Vi arbejder med Amazon for kunder, som du udmærket kender. Derfor skal du vælge os.
I WeMarket arbejder vi for en række af landet største virksomheder, med deres Amazon konti. Vi hjælper også mindre og mellestore virksomheder, hvis vi mener potentialet er der. Amazon skal nemlig håndteres med omhu, idét at man skal have styr på værdikæden og kende sin egen forretning godt.
Vi hjælper både med indledende analyse, strategi samt at komme online på vestens største handelsplatform.
Hvis du allerede har varer på, men salget udebliver – så hjælper vi også.
Uanset hvad, kan du trygt spørge os.
Hvad er Amazon?
Og hvilke muligheder er der?
En gylden mulighed
Amazon giver adgang til +300 mio kunder
Analyse og strategi
Fra A-Z. Vi hjælper dig med at få succes på platformen.
Lad os styre processen
Vi har mange Amazon kunder og har den fornødne erfaring.
Amazon ekspert
Ekspertise er guld værd. Derfor WeMarket.
Navn
Amazon bureau.. Sådan gør WeMarket
Kom lysår foran dine konkurrenter på Amazon med den rette hjælp og viden fra eksperter! I denne video-podcast interviewer jeg WeMarket’s Head of Amazon, som giver en grundig indflyvning til hvilke fordele og faldgruber der er , når man skal vælge et Amazon bureau.
Få en vurdering af dit potentiale på Amazon!
Succes på Amazon handler om det rigtige forarbejde. Det gælder både hvad angår om man skal på platformen eller ej, men i høj grad også hvordan man skal lave markedsføring på Amazon, når man først er der.
Udfyld formularen og få dig et møde med en eller flere af vores erfarne Amazon konsulenter.
E-mail: kontakt@wemarket.dk
Telefon: 71 99 34 74
Hvad er Amazon?
Amazon er en af verdens største detailvirksomheder, der er mest kendt for sin webshop med et nærmest uendeligt udvalg af alt imellem himmel og jord. Det næsten ubegribeligt store udvalg af produkter sælges til lave priser og leveres lynhurtigt. Det er dét Amazon kan.
Amazon Seller Central er den platform, hvorfra du som leverandør kan sælge dine produkter. Som leverandør til Amazon kan du vælge blot at anvende det som en online salgsplatform og selv beholde dit varelager og stå for pakning samt forsendelse af dine produkter.
Men du kan også blive Fulfilment By Amazon (FBA)-leverandør. Her er alt du skal gøre at sende dine produkter til det nærmeste Amazon-varelager. Med Amazon FBA vil vedligeholdelsen af din virksomhed blive lettere og udgifterne til den færre, da Amazon FBA overtager plukning, pakning, forsendelse, kundeservice og samtidig hjælper dig med at få flere nye kunder.
Det er naturligvis ikke gratis at blive leverandør, men i langt de fleste tilfælde kan det betale sig at være med. Hos WeMarket har vi det fornødne kendskab til platformen til at vurdere, om dine produkter vil kunne klare sig i et af verdens største salgsvinduer.
En gylden mulighed
Amazon er kendt for at være rigtig konkurrencedygtige på pris og levering. Derfor vil virksomhedens indtog i Danmark højst sandsynligt komme til at forårsage en konkurrenceforvridning. Mange, store som små butikker og webshops, vil ikke kunne hamle op med Amazon på hverken pris eller leveringstid.
Det lyder måske skræmmende, men for de, der gerne vil lege med, repræsenterer virksomheden også en stor mulighed hvis man ser ind i de kæmpe store markeder syd for den danske grænse, det gør den, fordi du får adgang til Amazon Seller Central, et af verdens største salgsplatforme, samtidigt med du får adgang til data på de mere end 300 millioner kunder, Amazon har på verdensplan. Med den data kan du specialisere dig i indkøb og skære flere udgifter af din egen forretning. Skal vi hjælpe dig godt i gang?
Et Amazon bureau som arbejder fra analyse til strategi
Amazon kan være det afsætningsled, som ændrer din forretning – hvis du gør det rigtige. Men Amazon indgår også direkte i din værdikæde lige pludseligt og det stiller store krav til analyse og mapping af dine forretning. For hvornår kan det betale sig at gå på Amazon og hvordan går det i tråd med din overordnede strategi.
