Tilbage
Marketplaces

Episode 36 – WeMarket er nu Amazon Agency Gold Partner

WeMarket er blevet Amazon Agency Gold Partner! 🎉 Det betyder endnu bedre ekspertise og services til vores kunder pĂ„ Amazon.

20 mar 2025 20 min. lydJens VittrupJens Vittrup

LĂŠs hele episoden her:

Podcast | Episode 36 | WeMarket er nu Amazon Agency Gold Partner

Medvirkende
Jens Vittrup & Morten Andreasen

 

Jens: Velkommen til Amazon podcasten med Jens & Co. I dag bliver en ganske sĂŠrlig episode af vores podcast. Jeg vil faktisk sige, at der er lidt gule bjĂŠlker – der er lidt BREAKING. Der er lidt store nyheder – i hvert fald sĂ„dan som vi ser det.

Jeg har min kollega, Morten, med i studiet i dag. Velkommen til, Morten.

Morten: Mange tak for det, Jens.

J: Morten, det var sĂ„dan, at den anden dag fik vi en rigtig lĂŠkker besked ind i vores indbakke fra Amazon. Fordi vi blev nemlig udnĂŠvnt til…

M: Amazon Agency Gold Partner.

J: Ja, det gjorde vi nemlig. Og det er vi superstolte af. Det er faktisk noget af det, vi lige skal prÞve at snakke lidt om i dag. Fordi det er klart, at det er selvfÞlgelig ikke alle, der fÄr lov til at fÄ det.

Kan du ikke lige prÞve at forklare lidt, bare lige omkring Morten, hvad findes der af niveauer ved det her agency partner ved Amazon? Og sÄ kan vi mÄske prÞve efterfÞlgende at snakke lidt om, hvad det egentlig konkret betyder for os og for vores kunder.

M: FÞrst og fremmest er det jo sÄ stort, at du lige inden det her faktisk lover kage og alt muligt, sÄ vi er altsÄ oppe pÄ den hÞje klinge.

J: Ja, det er vi, haha.

M: SÄ det er vi jo meget spÊndte pÄ, og det er noget med det bÄde er med billede og alt muligt, sÄ det bliver godt.

Nej, altsÄ det her Amazon Agency Gold Partner er jo noget, som vi er ret tilfredse med, fordi det giver os jo nogle ting og nogle greb, vi kan gÞre lidt bedre som bureau, nÄr vi har den her status hos Amazon.

Og det, det sÄdan praktisk talt betyder, det er jo, at vi har en direkte kontakt ved Amazon, som ligesom sÞrger for, at vi ogsÄ har nogle forudsÊtninger for at hjÊlpe flere kunder bedre i gang pÄ Amazon eller optimere nogle kunders indsats pÄ Amazon noget bedre. Vi har sÄdan lidt en rÞd telefon, vi kan ringe pÄ, nÄr vi har brug for noget ekstra hjÊlp en gang imellem, nÄr vi kommer til noget, der kan vÊre lidt udfordrende.

J: Ja, og man kan sige, det der jo er med det her, vi har jo mange Är haft et samarbejde med Amazon, og vi har ogsÄ haft en status tidligere, men det var ikke pÄ samme mÄde pÄ niveau med det her, fordi det, det egentlig betyder, det er, at vi er blevet vurderet pÄ alle europÊiske bureauer, der hjÊlper pÄ Amazon. Og sÄ kan man ligesom blive inddelt i fire kategorier. Du kan blive i det, der hedder Platinium, som er den bedste, og sÄ derefter kommer Gold, og sÄ er det nok Silver og Bronze, kunne jeg forestille mig, at det er inddelt i.

SÄ vi er jo ikke i den aller, aller hÞjeste kategori. Vi er i den nÊstbedste, men stadigvÊk i en voldsomt flot kategori, som jo er en kÊmpe blÄstempling af det arbejde, som vi gÄr og laver fra Amazons side af.

