Sådan rangerer du i de nye søgemaskiner
Få en praktisk guide til topplacering i Google SGE, ChatGPT og voice search. Lær SEO-strategierne, der giver din webshop maksimal synlighed.
Amazon dropper ud af Google Shopping – hvad det betyder for din strategi, og hvordan du kan tilpasse dig for at bevare din online synlighed og salg.
Derfor blev det vedtaget, at Google skulle give plads til, at andre prissammenligningssystemer skulle kunne byde på annoncepladsen i Google Shopping.Det åbnede døren for Amazon. Som annoncør på Google Shopping har Amazon kunnet indsamle viden om brugerne og deres adfærd samt indsigt i budpriser og markedstendenser.
I forvejen skal Amazon ses som en slags shopping søgemaskine for produkter – det er her, mange forbrugere går direkte ind, når de ved præcis, hvilke produkter de leder efter. Netop shoppingdelen af søgemaskinen er der, hvor Google tjener de fleste af deres penge, og det gør Amazon til Googles absolut største konkurrent.
Den indsamlede viden om brugeradfærd, markedstendenser og budpriser kan Amazon nu anvende til at forbedre sit eget PPC-system og gøre det endnu mere tiltrækkende for forbrugerne. Smart.
Årsag nummer 2
Det er også interessant, at Amazons har trukket sig fra Google Shopping, fordi det med største sandsynlighed vil betyde et fald i annoncepriser. Amazon er en gigantisk virksomhed med uendeligt dybe lommer, og det har skubbet priserne på Google Shopping annoncer gevaldigt i vejret. Så meget at mange mindre annoncører ikke har kunnet være med, fordi det simpelthen har været for dyrt.
Hvis du er en af dem, der har tilsidesat Google Shopping pga. manglende budgetter, er det nu, du skal slå til. Vilkårene bliver formegentlig ikke bedre, end de er netop nu. Spændende.
Læs mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med at komme i gang med Amazon.
Hvis det har interesse, kan du læse mere om Amazon i vores blogindlæg:
Hvad koster det at sælge på Amazon?
Amazon kommer til Danmark på godt og ondt!
Hos WeMarket tilbyder vi virksomheder en benchmarkrapport, som sammenligner deres marketingindsats med de vigtigste konkurrenter. Du bestemmer selv, hvem vi skal sammenligne med.
Vi har specialiseret os i at afsætte fysiske varer online og vækste webshops – og det kan du nu få glæde af, selvom du ikke er kunde i forvejen.
Det koster ingenting.