Skrevet af: Jannick Troelsen
30. juni 2017

Sådan opretter du en virksomhedsprofil på Instagram

Man har efterhånden kunnet oprette en virksomhedsprofil på Instagram i et års tid. Det betyder dog ikke nødvendigvis, at særlig mange kender til muligheden. Det hele bevæger sig så lynhurtigt online, og derfor er det næsten umuligt ikke at misse nogle af de nye udviklinger undervejs.

Hvis du og din virksomhed er online på Instagram, kan du i dette blogindlæg læse, hvordan du ændrer din almindelige Instagramprofil til en virksomhedsprofil. Det er let at gøre, og der følger en del fordele med ændringen.

Vær opmærksom på

For at kunne få en virksomhedsprofil på Instagram skal din virksomhed have en Facebookprofil, den kan tilknyttes. Facebook ejer Instagram, og det er derfor god forretning for dem, men det har også sine fordele for dig. Når du opretter en virksomhedsprofil på Instagram og knytter den til din Facebookside, vil du fx lynhurtigt og nemt kunne invitere dine Facebook-venner til også at følge dig på Instagram. Dét er smart!

Sådan gør du

  1. Det første du skal gøre for at skabe en virksomhedsprofil på Instagram, er at logge ind på den almindelige profil, din virksomhed bruger nu. Hvis du og din virksomhed endnu ikke er til stede på platformen, skal du oprette en ny profil.
  2. Når du er logget ind, går du væk fra nyhedsfeedet og ind på din profil. Når du er inde på din egen profil, trykker du på de tre prikker øverst i højre hjørne.
  3. Ved at trykke på de tre prikker kommer der en liste frem, du kan scrolle i. Lidt nede på listen finder du ’Skift til virksomhedsprofil’. Den trykker du på:

 

 

Det er nu, din virksomheds Facebookprofil sættes i spil, og du bliver bedt om at logge på med dit Facebook login. Det har du sikkert prøvet før fx i forbindelse med brugen af apps, og det betyder i bund og grund bare, at Instagram kan trække data fra din Facebookprofil, og at din virksomhedskonto på Instagram er underlagt de samme vilkår som på Facebook.

4. Når du er logget ind med Facebook, vil du opleve, at din Instagramprofil har fået et lidt anderledes setup. Det er fordi, den nu er ændret til en virksomhedsprofil. Med det nye setup, kan du tilføje en email-adresse, telefonnummeret til din virksomhed og evt. en placering. På den måde kan dine kunder komme i kontakt med dig med ét enkelt klik på en af de integrerede knapper.

Voilá!

Du er nu i gang med din virksomhedsprofil – God fornøjelse!

 

Jannick er Partner i WeMarket og står for mange af de administrative ting og sørger for at kunderne får hvad de betaler for. Derudover, så har Jannick en meget bred-funderet viden indenfor digital markedsføring, men arbejder primært med de sociale medier.