M: Det er helt sikkert, og det man ogsÄ skal huske pÄ, nu bliver vi pludselig sammenlignet ude i Europa, vi skal ogsÄ lige huske pÄ, hvor lang tid har Amazon egentlig eksisteret i Europa? Og hvor lang tid har Amazon vÊret et begreb, vi har bekymret os om i Danmark?

SÄ vi kommer ogsÄ lidt fra baghjul, men jeg synes, at det her er helt klart noget, som du siger, blÄstempler det, som vi har haft gang i de sidste par Är. Og det er vi jo sindssygt stolte af.

J: Jeg fik faktisk dagen fÞr, at vi fik den her mail fra Amazon, sÄ var jeg ude ved en super interessant, spÊndende dansk virksomhed, som allerede er i gang pÄ Amazon, og gÞr det virkelig, virkelig, virkelig godt, hvor de spÞrger mig faktisk helt reelt og siger: jamen Jens, vi har godt vidst, at I har eksisteret, men i vores verden, sÄ Amazon er jo ikke noget i Danmark.

Hvorfor er det, at I skal kunne vĂŠre lige sĂ„ gode som de bureauer, der findes i Tyskland og UK og USA? Og jeg mĂ„tte bare sige – for det fĂžrste kan jeg se pĂ„ de kunder, vi fĂ„r, der har vĂŠret ved udenlandske bureauer, at vi gĂžr det lige sĂ„ godt – og ja, ogsĂ„ bedre i mange tilfĂŠlde.

Men jeg synes jo, det er et super relevant spÞrgsmÄl. Og der er det her i hvert fald, synes jeg, er en blÄstempling, nÄr Amazon siger, at WeMarket er nogle af dem, der er aller dygtigst inden for branchen til at arbejde med Amazon.

M: Ja, man kan sige, at nu snakker du om det der med, om man som dansk virksomhed skulle gÄ ud og vÊlge et udenlansk bureau, fordi de har stÞrre kendskab til Amazon?

Det ville jeg jo nok ogsĂ„ synes var en fejl, fordi det handler ogsĂ„ om, hvor godt et kendskab bureauet har til dine produkter og dine virksomheder – og dine strategier og tanker. Og vil det ikke vĂŠre lidt mere nĂŠrliggende at gĂžre med en dansk virksomhed, som du faktisk har en meget bedre fĂŠlles forstĂ„else med? I stedet for at skulle gĂ„ udlands og sĂ„ finde nogen, som er kloge pĂ„ produktet Amazon, men mĂ„ske ikke har de samme tanker, som jer omkring jeres eget produkt.

J: Ja, og man kan jo se, at vi er jo ikke de eneste, der sidder og laver Amazon i Danmark, og de af vores kolleger, der ogsÄ gÞr det, gÞr det jo ogsÄ sindssygt godt. SÄ jeg tror bare, at den mÄde, vi arbejder pÄ med kunder, er mÄske bare, altsÄ det er anderledes, og det passer godt. AltsÄ vores vÊrdier og kultur er jo ens. Og det der med at skulle samarbejde med et tysk bureau, eller et engelsk eller amerikansk, det er bare noget andet.

M: Helt sikkert, helt sikkert. Og det er jo ogsÄ, man kan jo sige, der er noget fedt ved at vÊre store, men der er jo ogsÄ noget, hvor man mÄske kan fÞle sig nedprioriteret i nogle tilfÊlde, kunne jeg forestille mig, hvis man kom ud til et kÊmpe stort tysk bureau, der bare har buldret gennem Amazon igennem mange Är. SÄ skal man virkelig op og have en stÞrrelse, som har noget betydning for bureauet, fÞr man ogsÄ virkelig fÞler sig vÊrdsat pÄ den mÄde, man mÄske hÄber pÄ, nÄr man gÄr ind i et samarbejde med et bureau.

J: Ja, det er der i hvert fald en fare for.

Morten, vi mÄ ikke helt prÊcis fortÊlle, hvad det er for nogle kriterier, vi bliver valgt ud pÄ, men det er jo i hvert fald noget ud fra, selvfÞlgelig hvor store vi er, men det er jo ogsÄ ud fra, hvordan vores kunder lykkes pÄ Amazon gennemsnitligt generelt set. Hvad vÊkster de? Hvordan performer de? Hvor mange markeder er de pÄ?

