Skrevet af: Jens Vittrup Thomsen
1. juni 2021

Konkrete tips til dine Amazon produktbilleder

Konkrete produktbillede tips til at øge din Amazon omsætning!

Først og fremmest skal du sørge for at imødekomme Amazon’s billede-guidline.

Det er ingen hemmelighed, at Amazon er en gigant, når det kommer til at sælge online.
Konkurrencen er derfor også tårn høj, og det gælder altså VIRKELIG om at kunne skille sig ud fra konkurrenterne.

Amazon-produktbilleder-feed

 

Der er mange måder at optimere sin tilstedeværelse på Amazonén af dem er gennem dine Amazon produktbilleder.

 

Konkrete tips

1. Følg de tekniske billedekrav fra Amazon

2. Den mest optimale størrelse

3. Navngiv dine Amazon produktbilleder korrekt

4. Hvor mange ekstra billeder kan du have?

5. 4 goder råd til dine Amazon produktbilleder

6. Size matter

7. Skriv information på dine produktbilleder

 

1 følg de tekniske Amazon produktbillede krav

Du kan have de flotteste og bedst konverterende produktbilleder, men hvis ikke du imødekommer kravene fra Amazon, kan du gode glemme at få dem online.

Vi har samlet de vigtigste krav til dig herunder.

Søgning på Amazon produktbillede krav

Du kan også finde dem her

 

2 Den mest optimale billedestørrelse til dine Amazon billeder

Minimum pixel størrelsen fra Amazon’s retningslinjer er op 1000 pixels. Vi anbefaler dog at opsætte dine billeder i 2000×2000 pixels for den mest optimale performance.

 

3 Sådan navngiver du dine Amazon billeder korrekt

Dette gør du, ved at navngive dem med deres Amazon ASIN, 13-digit ISBN, EAN, JAN, eller UPC nummer, efterfulgt af filformatet fx 23245687744552.jpeg

 

4 Hvor mange ekstra billeder kan du have på Amazon?

Du kan uploade op til 7 ekstra billeder til dit produkt. Billederne skal også overholde ovenstående krav. MEN det er her, du har mulighed for at vise dit produkt frem fra forskellige vinkler og i ”brug”.

Gør derfor gerne brug af alle 7 ekstra billeder, så du virkelig får vist kunderne dit produkt!

Når du har uploadet alle dine billeder, får du mulighed for at prioritere rækkefølgen på billederne. Tænk gerne over, hvordan kunderne normalt vil møde dit produkt i den virkelige verden.

Hvad er først relevant for dem? Har dit produkt en ingrediensliste? Kan du vise indholdet af indpakningen?

 

5 Fire gode råd til dine Amazon billeder

    1. Brug ægte billeder. Tegninger og illustrationer er ikke godkendte.
    2. ”keep it simple”. Hvis kun det mest relevante på dine billeder. Irrelevante elementer tager fokus fra kunden.
    3. Brug billeder af høj kvalitet. Benyt skarpe billeder i høj opløsning.
    4. Gør dem realistiske. Vær opmærksom på størrelsesforhold, farver m.m. jo mere præcis du kan vise dit produkt, jo bedre imødekommer du kundens forventning når de modtager produktet.

 

6 Size matter!

I søgeresultaterne konkurrerer du mod en lang række konkurrenter, og det er derfor vigtigt at gøre sig så iøjnefaldende som muligt.

Dette gør du ved, at få dit produkt til at fylde så meget som muligt i rammen. MEN lad dig ikke rive for meget med… Det er vigtigt at hele produktet er synligt, så brugeren kan se hele produktet.

 

7 Skriv information på dine produktbilleder

Har dit produkt unikke funktioner, eller kan det bruges på forskellige måder, har du mulighed for at tilføje denne funktion på dine billeder.

Dette gør dine produktbilleder mere spændende, og er med til at skabe den oplevelse med produktet, som kunden ville have, hvis man stod på produktet i hånden rent fysisk.

Du har også mulighed for at tilføje beskrivende grafik på billederne. Sælger du f.eks. hæve/sænkeborde kan du illustrere med grafik, hvordan bordet kan hæves/sænkes.

produktbilleder-amazon-vis-information-på-billederAmazon-produktbilleder-information-på-billeder

 

 

 

 

 

Eksempler lånt her

 

Jeg er stadigvæk i tvivl om, hvor jeg skal starte..

Nu har du nogle konkrete tips til, hvordan du får mest muligt valuta for dine produktbilleder.

Hvis du stadigvæk er i tvivl omkring, hvor du skal starte, kan du prøve at:

 

1. Tage et møde med en professionel fotograf, og hør hvilke idéer han/hun har til at fremhæve dit produkt.

2. Undersøge dit produkt i den virkelige verden. Hvilke vinkler sælger? Hvordan bruger kunden dit produkt? Hvad er især relevant at fremhæve?

3. Lave en søgning på dine konkurrenter. Lad dig inspirere, og kig på hvad de IKKE gør. Er der elementer som de ikke får fremhævet eller visualiserer at produktet kan.

4. Sørge for at dine nye Amazon produktbilleder opfylder Amazon’s billede krav.

Er du klar til at uploade dine Amazon produktbilleder, kan du finde en guide til, hvordan du gør

her.

Vil du høre mere om, hvordan vi hos WeMarket kan hjælpe dig, med dit Amazon salg kan du kontakte os

her.

Læs også vores blogindlæg omkring, hvorfor du ALDRIG må lave fake reviews på Amazon her: Fake reviews får Amazon til at suspendere store brands

Jens er Vækstpartner hos WeMarket med speciale i Amazon. De seneste 14 år har Jens arbejdet med online markedsføring og de seneste 5 år har Jens specialiseret sig at hjælpe virksomheder med få succes på Amazon.