jobannonce

Alle skabeloner – lige ved hånden!

Vi har gjort det let for dig og samlet alle størrelserne i PhotoShop-skabeloner – lige til at downloade og bruge.
Download dem via formularen nedenfor – god fornøjelse!

Bliv skarpere på LinkedIn

Hvis du ønsker at blive endnu klogere på LinkedIn og dets mange muligheder, har mine kollegaer lavet følgende gode indlæg:

 

Tak fordi du læste med

Jeg håber, at du har nydt godt af vores indlæg. Hvis du har spørgsmål til indlægget eller til LinkedIn annoncering generelt, er du naturligvis altid velkommen til at kontakte os på tlf: 71 99 34 74 eller på hej@wemarket.dk

Jannick er Partner i WeMarket og står for mange af de administrative ting og sørger for at kunderne får hvad de betaler for. Derudover, så har Jannick en meget bred-funderet viden indenfor digital markedsføring, men arbejder primært med de sociale medier.