SÄ det er jo sÄdan en bred vifte af parametre, vi bliver mÄlt pÄ. Jeg ved ikke, tÊnker du, der er noget, vi kan komme lidt mere ind pÄ i forhold til det? Det er jo sÄdan lidt en grÄzone, hvor meget vi mÄ sige om det, for at vÊre Êrlig.

M: Det tror jeg heller ikke, vi skal bevĂŠge os sĂ„ meget ind i – det taler lidt for sig selv, hvad det er, vi er blevet stemplet som hos Amazon i det her program. SĂ„ nej, der er ikke nogen grund til at gĂ„ sĂ„ meget ned i detaljer, udover at det bare beviser, at vi faktisk godt kan noget.

J: Ja, og man kan sige, sÄ kan vi jo prÞve at snakke lidt om, hvad er det for en betydning, det har for vores kunder.

Og jeg tror, inden vi kommer til det, sĂ„ skal vi mĂ„ske prĂžve at sĂŠtte scenen, fordi det er jo rigtig meget i forhold til strategi, men ogsĂ„ i forhold til problemlĂžsning. Og det kunne vĂŠre, vi lige skal prĂžve at snakke lidt omkring det her med, ja, de udfordringer, der kan vĂŠre ved at vĂŠre Seller pĂ„ Amazon, fordi det er jo noget af det, jeg forsĂžger at forklare nye kunder, nĂ„r jeg er ude ved dem. Og der tror jeg faktisk tit, at de ikke helt forstĂ„r, hvad det kan betyde – omfanget af det – og det kan jeg egentlig godt forstĂ„.

Men kan du prÞve sÄdan at sÊtte lidt ord pÄ, nÄr man er Seller pÄ Amazon, hvad er det for nogle udfordringer, som man mÞder? Og der er det jo ogsÄ vigtigt at huske, at de udfordringer, vi mÞder, det mÞder alle andre ogsÄ, sÄ det handler om at vÊre bedst til at lÞse de udfordringer.

M: Ja, hvor lang tid har jeg? AltsÄ, som du nÊvner, sÄ er der jo bare mange udfordringer pÄ Amazon, men det er jo ikke udfordringer, der i virkeligheden er anderledes, end hvis du starter hvilket som helst andet op, om det er en webshop, eller det er en fysisk butik, eller hvad det er. Der er jo ogsÄ udfordringer.

Men pÄ Amazon er udfordringerne mÄske lidt mere ukendte i forhold til, hvad man fÞr har oplevet. SÄ de kan derfor godt nogle gange virke lidt omstÊndige, eller virke sÄdan lidt, hvorfor nu det? AltsÄ, hvad betydning skulle det have? Kunne de ikke bare gÞre sÄdan og sÄdan?

Men det, man skal huske, det er jo, at Amazon er et gigantisk system. Det er et gammelt system og et stort system. Og det gÞr altsÄ bare, at nÄr der sker noget pÄ Amazon, sÄ ved vi aldrig helt, hvordan tingene bliver rullet ud. Nogle ting kan gÄ ekstremt hurtigt, nogle ting kan gÄ virkelig, virkelig langsomt. SÄ man kan jo sige, at en ting er jo det her med, man kan sige, at nÄr der kommer noget ud, f.eks. om nye guidelines, nu er der lige kommet noget omkring produkttitler. Og der melder Amazon ud, at nu er der en ny guideline. Din produkttitler mÄ maks indeholde XYZ, og det mÄ maks vÊre 200 tegn. Og sÄ skriver Amazon ofte en deadline-dato og siger, at det skal vÊre fixet inden den dato.

Men der stÄr ikke, hvad der vil ske, hvis ikke det er fixet i den her dato. Og sÄ kan gÊtteriet jo begynde. Hvad betyder det sÄ, hvis ikke vi har opfyldt det her? Betyder det, at Amazon bare benhÄrdt gÄr ind og lukker vores listings ned og siger, at det er Êrgerligt, I skal fikse det her, fÞr vi Äbner op igen.

