Tilbage

En holistisk tilgang til Amazon gav salget i Tyskland luft under vingerne

143 %Omsætningsvækst
VækstPå tværs af alle Amazon markeder
145 %Flere solgte enheder første kvartal
Case

En klar mission og store ambitioner

Med base i Aalborg sælger den danske teknologivirksomhed, Saphe intelligente trafiksystemer til hele Europa. På mindre en 10 år har Saphe solgt over 1,5 million trafikalarmer, og kigger man isoleret på Danmark, sidder der en Saphe trafikalarm i 1 ud af 4 biler.

Missionen er at skabe mere tryghed i trafikken og ambitionerne for fremtiden er store. Derfor tog de fat i WeMarket for at få hjælp til Amazon.

"WeMarket har leveret de specialiserede kompetencer, vi havde brug for, og sikret vækst på tværs af markeder. Et godt samarbejde med stærk dialog og proaktivitet."

Morten Bengtsen Digital Marketing Consultant, Saphe
Casen i tal
0 - 3
143 %

Omsætningsvækst

Vækst

På tværs af alle Amazon markeder

145 %

Flere solgte enheder første kvartal

Behov for specialiserede kompetencer og en helhedsorienteret indsats

I målet om at få endnu større markedsandele og brede produkterne ud til en større del af verden, havde Saphe brug for specialiserede kompetencer for at tage deres forretning de næste skridt på rejsen. Derfor kontaktede de WeMarkets Amazon Team, som med en holistisk tilgang til Amazon, ikke kun fokuserer på betalte annoncer, men i lige så høj grad har fokus på organiske placeringer og overall performance.

Og det var netop denne tilgang, Saphe efterspurgte.

Detaljeret handleplan gav mest mulig værdi

For at få succes er det vigtigt med en klar og detaljeret handleplan. Derfor blev der også fra start udarbejdet en udførlig strategi for Saphes markedsføringsaktiviteter på Amazon. I strategien fokuseredes på at få udnyttet det fulde potentiale af hver enkelt kampagnetype og den optimale fordeling af annonce spend ud fra disse kampagnetyper. Dette fokus har hele vejen igennem sikret, at den data, som er kommet ind fra Amazon, bliver udnyttet optimalt, så Saphe får mest værdi for deres annoncekroner.

Foruden arbejdet med annoncering på Amazon har WeMarket udarbejdet omfattende SEO-analyser på Saphes produkter og efterfølgende arbejdet i dybden med SEO-optimering for at sikre bedre organiske placeringer og sikre, at Saphe er i stand til at konkurrere med allerede etablerede konkurrenter på markedet.

Hurtig reaktionstid og rådgivning

Amazon venter ikke på nogen, så hvis man vil have succes på platformen, er det utroligt vigtigt med hurtig reaktionsevne og løsning. Ellers står der andre leverandører og sælgere klar til at kapre kunderne.

Derfor har WeMarket sideløbende ydet rådgivning til Saphe i den daglige drift på Amazon, specielt i opstarten hvor spørgsmål og udfordringer løbende er opstået, som har krævet hurtig opmærksomhed og løsning.

Success i Tyskland og på vej mod nye markeder

Igennem den mere helhedsorienterede tilgang til Amazon og de muligheder, som den gigantiske markedsplads tilbyder, har WeMarket hjulpet Saphe med at bide sig godt fast i det tyske marked. Dette har blandet resulteret i, at Saphe har oplevet en stigning i produktsalget på 145% i Q1 2023 på Amazon.de og har i samme periode haft en omsætningsvækst på 143% sammenlignet med året før.

Med et stærkt ståsted på Amazon i Tyskland kigger WeMarket og Saphe nu mod at fastholde væksten på eksisterende markeder og udbrede produkterne til flere markeder på Amazon.

Cases

Relaterede cases

Vil du se, hvad dine konkurrenter og din branche gør bedst?

Hos WeMarket tilbyder vi virksomheder en benchmarkrapport, som sammenligner deres marketingindsats med de vigtigste konkurrenter. Du bestemmer selv, hvem vi skal sammenligne med.

Vi har specialiseret os i at afsætte fysiske varer online og vækste webshops – og det kan du nu få glæde af, selvom du ikke er kunde i forvejen.

Det koster ingenting.

  • 1.

    Konkurrentscreening

  • 2.

    Branchepotentiale

  • 3.

    Anbefalinger