Få styr på din datadisciplin og øg din annonce-performance
Styrk din datadisciplin og øg din annonceperformance ved at bruge præcise data til at optimere dine kampagner og målrette dine kunder mere effektivt.
Få styr på Pinterests billedstørrelser med denne guide og optimer dine opslag for at tiltrække flere følgere og skabe engagement.
Skal du i gang med Pinterest annoncering? Så er det en god idé at kende til formaterne på billeder og video fra start. På den måde sikrer du bedre mulighed for succes fra start.
Og det vil du vel gerne have, ikke?
Pinterest er trods alt et ekstremt visuelt medie, og hvis du allerede nu forstår formaterne, og hvordan de skal bruges – ja, så er der også større mulighed for, at dine annoncer performer bedre.
Derfor vil jeg i dette blogindlæg give dig et kort overblik over de optimale størrelser til forskellige pin-typer samt et par gode tips til både billeder og videoer. Så er du allerede godt på vej til succesfulde opslag og masser af engagement.
Statiske pins og annoncer
Hvis du vil skille dig ud i folks feed, så er det anbefalet, at du bruger et format på 2:3 (1000×1500 px).
Tip: Husk at sætte dit logo på hver pin.
Videopins og annoncer (organisk og betalt format)
Sørg for at dine videoer er kortfattede og tydelige. Længden på din video bør ikke overskride 1 minut. Her vil jeg anbefale at formatet er 1:1 (1000x1000px) eller 9:16 (1080x1920px)
Tip: Brug en tekstoverlejring i videoen for at formidle dit budskab. Rigtig mange ser videoer uden lyd, så du er nødt til at få dit budskab ud på anden vis.
Videoannoncer (kun i betalt format)
Denne type annonce dækker hele bredden på mobilenheder og findes kun i betalt udgave. Formatet er enten kvadratisk 1:1 (1000x1000px) eller i bredformat 16:9 (1920x1080px).
Tip: Her giver Pinterest dig faktisk lov til at uploade en fil på op til 2GB, så udnyt endelig den gode opløsning.
Karruselpins og -annoncer
Denne type annonce har flere billeder, der kan swipes igennem,ligesom vi kender det fra Facebook og Instagram. Formatet her skal enten være 1:1 (1000x1000px) eller 2:3 (1000x1500px)
Tip: Brug de ekstra billeder til at vise produkt features, forskellige produkter eller visualisér en historie.
Er du klar til at komme ud med dit budskab på Pinterest?
Hvis du er blevet nysgerrig på annoncering via Pinterest, og ønsker du at høre mere omkring, hvordan du kommer i gang, så tøv endelig ikke med at kontakte os på telefon 71 99 34 74. Så hjælper vi dig hurtigt i gang.
Hos WeMarket tilbyder vi virksomheder en benchmarkrapport, som sammenligner deres marketingindsats med de vigtigste konkurrenter. Du bestemmer selv, hvem vi skal sammenligne med.
Vi har specialiseret os i at afsætte fysiske varer online og vækste webshops – og det kan du nu få glæde af, selvom du ikke er kunde i forvejen.
Det koster ingenting.