Tilbage

Amazon Ads skaber store resultater og forbedret ROAS

Forbedret ROASGennem målrettede Amazon-annoncer
Øgede markedsandeleVed hjælp af skræddersyede kampagner
Succesfuld rebrandingAf produkter på Amazon
Case

Succesfuld rebranding og øgede markedsandele

EPOS skaber fremragende lyd- og videooplevelser. Brandet udspringer sig af et succesfuldt samarbejde mellem lydspecialisten Sennheiser og den verdensførende Demant, som er specialiseret i høretekniske hjælpemidler. EPOS er i dag fuldt ejet af Demant Group og har hovedkvarter i København. Med over 115 års erfaring inden for lyd opererer EPOS globalt med kontorer og partnere i mere end 60 lande.

EPOS specialiserer sig i at levere fremragende lyd til virksomheder, hvor lydkvaliteten er afgørende for mødeopkald, konferencer og lignende.

WeMarket er jordnære og ærlige, med mod til at afprøve nye metoder. Samarbejdet føles som en integreret del af virksomheden, med direkte og uformel kommunikation.

Michal Tempczyk Director of E-Commerce, Global Marketplaces - EPOS
Casen i tal
0 - 3
Forbedret ROAS

Gennem målrettede Amazon-annoncer

Øgede markedsandele

Ved hjælp af skræddersyede kampagner

Succesfuld rebranding

Af produkter på Amazon

Tæt samarbejde med gode resultater

Hos WeMarket har vi haft et tæt samarbejde med EPOS gennem flere år, hvor det primære fokus har været at hjælpe med Amazon Ads, som har skabt større synlighed af EPOS´ produkter og resulteret i en forbedret ROAS. Gennem målrettede kampagner har EPOS været i stand til at nå ud til en bredere kundebase og øge deres markedsandel på platformen. Samtidig har vi arbejdet tæt sammen om at analysere data og feedback fra kampagnerne for at forbedre fremtidige indsatser.

Samarbejdet mellem EPOS og WeMarket blev aktuelt, da førstnævnte var i gang med nogle omstruktureringer i salgsteamet. De havde tidligere fået Amazon-rådgivning hos et stort amerikansk bureau, men ønskede at afprøve noget nyt og blev derfor koblet til vores uforpligtende introforløb. EPOS faldt hurtigt for den gode kommunikation og vores faktureringsmodel uden bindingsperiode.

Amazon er uden tvivl en vigtig platform for EPOS, hvilket også afspejles i deres dedikerede team, som udelukkende sidder og arbejder med Amazon til daglig. EPOS er til stede på Amazon US og de europæiske Amazon-markeder, samt Amazon Japan, hvor de primært henvender sig til B2B-markedet, som er enormt på Amazon og deres subplatform: Amazon Business. Nogle af de største tyske og amerikanske virksomheder har aftaler med Amazon, hvilket skaber et stort potentiale for en virksomhed som EPOS.

Målrettet annoncering og rebranding af produkter

For nylig ønskede EPOS at rebrande nogle af deres produkter, hvilket var en forholdsvis kompleks opgave. At lancere et produkt er én ting, men at rebrande kræver teknisk snilde og samtidig bevaring af produktets gode historik og anmeldelser. Her fortæller Michal, at det var en stor fordel at have WeMarket med som en trofast samarbejdspartner.

EPOS bruger Amazon Vendor, hvilket betyder, at Amazon køber varerne fra EPOS og står for selve salget. EPOS skal dog selv stå for oprettelse, markedsføring osv. Dette kræver et tæt samarbejde og en forståelse af Amazons algoritmer og markedspladsens dynamikker. Ved at arbejde med WeMarket har EPOS kunnet navigere i disse udfordringer med større selvsikkerhed og effektivitet.

Fremtidigt fokus på B2B-segmentet og optimering af kampagner

Det fremtidige samarbejde med EPOS vil fortsat bære præg af fokus på B2B-segmentet, hvor der er et stort potentiale og gode vækstmuligheder. Ved at tilpasse kampagnerne løbende vil vi se hurtige og positive resultater.

Vores strategi inkluderer løbende evalueringer for at sikre kontinuerlig optimering. I det hele taget har vores samarbejde været karakteriseret ved en åben og direkte kommunikation, som også vil være kendetegnende fremadrettet.

Cases

Relaterede cases

Vil du se, hvad dine konkurrenter og din branche gør bedst?

Hos WeMarket tilbyder vi virksomheder en benchmarkrapport, som sammenligner deres marketingindsats med de vigtigste konkurrenter. Du bestemmer selv, hvem vi skal sammenligne med.

Vi har specialiseret os i at afsætte fysiske varer online og vækste webshops – og det kan du nu få glæde af, selvom du ikke er kunde i forvejen.

Det koster ingenting.

  • 1.

    Konkurrentscreening

  • 2.

    Branchepotentiale

  • 3.

    Anbefalinger