Vil du, ved at skære mange led af din forretning, kunne sælge dine produkter på platformen til en konkurrencedygtig pris? Avancen på dine produkter vil sandsynligvis falde, men vil du kunne sælge tilsvarende flere varer? Eller sælger du måske så specielle produkter, at forbrugerne vil købe dem på Amazon for at opnå den hurtigere leveringstid?
WeMarket er et Amazon bureau med indgående kendskab og som kan vejlede dig i, hvordan du bør forholde dig til platformen og derefter hjælpe dig med at lægge den helt rette strategi for dig og din virksomhed.
Lad os styre processen
Man bliver ikke produktleverandør til Amazon ved at blinke med øjnene. Alle de produkter du ønsker at sælge på Amazon, skal igennem en grundig godkendelsesproces, og samme proces gælder for dig som forhandler og dit firma.
Kravene fra Amazon er tårnhøje. Både til mængden af information om dine produkter, men ligeledes til dig som forhandler på deres platform. Dette sikrer, at Amazon fortsat er nem for brugerne at navigere i, til trods for tusinder og atter tusinder af forskellige forhandlere og produkter.
Når du skal aktivere dine produkter på Amazon Seller Central, kan det gøres på forskellige måder. Hvis du har mange produkter, er det klart en fordel at automatisere processen i stedet for at tage produkterne enkeltvis. Hos WeMarket har vi den nødvendige erfaring til at guide dig igennem processen, uanset hvordan den kommer til at se ud for dig.
Amazon ekspert. Du behøver ikke lede længere.
I WeMarket tør vi godt kalde os eksperter i Amazon. Det gør vi fordi ekspertise kommer af erfaring og akkumuleret viden. Vores Amazonafdeling arbejder for flere C20 virksomheder, samt mange andre eksportvirksomheder eller andre, som ønsker at internationalisere eller afsætte varer og produkter direkte til forbrugerne.
Marketing på Amazon
Ligesom Google ads, får du med Amazon ads mulighed for at annoncere, hvor du kun betaler for dem som klikker på dine annoncer. Så får du et tydeligt overblik over effekten af dine annoncekroner. Agér som en proaktiv first-mover, ved at markedsføre dig på Amazon før dine konkurrenter.
Du kan høre mere om, hvordan du får fuld valuta for pengene med din Amazon markedsføring, ved at kontakte os. WeMarket giver de bedste forudsætninger for, at din virksomhed får en gnidningsfri oplevelse med Amazon.
Har du styr på PPC Amazon og hvorfor du skal bruge det?
Hvis du er tilstede på Amazon, er du helt sikkert stødt ind i PPC Amazon. Her står PPC for ’pay per click’ og det er således en markedsføringsform på Amazon, hvor du kun skal betale til Amazon, når en bruger klikker på din annonce.
Amazon annoncering er en nødvendighed, selvom du sikkert først og fremmest tænker på Amazon som en salgskanal fremfor en marketingsplatform. Skal du til at sælge et nyt produkt på Amazon, er det den letteste måde, at få dit produkt vist for potentielle købere
Der er mange fordele ved at markedsføre sig på Amazon sammenlignet med andre steder. Det skyldes først og fremmest, at søgninger på Amazon bliver foretaget med henblik på et køb, hvorfor brugere på Amazon er mere købsmodne, end brugere af eksempelvis Google eller Facebook er det.
Derfor får du bedre forudsætning for en høj Return of Investment, når du bruger PPC Amazon som en del af din Amazon markedsføring – også selvom du ikke sælger dine produkter på Amazon. Når der bliver foretaget en søgning på Amazon, og en bruger ser din Amazon annonce, er brugeren med andre ord meget længere fremme i købsprocessen, og der er derfor større chancer for, at du får et salg ud af dine annoncer på Amazon.
Fordele og ulemper ved at vælge et Amazon bureau
Hvis du vælger et Amazon bureau til at hjælpe dig med at øge salget på Amazon, kan du eliminere nogle af de ulemper, som er forbundet med at vælge en Amazon konsulent.
