Skrevet af: Trine Olsen
30. april 2018

Vild, vildere, Amazon!

Er der noget vi forbrugere i højere og højere grad vil have, så er det convenience, og er der en virksomhed, der har forstået det, så er det Amazon!

Det er ikke længe siden, den amerikanske webshop-gigant introducerede Amazon Key – en service, der tillader Amazon at levere pakker inden for din hoveddør, når du ikke er hjemme vel at mærke.

Dette kan lade sig gøre ved hjælp af en kombination af deres Cloud Camera og en lang række digitale låse. Hele leveringsprocessen starter med, at Amazon bekræfter, at den rette Amazon-medarbejder befinder sig på det rette sted på det rette tidspunkt med den rette leverance. Til dette anvendes en krypteret godkendelsesproces. Når denne proces er veloverstået, vil Cloud kameraet begynde at optage, og døren til dit hjem vil være åben i en tidsperiode lang nok til, at medarbejderen fra Amazon kan nå at stille din pakke inden for døren og gå igen.

Som om denne service ikke er vild nok i sig selv, har Amazon nu udvidet med Amazon Key In-Car. Her starter samme godkendelsesproces, men i stedet for at give Amazon adgang til dit hjem, åbner du midlertidigt bagagerummet i din bil, så din pakke fx kan blive leveret til dig imens du er på arbejde.

Med In-Car service får du et leveringsvindue på fire timer, og din bil skal være parkeret på en offentlig tilgængelig parkeringsplads max 2 gader fra den adresse, du opgiver ved bestilling.

For at få del i denne vilde service skal du være Amazon Prime medlem og bo i en af 37 udvalgte byer i USA, og til at begynde med vil Amazon Key In-Car kun være en mulighed for bilejere med nyere biler af mærkerne Chevrolet, Buick, GMC og Cadillac. Selvom servicen endnu ikke har bevæget sig til Europa, er det sikkert bare et spørgsmål om tid.

Du kan læse mere om Amazon Key In-Car lige her.

Læs også:

Amazon kommer til Danmark – på godt og ondt
Amazon dropper ud af Google Shopping

 

Trine har en kandidat i Informationsvidenskab og erfaring fra en tidligere stilling som Social Media Manager hos Unilever Danmark. Indtil maj 2019 arbejdede Trine her hos WeMarket med markedsføring for forskellige virksomheder, heriblandt WeMarket selv.