Tilbage

YouTube Annoncering - Kom under huden på dine kunder

Brug YouTube klogt, og udbred budskabet om dit brand!

Selv små virksomheder kan være med på videomarkedsføring

2013 - 2025 Udvalgte kunder 01 - 05
YouTube Annoncering

YouTube annoncering – Bliv synlig på nettets næsttravleste sted

Det er kun Google, der overgår YouTube, når det kommer til antal søgninger, og platformens trafiktal er astronomiske. Der er ikke et emne eller en interesse, som ikke i et eller andet omfang er på YouTube, og du kan virkelig målrette dine budskaber. Videoformatet er oplagt til branding og kampagner, og som annoncør betaler du kun for relevante visninger. Men YouTube har også mange faldgruber, som vi trygt kan hjælpe dig udenom.
Dine kunder er uden tvivl på YouTube, så lad os finde dem for dig.

Video virker – og alle kan være med

Et billede siger mere en 1.000 ord, og levende billeder siger det hele. Filmformatet er ekstremt effektivt til hurtigt at sætte en stemning og vække en følelse, og YouTube er en oplagt platform til at øge din brand-bevidsthed. Selv små virksomheder kan være med på videomarkedsføring, for det kræver langt fra et kæmpebudget at ramme dine målgrupper.

YouTubes segmenteringsmuligheder er meget præcise, og de kan samkøres med de oplysninger, vi har om dine kunder fra Google Analytics og vores viden om søgeadfærden. Derfor kan vi sikre dig, at du bliver vist, hvor du får mest valuta for pengene.

Youtube Annoncering

Fordelagtigt for finanserne

YouTubes afregningsmodel falder ud til annoncørernes fordel, for du betaler kun, hvis modtageren klikker på reklamen – eller ser mindst 30 sekunder af den. Det er som regel sød musik i marketingafdelingens ører, og platformen er virkelig også annoncørvenlig.

Faktisk er de første fem sekunders visning også gratis, og det giver god mening at stå knivskarpt hér. Vi kan hjælpe dig i den balancekunst, det er, når budskaber, storytelling og valuta for penge skal gå op i en højere enhed.

Ram rigtigt – på alle måder

Skal din YouTube-annoncering virkelig batte, skal du være velovervejet i både målretning og fortælling. Du skal udsøge de relevante modtagere – og du skal sikre dig, at du virker relevant for dem. Viden om søgeadfærd, indsigter fra Analytics og remarketing er nogle af de redskaber, vi bruger, når vi skal ramme plet. Vi er også ofte fortalere for at splitteste dine annoncer, så vi får et endnu bedre grundlag at skyde os ind på.

Der er nemlig en verden til forskel på at skulle skære igennem larmen på et Facebook-feed og på at vække noget i en YouTube-bruger. Her har du scenen for dig selv – men dit utålmodige publikum er kommet for at se noget andet. Derfor skal du være skarp i budskaber, formidling og timing. Om du bør holde dig til korte, konkrete videoer, eller om du kan give dig i kast med fortællinger, kommer både an på dit brand og den kontekst, annoncen vises i.

Vi kan rådgive dig til annoncering, som i højere grad inspirerer end irriterer din målgruppe.

Lyt til vores marketing-podcast.

Podcast - lyt med og få inspiration til din marketing

Episode 37 – Hvordan gik Amazon Spring deals 26 min. lyd
Episode 36 – WeMarket er nu Amazon Agency Gold Partner 20 min. lyd

Vil du se, hvad dine konkurrenter og din branche gør bedst?

Hos WeMarket tilbyder vi virksomheder en benchmarkrapport, som sammenligner deres marketingindsats med de vigtigste konkurrenter. Du bestemmer selv, hvem vi skal sammenligne med.

Vi har specialiseret os i at afsætte fysiske varer online og vækste webshops – og det kan du nu få glæde af, selvom du ikke er kunde i forvejen.

Det koster ingenting.

  • 1.

    Konkurrentscreening

  • 2.

    Branchepotentiale

  • 3.

    Anbefalinger