Her får du et helt hold i ryggen, som vil komplimentere hinanden med henblik på at øge dit salg på Amazon. Her får du desuden en medarbejder, som bliver sat på din opgave, mens andre i bureaet vil tage sig af andre ting som marketing, salg og så videre.
Du får med andre ord en spiller på holdet, som kan gå all-in på din opgave, og som vil have den nødvendige tid til at gå i dybden med netop din virksomhed.
Når du vælger et Amazon bureau, skal du dog være beredt på, at du vil komme til at være i kontakt med flere forskellige mennesker undervejs. Det vil med andre ord sige, at du ikke nødvendigvis vil få en kontaktperson i dit Amazon bureau, som også er den person, der udfører selve arbejde med at fremme din virksomhed på Amazon.
Det kan skabe problemer, hvis der ikke er helt styr på kommunikationen i dit Amazon bureau, hvilket kan lede til frustration og tidsspild for dig som kunde.
Fordele og ulemper ved at vælge en Amazon konsulent
Hvis du vælger en Amazon konsulent som din partner i kampen om at øge dit salg på Amazon, vil du komme i kontakt med én og kun én medarbejder i processen. Du vil med andre ord have kontakt til den samme person under hele samarbejdet, hvilket kan være en stor fordel, da du slipper for at forklare din situation for flere personer.
Din Amazon konsulent vil arbejde dedikeret for din sag, og da en Amazon konsulent er professionel på området, får du en spiller på holdet, som er specialiseret i netop Amazon optimering.
Fordelen ved kun at have én Amazon konsulent er dog også ulempen. Når du kun har én mand på holdet til at hjælpe dig med at sælge på Amazon, vil denne person have mindre tid til at hjælpe dig, end et helt hold hos et Amazon bureau vil have.
En Amazon konsulent skal selv stå for alt, når det kommer til både kontakt til nye og eksisterende kunder samt selve arbejdet med at fremme dine produkter på Amazon, og der vil derfor bare være mindre tid til det vigtige arbejde.
Hvad skal du overveje, når du vælger en Amazon konsulent eller et Amazon bureau?
Lige meget om du vælger en Amazon konsulent eller et Amazon bureau, er der nogle ting, du skal være opmærksom på. Din Amazon konsulent eller dit Amazon bureau er din vej til at opnå dine mål om mere salg på Amazon, men der er også mange andre ting, du skal tage højde for og overveje, når du tager den store beslutning om at sælge på Amazon.
Det er en stor beslutning, fordi salg på Amazon vil betyde eksport af dine varer til andre lande, hvilket kræver et stort setup. Det er en kompleks proces af eksportere til udlandet, og det kræver store investeringer fra din side at stable sådan et setup på benene.
Derfor er det vigtigt at gennemtænke dig beslutning, ved bl.a. at inddrage nedenstående råd i din beslutningsproces.
Basér ikke dit valg på Amazons markedsandele
Det kan være fristende for en dansk virksomhed at sætte sine varer til salg på Amazon grundet Amazons store markedsandel. Men der er store forskelle på at sælge varer i egen webshop og på Amazon, og derfor skal du ikke lade dig lokke af Amazon bureauer eller konsulenter, som vifter disse markedsandele op foran næsen på dig.
Før du tager en beslutning, skal du foretage en grundig undersøgelse af, om Amazon overhovedet er den rigtig vej for dig, og det kræver tid at sætte sig ind i alle de relevante omstændigheder.
Du må ikke være blind overfor de mange udfordringer, og netop derfor er det farligt bare at lade sig lokke af det potentielt store potentiale, som platformen indeholder. Derfor er det en god idé ikke at læne dig tilbage i stolen og forblive kritisk overfor dit Amazon bureau eller din Amazon konsulent, hvis det fra deres side bliver foreslået straks at gå i gang med Amazon uden en grundig indledende undersøgelse af, om Amazon overhovedet er det rette valg for din virksomhed.
Egner din virksomhed og dine produkter sig til salg på Amazon?
Amazon er en brugbar platform, hvorfra salg alle tænkelige produkter er muligt. Derfor er det fristende at lægge virksomhedens varekatalog ud på platformen, for der findes næsten ingen begrænsninger for, hvad der kan sælges gennem Amazon.
