Vil du dominere søgeresultaterne i Amazon?
Oplever du, at dine produkter ikke bliver vist til kunder? Eller vil du gerne sikre dig, at de bliver vist, når du går i gang med at sælge på Amazon? SEO er et vigtigt parameter på Amazon for at få succes. Hvad der skal til, og hvordan du gør det rigtigt fra første skridt, hjælper vi hos WeMarket dig med, da vi er specialister på området.
Amazon annoncering
Nå ud til potentielle kunder med effektive annoncer
Amazon FBA
Få hjælp fra Amazon til at sælge dine produkter
Sælg på Amazon
Vi hjælper dig i gang med at sælge på Amazon
Navn
Jens, som er Head og Amazon hos WeMarket, guider dig sikkert gennem muligheder og potentielle faldgruber i denne video, hvor vi taler om Amazon SEO.
Skalér din forretning gennem Amazon i dag!
Din succes på Amazon afhænger fuldt og fast på den data du bringer til bordet. Med flere tusinde timer i platformen ved jeg hvad der skal til for, at din forretning kan tjene penge fra starten.
Udfyld formularen med det samme og hør hvordan jeg kan hjælpe dig.
E-mail: kontakt@wemarket.dk
Telefon: 71 99 34 74
Forkælelse af algoritmen A9 er vejen til succes
For at få succes med salg på Amazon og med Amazon SEO, er det vigtigt at have in mente, at Amazon som platform har kunderne og deres oplevelse for øje, da det giver højere omsætning til Amazon. Derfor belønner Amazon sælgere, der har flest tilfredse kunder.
Med udgangspunkt i det, er du derfor nødt til at optimere dine produktsider i så høj en grad, at kunderne bliver tiltrukket af at købe fra dig. Men, de skal også leve op til forventningerne hos kunden, så du bliver betalt tilbage med gode anmeldelser.
Det er derfor vigtigt, at du strukturer data på dine produkter ordentligt, så algoritmen nøjagtigt ved, hvad den viser til kunder.
Det gør du ved at optimere:
- Produkttitel
- Bulletpoints
- Produktbeskrivelse
- Produktbilleder
- Variationen af forskellige og relevante søgeord
Jo mere optimeret dine produkter er, og jo flere salg de dermed giver, jo bedre en placering får du, da det blandt andet er en af de faktorer, der er afgørende for at tilfredsstille algoritmen.
Hvordan opnår man en bedre rangering på Amazon?
Du kender sikkert til Google SEO og vigtigheden i at ligge højt på Googles søgemaskine. Det samme gør sig gældende på Amazon. Hvor man på Google primært søger efter informationer, så handler Amazon kun om en ting…. Salg, salg og lidt mere salg! På Amazon er de fleste besøgende meget købsparate, og kan du komme til at rangere højt med dine produkter, så er der garanti for salg.
I denne artikel om Amazon SEO, vil jeg komme ind på nogle af de vigtigste parametre man kan skrue på, for at opnå en god placering på kategori-siderne.
Dine produkter er alfa og omega
Amazon lever af at sælge produkter, så den allervigtigste parameter for en god placering på Amazon er, at dine produkter kan sælge. Du skal kunne tilbyde produkter der opfylder kundernes behov og ønsker, og det skal gerne være produkter af høj kvalitet og til konkurrencedygtige priser. Hvis Amazon kan se at dine produkter er efterspurgte og opnår gode anmeldelser (Læs: Amazon fake reviews er et no-go), så vil de sørge for, at dine produkter ligger allerøverst blandt de andre produkter.
Når du skal oprette dine produkter på Amazon Seller Central, beder Amazon om en masse informationer fra din side. Noget af det skal man udfylde og så er der ting som du selv bestemmer om du vil udfylde. Giv Amazon så mange informationer som muligt, for så kan de bedre forstå dit produkt, og vise det for dem der kunne være interesseret i det. Det kan være med til at give en god placering.
Kom godt i gang med en søgeordsanalyse til Amazon
For at finde frem til de mest relevante søgeord til dine produkter på Amazon, er det nødvendigt at få udarbejdet en søgeordsanalyse. Har du allerede data fra Google Ads eller fra den organiske indsats, vil dette kunne bruges til Amazon SEO.
Men, da der er forskellige søgehensigter på Google og Amazon, kan listen af søgeord fra din indsats på Google ikke udelukkende benyttes. Her er det også nødvendigt at se på data fra dine Amazon Ads og at bruge et effektivt værktøj såsom MerchantWords, der er et af de bedste værktøjer, når det kommer til at finde søgeord til Amazon.
I arbejdet med Amazon SEO hjælper vi dig naturligvis med at finde frem til de mest præcise og bedste søgeord til dine produkter på Amazon, så du kommer godt fra start – også selvom du måske ikke har så meget data at læne dig opad endnu.
Gå på jagt efter de rigtige Keywords
Første step mod den gode placering er Keywords, men hvad er det og hvorfor er de så vigtige? – Keywords er de ord der beskriver dit produkt bedst og de ord de besøgende bruger i søgefeltet, til netop at finde dit produkt. Du bør derfor bruge noget tid og energi på at finde de rigtige.
