Effektiv annoncering til brugere som allerede har udvist interesse for din virksomhed.
Få mere ud af dine annoncekroner!
Det er godt med en masse trafik på ens website. Men, det har ingen værdi, hvis de besøgende forlader dit website igen uden at have købt noget eller rettet henvendelse til dig. Med remarketing på Google og vores ekspertise på området, minder vi effektivt de tidligere besøgende om dine produkter eller ydelser og giver dem lyst til at vende tilbage for at foretage et køb.
Du kender det sikkert godt fra dig selv. Du går ind i en butik på gågaden og falder over nogle produkter, du måske godt kunne være interesseret i at købe. Du vælger dog at gå ud af butikken igen uden at købe et eneste produkt eller rette henvendelse til ekspedienten i butikken. Det gør du enten, fordi du ikke var klar til at købe på tidspunktet, eller fordi du gerne vil undersøge alternativer. Altså har du vist en interesse for produkterne uden hverken at hive penge op af lommen eller spørge yderligere ind til det. Dermed er det ikke lykkedes for den respektive butik at konvertere dit besøg.
Sådan er det helt sikkert også blandt nogle af de besøgende, der lægger vejen forbi dit website. Dermed går noget af indsatsen for at lede trafik ind på dit website til spilde. Det er ærgerligt.
Du skal derfor meget mere end at lede dem ind på dit website, hvis du vil gøre dig nogle forhåbninger om en konvertering. Nøglen er remarketing. For med remarketing på Google gennem Google Ads kan du minde de tidligere besøgende om, at du er der, og hvilk produkter eller ydelser du har og dermed øge chancen for, at de vender tilbage for enten at foretage et køb, udfylde en formular eller ringe til dig, hvis det er det, der er dit mål.
Med remarketing vækker du så at sige deres købelyst og interesse for dine produkter og ydelser. Det bør derfor være en fast del af din online marketingsstrategi, hvis du gerne vil sikre, at du får noget ud af trafikken på dit website, og at et klik bliver til en konverterende handling.
Jo flere gange en potentiel kunde bliver eksponeret for dit produkt eller din ydelse, desto mere tilbøjelig er kunden også for at vende tilbage til dit website for at købe produktet. Jo hyppigere annonceringen derfor er, jo større bliver købsparatheden, hvilket gør remarketing til et særdeles effektivt middel.
Når du påvirker de besøgendes og din målgruppes købsovervejelser gennem målrettet annoncering over flere omgange, fastholder du deres opmærksomhed omkring dine produkter eller ydelser og øger derfor chancen for, at de vælger dig frem for din konkurrent.
Det giver dig dermed en stærkere og bedre markedsposition på Google, hvilket kan være afgørende for, om klikket bliver til en konvertering. Mulighederne for remarketing på Google er mange. Vi har stor ekspertise på området og hjælper dig således med at målrette dine annoncer, så du får det størst mulige afkast – uanset om det er gennem annoncer på Google Display eller som søgeannoncer.
Dynamisk remarketing er en særdeles effektiv måde at annoncere på, da det gør det muligt for dig at annoncere for helt specifikke ydelser eller produkter, som den tidligere besøgende har vist en interesse for.
Har vedkommende derfor kigget på en bestemt t-shirt på din webshop, kan du opsætte annonceringen således, at vedkommende får vist annoncer for netop den t-shirt om og om igen på tværs af platforme og hjemmesider.
Annoncerne ændrer sig derfor efter, hvilket produkt eller ydelse, som den besøgende har vist interesse for og bliver derfor personlige. Det kan måske virke meget aggressivt, men det er meget effektivt, hvorfor denne type annoncering også typisk har en høj ROAS.
Hvordan du kommer i gang med det, og hvordan det bliver sat korrekt og effektivt op, er naturligvis noget, vi hjælper dig med.
Når det kommer til remarketing, er der mange parametre at forholde sig til og skrue på for at ramme målgruppen bedst muligt. Hos WeMarket gør vi altid det, at vi lægger en målrettet strategi for remarketing for at opnå en skræddersyet annoncering, der rammer den rette målgruppe.
For at komme dertil analyserer vi konverteringsdata og helt specifikke brugeradfærdsdata i Google Analytics, som vi nøje tilrettelægger kampagnerne efter.
Vi skræddersyr blandt andet annoncerne efter:
Jo mere skræddersyet en strategi, der bliver lagt for dit remarketing, jo højere en konverteringsrate og ROI er du sikret.
Vi giver dig naturligvis også indblik i, hvordan dine enkelte kampagner performer, på hvilke websites de bliver vist, og hvad dine udgifter og afkast er, så du altid har en indsigt i, hvad du helt specifikt får ud af dine anstrengelser med remarketing. Du er derfor i trygge hænder med remarketing opsat og udført af WeMarket.
Hos WeMarket tilbyder vi virksomheder en benchmarkrapport, som sammenligner deres marketingindsats med de vigtigste konkurrenter. Du bestemmer selv, hvem vi skal sammenligne med.
Vi har specialiseret os i at afsætte fysiske varer online og vækste webshops – og det kan du nu få glæde af, selvom du ikke er kunde i forvejen.
Det koster ingenting.