M: Det er lidt den tanke, jeg tror, man altid skal gÄ med, kommer til at ske. Fordi det er sÄdan, better safe than sorry. For det er fandme trÊls at fÄ lukket sine listings ned. IsÊr hvis man lige har godt gang i en god stime, og det virkelig bare ruller derudad, sÄ Äbner du computeren, og sÄ stÄr der, at der er en masse stranded inventory, og det hele bare er lukket.

SÄ det er jo i hvert fald det, man hver gang Amazon kommer med en eller anden guideline, eller kommer med et eller andet nyt omkring, sÄ er det virkelig vigtigt ogsÄ at prioritere det. Fordi i vÊrste tilfÊlde er det altsÄ, at de lukker de her listings ned, og det betyder bare meget for den rangering, du er ved at opbygge. Det betyder bare meget for den mÄde, du allerede er tappet ind i algoritmen pÄ.

J: Ja, og man kan jo sige, at det er jo ogsĂ„ det her med, at det er jo sĂ„dan on-going nye guidelines, nye ting fra Amazon, man skal implementere – men det er jo virkelig ogsĂ„ at sige
 Det handler om, at man skal forstĂ„, at man bliver nĂždt til at leve op til de krav, Amazon har. Og mange af de krav, Amazon har, det er selvfĂžlgelig nogle interne krav, du ikke kan afvige fra, men meget er ogsĂ„ lovgivningsreguleret fra EU, for eksempel.

M: Ja

J: SĂ„ noget af det, som vi tit oplever udfordringer med, hvis vi sĂ„dan skal prĂžve at kigge ind i, hvad det er, der nogle gange kan fĂžles super besvĂŠrligt. Det er for eksempel bare sĂ„dan legal i forhold til at vĂŠre compliant med, at din konto fungerer ved Amazon. Det vil sige, mĂ„den du fortĂŠller om, hvem er du – med pas og juridiske dokumenter og sĂ„dan noget. AltsĂ„ det er noget, hvor man kan virkelig risikere, altsĂ„ hvis du kan levere de ting, sĂ„ kan du risikere at fĂ„ lukket din konto ned. Og det kan fĂžles enormt tungt.

Det kan vÊre dit brand, du er kommet til at registrere forkert, og sÄ det her med, at skulle have lavet det om, kan vÊre enormt besvÊrligt. SÄ er der alt sÄdan noget med, at hvis du sÊlger et produkt, hvor Amazon mener, der er batteri i, sÄ skal du kunne dokumentere, at der ikke er batteri i. SÄdan en masse ting og regler, hvor Amazon bare holder sig til det, der er skrevet, og det bliver du nÞdt til at agere pÄ.

Og det er i virkeligheden der, hvor man kan fÞle, at Amazon kan vÊre besvÊrligt, fordi hvis du har nogle produkter, der ikke er sÄdan compliant-mÊssigt, der er besvÊrlige, sÄ kan din konto typisk bare kÞre, og der ikke er nogen problemer. SÄ er det et spÞrgsmÄl om salgsindsats osv. Men det er jo i virkeligheden, nÄr vi oplever problemer pÄ kontoniveau eller produktniveau, at vores samarbejde med Amazon virkelig kommer til sin ret.

 

Kan du prĂžve at fortĂŠlle lidt omkring det?

M: Jo, for det er jo ogsÄ sÄdan, det er jo sÄdan pÄ Amazon, at nÄr man lige tÊnker, at man har lyst til at Êndre sine tekster pÄ Amazon, at man har lyst til at Êndre sine billeder eller noget A+ content eller et eller andet, sÄ gÄr man jo ind, og sÄ gÞr man jo det efter bedste viden og normal praksis. Og det man sÄ oplever dagen efter, nÄr du igen Äbner din listings, sÄ er der ingenting, der er blevet Êndret derpÄ. Og det kan der bare vÊre tusind Ärsager til pÄ Amazon. Der er ikke sÄdan en, det er lige nok det herfor, eller derfor du ikke har fÄet Êndret dine billeder til de nye, du har uploadet.

