Læs videre og lær nogle af dine muligheder at kende!
Vi hjælper din forretning i gang på Amazon!
Ligesom ved livets mange andre spørgsmål kan man også, når det kommer til Amazon, google sig til rigtig meget nyttig information. Der findes efterhånden et væld af sider, Youtube-videoer, online Amazon kurser og meget mere, der tilbyder dig masser af forskellig viden omkring det at sælge på Amazon.
Uanset om du allerede har fået oprettet din egen sælgerkonto på Amazon Seller Central, hvilket er nødvendigt for at kunne sælge dine varer på Amazon, eller om du blot er i sonderingsfasen og lige nu bare overvejer, om Amazon kunne være en god salgskanal for dig og din virksomhed, så er der altid hjælp at hente. I det følgende kan du læse lidt om de forskellige muligheder for at få hjælp – både før og efter du er blevet sælger på et af verdens største internationale online markedspladser: Amazon.
Som sælger på Amazon kan du, hvis du har en udfordring eller et spørgsmål, som du har brug for Amazons hjælp til at finde en løsning på, åbne en sag hos Amazon Seller Support. Det kan du gøre ved at logge på din Amazon Seller Central Account og trykke på ”Help”-knappen. Dette fører dig til en side, hvor du allerførst kan beskrive din udfordring. Baseret på din beskrivelse vil du blive præsenteret med en håndfuld overordnede emner, som du skal vælge imellem, ud fra hvad din henvendelse drejer sig om. Herefter bliver du ført videre til en FAQ, hvor du måske kan finde svar på dit spørgsmål. Hvis du ikke kan finde noget brugbart i FAQ’en, kan du vælge at åbne en sag ved at sende din besked videre til en Amazon supportmedarbejder. Her kan du forvente et svar inden for 24 timer. Typisk vil du dog modtage svar samme dag. Sommetider vil du også kunne vælge at starte en online chat med en medarbejder eller – som alternativ til den skriftlige kommunikation – at få en Amazon medarbejder til at ringe dig op.
Som aktiv sælger på Amazon kan der nemt opstå situationsspecifikke udfordringer, som du ikke kender svaret på, og som du heller ikke kan google dig frem til løsningen på. Til det formål har Amazon oprettet de såkaldte Amazon Seller Forums. Her kan sælgere på Amazon oprette tråde med helt konkrete spørgsmål og vedhæfte screenshots, links eller andet i håb om at få gode løsningsforslag fra andre sælgere eller fra en Amazon supportmedarbejder, der også kan finde på at deltage i diskussionen. Også selvom du måske endnu ikke har din egen Amazon Seller Central Account, kan du alligevel få adgang til de forskellige fora for måske på den måde at kunne danne dig et overordnet indtryk af, hvilke udfordringer du selv kan komme til at stå overfor, hvis du bliver sælger på Amazon.
Uanset om du er aktiv sælger på Amazon eller ej, så har du også altid muligheden for at kontakte et Amazon bureau som WeMarket, der specialiserer sig i at hjælpe virksomheder med at få gang i og/eller optimere salget på Amazon. Nogle bureauer har specialiseret sig i at lave et decideret Amazon kursus, der klæder virksomheder på til selv at kunne administrere de forskellige aspekter af salgsindsatsen på Amazon, mens andre – ligesom WeMarket – prøver at møde virksomhederne dér, hvor de er, og skræddersy den hjælp, som den pågældende virksomhed har brug for og ønsker i den givne situation. Ligegyldigt hvor i processen, du måtte befinde dig, så er du altid velkommen til at tage kontakt til os for at få en kort, uforpligtende snak omkring din situation og dine behov.
Hos WeMarket tilbyder vi virksomheder en benchmarkrapport, som sammenligner deres marketingindsats med de vigtigste konkurrenter. Du bestemmer selv, hvem vi skal sammenligne med.
Vi har specialiseret os i at afsætte fysiske varer online og vækste webshops – og det kan du nu få glæde af, selvom du ikke er kunde i forvejen.
Det koster ingenting.