Tilbage
Marketplaces

Få mest muligt ud af dine Amazon PPC-kampagner: Strategier til at opnå mere salg

Få mest muligt ud af dine Amazon PPC-kampagner med strategier, der hjælper dig med at øge synligheden og opnå mere salg på platformen.

18 jan 20253 min. læsetidThomas HaurumThomas Haurum

Amazon Pay-Per-Click-kampagner, forkortet som PPC (betal per klik), er et effektivt værktøj til at øge synligheden og salget på platformen. Dog er der mange sælgere på Amazon, der har problemer med at få det meste ud af deres PPC-kampagner, og dermed ender de med at spilde penge på Amazon Ads, som ikke konverterer. I dette blogindlæg vil vi komme ind på forskellige strategier, som kan maksimere dine Amazon PPC-kampagner og øge dit salg.

Lav en søgeordsanalyse

Det første, man bør gøre for enhver PPC-kampagne, er at bruge Amazon SEO til at researche keywords. Keywords kaldes også for søgeord, og det er den term, vi anvender her hos WeMarket. Det er nødvendigt at identificere de søgeord, som din målgruppe søger på. Sikr dig, at dine annoncer er optimeret i forhold til dine søgeord. Gør god brug af værktøjer til at lave en søgeordsanalyse, så du finder de søgeord, der er mest relevante, og tilføj disse til dine annoncegrupper.

Optimér din annoncetekst

Når du har identificeret dine søgeord, er det vigtigt, at du optimerer din annoncetekst, så du sikrer dig, at den er relevant i forhold til de søgeord, som du gerne vil rette den mod. Anvend søgeordene i din annonceoverskrift og resten af teksterne på dine produktsider på Amazon. Sørg samtidig for, at dine annoncetekster er både relevant og interessant for potentielle kunder.

Byd strategisk

Et andet vigtigt aspekt af PPC-kampagnerne er budrunderne. Det mest optimale er, at du byder nok til, at dine annoncer bliver vist, men ikke så meget, at du spilder penge på annoncer, som ikke konverterer. Brug Amazons budoptimeringsværktøjer til at hjælpe dig med at finde ud af, hvad de rigtige bud er for dine kampagner.

Anvend negative søgeord

Negative søgeord er de søgeord, som du ikke ønsker, at dine annoncer skal vises ud fra. For eksempel, hvis du sælger løbesko, kan det være, at du ønsker at bruge ‘sandaler’ som et negativt søgeord, sådan at dine annoncer ikke bliver vist for søgninger på ordet ‘sandaler’. Dette kan hjælpe dig med at undgå, at du spilder penge på irrelevante klik.

Overvåg, og justér

Det sidste punkt, hvad angår at maksimere dine Amazon PPC-kampagner, er at overvåge og justere. Hold øje med, hvordan dine annoncer performer, og foretag ændringer efter behov. Dette kan eksempelvis omfatte justeringer af dine bud, tilføjelse nye søgeord eller en optimering af din annoncetekst.

PPC-kampagner øger din synlighed og dit salg

Amazon PPC-kampagner er et effektivt værktøj til at øge din synlighed og dit salg på platformen. Ved at researche søgeord, optimere dine annoncetekster, byde strategisk, anvende negative søgeord og overvåge dine kampagner kan du maksimere dine PPC-kampagner og dermed øge dit salg. Husk, at PPC-kampagner skal optimeres og fintunes løbende for at give de bedste resultater, så vær forberedt på at bruge både tid og kræfter på at opnå de resultater, du ønsker.

Har du brug for hjælp med Amazon? Der er ingen grund til at lede videre. Bare udfyld formularen, og så kontakter vi dig. Klik dig ind på: https://wemarket.dk/kontakt/.

Vil du se, hvad dine konkurrenter og din branche gør bedst?

Hos WeMarket tilbyder vi virksomheder en benchmarkrapport, som sammenligner deres marketingindsats med de vigtigste konkurrenter. Du bestemmer selv, hvem vi skal sammenligne med.

Vi har specialiseret os i at afsætte fysiske varer online og vækste webshops – og det kan du nu få glæde af, selvom du ikke er kunde i forvejen.

Det koster ingenting.

  • 1.

    Konkurrentscreening

  • 2.

    Branchepotentiale

  • 3.

    Anbefalinger