Men der kan jo bÄde vÊre noget omkring, at der kan vÊre andre sÊlgere, som pÄvirker dit produkt ogsÄ. Og der kan vÊre mange ting, som egentlig gÄr galt i det her kÊmpe system, som Amazon har bygget.

Og der hvor vi sÄ fÄr en fordel, det er jo, at vi kommer lidt tÊttere pÄ et team, der sidder og kan hjÊlpe os med det her, hvor vi kan jo ind og sige, nu har vi virkelig prÞvet alt. Vi har prÞvet den almindelige support, vi kommer ingen vegne, vi bliver sendt lidt rundt i ring, der sker ingenting. Det vil man tit opleve pÄ Amazon, at man kan rydde ind i sÄdan et loop, hvor man bare bliver smidt lidt rundt omkring, og lige pludselig, sÄ kan man vÊre heldig, man rammer en, som faktisk har tid og lyst og viden til at kunne hjÊlpe en. Men du kan ogsÄ bare ende i det her loop for evigt.

Og der kan man sige, med den status, som vi har, jamen der har vi adgang til et ekstra team, nÄr vi ender i de her blindgyder, jamen sÄ kan vi tage fat pÄ dem, og sÄ kan vi ligesom forklare, hvad er det, vi gerne vil have Êndret, hvad er det, der skal ske, og sÄ plejer de i 90% af tilfÊldene at kunne lÞse dem for os sÄdan forholdsvis hurtigt.

J: Ja, sÄ det er jo den ene ting i forhold til, at problemlÞsning, der er de hamrende effektive, og det er en klar fordel for vores kunder, kan man sige. Vi har set nogle ret vilde ting, Amazon har kunnet gÞre, hvor det var noget, vi aldrig selv ville vÊre kommet i mÄl med. F.eks. i forhold til brand og sÄdan nogle ting.

SÄ er der ogsÄ sÄdan noget med, hvad kan man sige, noget af det, som jeg ogsÄ oplever, det er jo det her med, at de kan give os nogle indsigter, som vi ellers ikke ville kunne fÄ. Er det noget, du kan prÞve at sÊtte lidt ord pÄ ogsÄ?

M: Du tĂŠnker jo noget som IDQ score f.eks.?

J: Ja, f.eks. ja

M: Der findes det her, der hedder en IDQ score, som er lidt ligesom en gennemgang af alle dine listings. Hvor de sĂ„ her kan sende dig et ark, og sĂ„ er der simpelthen bare en hel masse kolonner, hvor der stĂ„r: Opfylder du det her, hvad er din score i det her, hvad er din score pĂ„ billeder og pĂ„ tekst og hele den her, hvor du kan se, hvor opfylder jeg Amazons minimumskrav, og hvor er det, jeg halter lidt bagefter? Hvor er det, jeg skal forbedre mig, for at vi opfylder det, som Amazon egentlig gerne vil have? SĂ„ det kan vi jo fĂ„ tildelt, og det er jo bare sĂ„dan et ark, du skal Ă„bne – og sĂ„ skal du bare gĂ„ i gang fra en ende af.

J: Ja, det er jo et sindssygt godt arbejdsredskab, fordi det gÄr jo ind og mÄler pÄ, hvor dygtig er du til de ting, der er vigtige i forhold til Amazons algoritme. Og jeg mener, den gÄr jo for en score fra 1 til 100, og jeg mener faktisk, at det er sÄdan, at hvis du ligger pÄ omkring 85 eller sÄdan noget, sÄ er du faktisk ret godt med sÄdan samlet set.

Jeg kan sige, at vi har ikke nogen kunder, forhÄbentlig, der ligger under det. Det har jeg i hvert fald ikke set. Vi ligger altid over. Men det er jo sÄdan en super god indsigt, vi kan fÄ i forhold til, hvordan vi gÞr tingene.

M: Jeg tror faktisk, at jeg sÄ pÄ den sidste, at vores bestsellers, eller dem, der virkelig er vores fokusprodukter, der skulle vi jo gerne ligge over 92 pÄ, sÄ sagde de, at sÄ er vi godt med.