En nem måde at komme i gang på er, at søge på konkurrenter der sælger lignende produkter som dig. Gå deres produktsider igennem, og se hvilke ord de bruger i deres tekster. Brug så ordene i dine tekster.
Ovenstående måde er en god og gratis måde at finde søgeord på, men….
Skal man opnå de bedste resultater, skal man i gang med en mere grundig søgeordsanalyse. Til dette findes der forskellige analyseværktøjer, som kan give dig et billede af hvor mange søgninger der er på et søgeord, inden for dit produktområde.
Vi bruger værktøjet Junglescout og her kan man se hvor mange søgninger der er på diverse søgeord, samt hvilke søgeord der er relateret til.
Analyseværktøjerne koster typisk en månedlig pris, men skal du være et skridt foran dine konkurrenter, ja så kan det være en god investering.
Du er også meget velkommen til at kontakte os, så kan vi hjælpe med at undersøge potentialet for dine produkter på Amazon.
Bullet points – Hvad er det?
Ved hjælp af 5 bullet points, har du mulighed for at beskrive dit produkt og hvorfor man skal vælge det. Her er det vigtigt at fortælle hvilke features produktet har og hvordan det kan opfylde dine kunders behov.
Og ja dine kunder læser dine bullet points, så du skal sætte tid af til at skrive en sælgende tekst.
Her kommer dine søgeord ind i billedet igen. Da du lavede søgeordsanalysen, fandt du forhåbentlig flere søgeord end dem der kunne stå i overskriften. Men fat mod, arbejdet er ikke spildt. Du smed de vigtigste søgeord i overskriften og dem må du også gerne bruge i dine bullet points, men fra din søgeordsanalyse har du sikkert fundet flere gode søgeord der beskriver dit produkt. Igen skal du udvælge de bedste og bruge dem i dine bullet points.
Amazons algoritme vil også sørge for at søgeordene i dine bullet points kan skabe trafik ind til dine produkter. De bliver ikke rangeret lige så højt som dem i overskriften, men de er stadig vigtige og en absolut nødvendighed.
På billedet ses placeringen af de 5 bullet points.
Sælg dine produkter med flotte produktbilleder
Med søgeords-teksterne på plads, mangler du nu noget visuelt der kan drage folk ind på dine produkter. Billeder har en evne til at fange vores opmærksomhed, og det kan derfor have en afgørende effekt at have produktbilleder af høj kvalitet på sin produktside.
Gode produktbilleder kan også give kunden en fornemmelse af det produkt de er ved at købe, og det gør dem mere sikker i deres valg. Få taget billeder af dit produkt fra mange vinkler, så man rigtig kan se hvordan produktet ser ud. Det vil være så irriterende at blive valgt fra pga. dårlige billeder.
Man kan have op til 7 billeder på produkterne, og det er en rigtig god ide at udnytte. Min kollega har skrevet et spændende indlæg om dette emne, som du kan læse her. (Konkrete tips til dine Amazon produktbilleder)
Man bør også få taget sine billeder med noget godt kameraudstyr, og har man ikke selv muligheden for det, så bør man hyre nogen der kan.
Få resultater med et bureau, der er specialister i Amazon SEO
Amazon er en helt ny måde at sælge sine produkter på og skal gøres på en anden måde, end du er vant til på Google. Vi ved, det er en stor mundfuld at bevæge sig ind på Amazon og sørger derfor for at sætte dig godt ind i de tiltag, der vil have positiv effekt for dig og din forretning.
Vælger du os som din partner til Amazon SEO, får du også en løbende indsigt i resultaterne, så du altid ved, hvad du får ud af din indsats. Det er meget vigtigt for os, da gennemsigtighed for er en af de største nøgler til succes med det arbejde, vi udfører på Amazon.
Vil du gerne vide mere om SEO på Amazon, og hvad du kan gøre for at optimere din listing, eller hvad du skal være opmærksom på, når du går i gang med at oprette dig på Amazon Seller Central, hjælper vi gerne.
Vores kunders succes er altid det vigtigste – og det mærker du fra det øjeblik, du kontakter os.
Kickstart din rangering med Amazon Ads
Ønsker du at arbejde med Amazon SEO, kan du kickstarte din rangering på platformen ved at benytte Amazon Ads. På Amazon har den betalte trafik og performance nemlig en stor betydning og effekt for den organiske performance, da der ikke bliver skelnet mellem betalt og organisk performance.
Helt simpelt betyder det, at har du et større antal konverteringer gennem dine Ads og altså betalte trafik, vil det også afspejle sig i de organiske placeringer, du får på platformen. Med Amazon Ads kan du bevise overfor den hårde algoritme, at brugerne faktisk gerne vil købe dine produkter, der som tidligere nævnt er altafgørende for din succes på Amazon.
Det er noget, vi oplever gode resultater med og som i samspil med de øvrige SEO-aktiviteter, giver dig et godt og solidt udgangspunkt for at komme i gang med at sælge på Amazon.
Det er selvfølgelig noget, vi gerne hjælper dig med. Vi vurderer naturligvis også inden, om det kan have en positiv effekt for dig, eller om der er andre midler eller værktøjer, der skal benyttes for at hjælpe dig i gang med at blive fundet i de organiske søgeresultater.
Lad os tage en snak
Over 350 virksomheder har allerede valgt WeMarket.
71 99 34 74