Men det er ikke nødvendigvis ensbetydende med, at du kan gøre det til en god forretning at sælge på Amazon. Du skal tænke på, at Amazon også er en forretning, hvorfor du betaler et såkaldt referral fee til Amazon, hver gang du sælger et produkt.
Det betyder, at du skal være i stand til at lave en forholdsvis stor profit på dine produkter på Amazon, hvis salget på Amazon på samme tid skal give positivt udslag på din bundlinje.
Derfor skal du foretage en grundig vurdering af, om dine profitmarginer på dine produkter er høje nok til at gøre det til en god forretning at handle på Amazon.
Det skal du også være opmærksom på, når du kontakter et Amazon bureau eller en Amazon konsulent. Du skal være sikker på, at dit Amazon bureau forstår din reelle fortjeneste, og det skal du gerne forsikre dig i de indledende samtaler med bureauet, så du ikke sætter gang i noget, der i sidste ende ikke kan betale sig.
Der skal mere til for at få salg på Amazon
Når du vil i gang med at sælge på Amazon, er det vigtigt, at du forstår, at det handler om mere end bare at sætte nogle produkter til salg på platformen. Du kan med andre ord ikke forvente at sælge noget, hvis du bare gør dine produkter aktive for herefter at læne dig tilbage og vente.
Du skal tænke på, at Amazon fungerer som en søgemaskine på højde med Google. Købelystne forbrugere søger på Amazon efter et specifikt produkt, hvorefter en række relevante søgeresultater vil blive rangeret.
Du kan ikke regne med, at dine produkter nødvendigvis ligger blandt disse søgeresultater, og derfor er bl.a. en Amazon SEO samt Amazon Ads en vigtig del af din strategi på Amazon, hvis du gerne vil øge dit salg.
Det er vigtigt, at du nævner dette for din Amazon konsulent eller dit Amazon Bureau, så du er sikker på, at de kan klare opgaven med alt, hvad det indebærer for at få salg på Amazon.
Hvilke virksomheder egner sig til salg på Amazon?
Som nævnt ovenfor, så er det ikke alle virksomheder, der egner sig til salg på Amazon, eller som kan forvente at få den store gevinst ud af salg på platformen. Men hvilket virksomheder kan egentlig regne med at få succes på Amazon?
Det er naturligvis et kompliceret spørgsmål, og det er vigtigt, at du tager denne snak med dit Amazon bureau eller din Amazon konsulent.
Her er det vigtigt, at du er kritisk overfor din egen forretning og dine egne produkter, når I diskuterer om din virksomhed og dine produkter overhovedet passer til Amazon.
Du skal bl.a. vide, at visse typer af webshops og visse typer af produkter klarer sig bedre end andre på Amazon. Det er eksempelvis:
- Firstmover webshops
- Webshops med egne unikke produkter
Hører din webshop til blandt en af disse kategorier? Så fortæller erfaring og fakta, at du har en større chance for at sælge godt på Amazon. Men hvorfor egentlig? Læs med herunder og blive klogere.
Firstmover webshops
Erfaring viser, at virksomheder, som er firstmovers på et givent område, traditionel har god succes på Amazon.
Din virksomhed eller webshop kan også være firstmover, hvis du sælger produkter, som endnu ikke er en del af den gængse forbrugers bevidsthed, men som snart vil blive det.
Husk dog, at det stadig kræver arbejde at få gode salg på Amazon, og derfor er bl.a. Amazon SEO samt Amazon Ads altid vigtige elementer i din Amazon strategi.
Webshops med unikke nicheprodukter
En anden populær webshop-type på Amazon er niche-webshops. En niche-webshop kan være en webshop, som sælger egne unikke produkter gennem eget brand, og det kan være alle tænkelige typer af produkter eller brands.
Denne type af webshop er populær, fordi brugere på Amazon ofte går efter produkter, som er unikke, og som skiller sig ud fra mængden. Det er med andre ord produkter, som ikke kan findes hvor som helst, og som ikke bliver masseproduceret af store virksomheder.
Derfor kan Amazon også ende med at blive en god forretning for dig, hvis du har en lignende model i din virksomhed.
Lad os tage en snak
Over 350 virksomheder har allerede valgt WeMarket.
71 99 34 74