J: Ja, og det er i hvert fald et supergodt redskab. Men sÄ er der jo ogsÄ sÄdan noget i forhold til hjÊlp med at submit Deals, altsÄ nÄr der er kampagner.

M: Ja, altsÄ alle kan jo gÄ ind og submit Deals, hvis de produkter opfylder kravene, der er til. SÄ er det jo bare at smutte ind i Deals Central derinde og se, hvad er det, jeg kan tilmelde mig. Ligger der nogle Lightning Deals, ligger der nogle Top Deals, nogle Best Deals, et eller andet, jeg kan vÊre med pÄ, og sÄ se, nu kommer der et eller andet Spring Deal nu her i slutningen af marts. SÄ det er jo sÄdan lidt dem, der ligger Äbent lige nu, du kan tilmelde dig pÄ.

Og sÄ kan man sige, derfor har vi jo sÄ, igen, nogle tilknyttede fra Amazon, sÄdan nogle account managers, der sidder pÄ, som jo tager kontakt til og siger, kunne I ikke tÊnke jer med i det her? Og der fÄr vi altsÄ mulighed for at tappe ind i de her Top Deals, de her Best Deals, selvom man ikke kan se dem inde i Deals Central, sÄ kan de give en et ekstra adgang til, som man altid har mulighed for med, hvis man selvfÞlgelig opfylder kravene pÄ procentvis.

J: Ja, hvor meget, du skal give i rabat, hvor mange anmeldelser du har osv.

M: Ja, der er noget med reviews og alt det her. Der er en masse krav, man lige skal opfylde. Eller nu siger jeg en masse. Der er nogle krav, man skal opfylde, men det burde kunne lade sig gÞre. SÄ der kan vi i hvert fald nemt komme med. Og fordelen er ogsÄ, at oftest nÄr de her account managers tager fat i os, sÄ koster det ikke noget at deltage i de her Deals.

J: Lige prĂŠcis.

M: Det gĂžr det nemlig, nĂ„r du gĂ„r ind igennem Deals Central og selv melder dig til dem. Det er ikke fordi, det koster dig det hvide ud af Ăžjnene, men du smider alligevel – jeg tror, det er 35 euro – for at vĂŠre med i en Lightning Deal pĂ„ Spring Deal. Det er jo selvfĂžlgelig noget hĂžjere, nĂ„r vi snakker Prime Day og Black Friday. SĂ„ er det jo en lidt anden pris, det ligger til. Men du sparer alligevel nogle penge ved at kunne gĂ„ igennem den her vej, og plus at du ogsĂ„ fĂ„r adgang til bedre Deals, sĂ„ det er jo klart en fordel.

J: Ja, og sÄ kan man sige, sÄ betyder det jo for eksempel ogsÄ, at alle nye kunder, som bliver onboardet pÄ Amazon, der bliver tilknyttet en account manager, hvor vi kan fÄ noget sparringer osv., men det giver ogsÄ mulighed for at hjÊlpe kunder eller virksomheder, der allerede er i gang pÄ Amazon pÄ et andet niveau. SÄ vi har jo ogsÄ et tÊt samarbejde med Amazon.

M: Vi havde faktisk ogsĂ„ et eksempel, hvor – nĂ„r du gĂ„r ind pĂ„ Amazon – sĂ„ er der sĂ„dan et topbanner, hvor det viser, at nu er der Spring Deals, eller Back to School, eller et eller andet, hvad de nu skriver deroppe. Og der havde vi faktisk sidste Ă„r, hvor de tog kontakt til os og sagde, eller de tog kontakt til en af vores kunder og sagde, at I har nogle produkter her, der sĂŠlger rigtig godt. MĂ„ vi ikke prĂžve at sĂŠtte de billeder her pĂ„ det her topbanner ogsĂ„?

SĂ„ der kommer ogsĂ„ sĂ„dan nogle ekstra ting, noget ekstra synlighed rundt omkring, hvor de lige ser, at man passer godt ind eller et eller andet. SĂ„ man fĂ„r lidt ekstra synlighed gennem dem ogsĂ„ – nogle gange.

