Skrevet af: Thomas Haurum
10. februar 2023

Maksimér din annoncering på Amazon med Sponsered Products og Sponsored Brands

At maksimere din Amazon Ads kan være en rigtig god vej mod at øge dit salg og din virksomheds synlighed. To populære annonceringsmuligheder på Amazon er sponsorerede produkter (Sponsored Products) og sponsorerede brands (Sponsored Brands). I dette blogindlæg vil vi komme ind på, hvordan du kan maksimere din Amazon-annoncering ved at anvende de to muligheder effektivt.

 

Sponsored Products (sponsorerede produkter)

Sponsored Products er annoncer med et enkelt produkt. Disse annoncer dukker op i søgeresultaterne på Amazon og på siderne med produktdetaljer. Annoncerne er målrettet mod udvalgte søgeord, hvilket betyder, at de kun vil blive vist, når kunder søger på de pågældende søgeord. For at optimere dine sponsorerede produkter bør du undersøge og udvælge de søgeord, der er mest relevante for dine produkter, og du bør sikre dig, at din produkttekst og dine billeder er velbearbejdede og tiltalende.

 

Sponsored Brands (sponsorerede brands)

Sponsored Brands, tidligere kendt som ‘Headline Search Ads’, er annoncer, der fremviser flere produkter og et varemærke/logo. Disse annoncer dukker op i toppen af søgeresultaterne, når der søges på specifikke søgeord. For at optimere dine sponsorerede brands bør du udvælge de mest relevante søgeord for dit brand og dine produkter, og du bør sikre dig, at din annoncetekst og dit varemærke/logo er iøjnefaldende.

 

Anvend målgruppefokuseret annoncering

Både Sponsored Products og Sponsored Brands giver dig mulighed for at målrette din annonceringsindsats mod målgruppen. Det gør det muligt for dig at målrette dine annoncer mod specifikke kundegrupper baseret på deres historik angående navigering og køb på siden. At anvende målgruppefokuseret annoncering kan hjælpe dig med at nå ud til de mest relevante kunder til dine produkter og dermed øge dine chancer for salg.

 

Test og optimering

For at få det meste ud af din annoncering på Amazon er det helt grundlæggende at teste og optimere dine kampagner. Dette omfatter bl.a. at teste forskellige annoncetekster, billeder, søgeord og målretningsmuligheder for at se, hvad der virker bedst. Derudover bør du også overvåge dine kampagner med jævne mellemrum for at se, hvilke der performer godt, og hvilke der ikke gør og dernæst prøve at analysere dig frem til grundene hertil.

 

Implementér et budget

Sidst, men ikke mindst, er det også vigtigt at implementere et budget – og at overholde det – hvis du gerne vil have mest muligt ud af din Amazon-annoncering. Dette vil forhindre, at du bruger for mange penge på annoncerne, og det sikrer også, at dine kampagner er omkostningseffektive. Ydermere bør du også overveje at anvende funktioner til automatisk administration af dine bud, så du kan optimere dine bud og sikre, at dine annoncer får størst mulig synlighed til den laveste pris.

 

Annonceoptimering kan øge dit salg

At optimere dine annoncer på Amazon kan være en rigtig god metode til at øge dit salg og din virksomheds synlighed. Ved at anvende Sponsored Products og Sponsored Brands på den mest effektive måde, at rette dine annoncer mod målgruppen, teste og optimere kampagnerne og at implementere et budget kan du øge dine chancer for at lykkes på platformen. Husk, at annoncering på Amazon konstant udvikler sig, og det er vigtigt at være up to date angående de nyeste trends og best practice på området for at sikre et maksimalt udbytte af investeringen (investeringsafkast = Return On Investment (ROI)).

 

Har du brug for hjælp med Amazon? Der er ingen grund til at lede videre. Bare udfyld formularen, og så kontakter vi dig. Klik dig ind på: https://wemarket.dk/kontakt/.