M: Ja, og giver jo ogsÄ os mulighed for, som jeg var ved at sige lige fÞr, det her med, at vi under fire Þjne har mulighed for dialog med Amazon, hvor de jo faktisk lytter til os; Hvad er det for nogle udfordringer, vi oplever, og hvad har vi brug for, for at fÄ stÞrre succes for vores kunder og afholde events med Amazon? Vi kommer til at holde noget nu her i forÄret.

SÄ pÄ mange mÄder, sÄ er det bare
 I dagligdagen er det klart, klart en fordel for os, at vi har det her tÊtte samarbejde med Amazon. AltsÄ vi mÊrker det hver eneste dag, synes jeg.

M: Ja, det synes jeg ogsÄ. AltsÄ der sker jo altid et eller andet, sÄ det er ogsÄ bare fedt at vÊre med, som nogen af de fÞrste, nÄr der bliver meldt et eller andet ud, eller noget i den stil.

J: Ja, lige prĂŠcis. Er der noget mere, Morten, i forhold til den her store nyhed i hvert fald, for vores vedkommende, som vi skal fortĂŠlle lidt om?

M: Det ved jeg ikke – som du nĂŠvner, sĂ„ kommer der jo til at ske mange spĂŠndende ting. Vi kommer til at have et, om muligt, endnu tĂŠttere samarbejde med Amazon. Det er jo i hvert fald det, som vi kĂŠmper for hver dag ogsĂ„, for ligesom at kunne give vores kunder de bedste forudsĂŠtninger. Vi kan jo i hvert fald se, at de ting vi fĂ„r gennem det samarbejde her, det er virkelig noget, som vi kan rykke pĂ„.

J: Ja.

M: SÄ ja, altsÄ jeg er da spÊndt pÄ at se, hvor meget mere vÊrdi, der kommer ud af det nu her.

J: Ja, fordi det er noget nyt, at vi som nordiske virksomheder har fĂ„et mulighed for at blive en del af det her EU Agency-program. SĂ„ ja, det er fedt, og vi er glade og stort tillykke til alle andre, der ogsĂ„ har fĂ„et det i Norden – og jeg ved ikke, hvor mange det er, men jeg har da i hvert fald set et par andre i Skandinavien, der ogsĂ„ har fĂ„et den her fine anerkendelse.

M: Ja, altsÄ det er jo ikke unikt. Nu handler det bare om, hvordan man fÄr udnyttet det bedst muligt.

J: Ja, altsÄ man kan sige, unikt, nej det er det ikke, men man skal vÊre dygtig, for at fÄ det. Ja, nu er vi jo fra Ikast, sÄ det er jo ikke sÄdan noget, men vi mÄ sgu godt vÊre lidt stolte af det her. Det er flot.

M: Ja, vi kĂžber en kage.

J: Vi kĂžber en kage. Vi kĂžber studenterbrĂžd.

M: Ja.

J: Ja. Fedt Morten! Jamen tak fordi du var med.

M: Det var sÄ lidt. Det er fedt som altid.

J: Godt! Har du lyst til at fÄ en besked i indbakken, nÊste gang vi kommer med en podcast episode omkring Amazon? SÄ gÄ ind pÄ vores hjemmeside og tilmeld dig vores nyhedsbrev. SÄ sender jeg dig en e-mail, nÊste gang vi udkommer med en episode.

Ha’ en rigtig god dag.

Vil du se, hvad dine konkurrenter og din branche gĂžr bedst?

Hos WeMarket tilbyder vi virksomheder en benchmarkrapport, som sammenligner deres marketingindsats med de vigtigste konkurrenter. Du bestemmer selv, hvem vi skal sammenligne med.

Vi har specialiseret os i at afsĂŠtte fysiske varer online og vĂŠkste webshops – og det kan du nu fĂ„ glĂŠde af, selvom du ikke er kunde i forvejen.

Det koster ingenting.

  • 1.

    Konkurrentscreening

  • 2.

    Branchepotentiale

  • 3.

    Anbefalinger