Skrevet af: Trine Olsen
1. august 2017

Sådan pauser du dine annoncer på Facebook og Google

Alle kan få behov for at pause deres annoncer på Facebook og Google. Det kan være, et produkt er midlertidig udsolgt, eller der er store sæsonudsving i salget af dine produkter, og du derfor ikke ønsker at annoncere for dem i en periode.

I dette blogindlæg forklarer vi dig, hvordan du pauser dine annoncer, hvis det skulle blive nødvendigt.

Sådan pauser du dine annoncer på Facebook:

  1. Det første du skal gøre, er at logge på din profil.
  2. Herefter går du ind på din annonceadministrator. Det gør du oppe i venstre hjørne. Når du er kommet ind på din annonceadministrator, får du et overblik over alle dine annoncer. Yderligt til venstre vil du kunne se, hvilke annoncer der er aktive. De vil være blå.
  3. Hvis du ønsker at pause en aktiv annonce, skal du blot klikke på det blå felt, så det skifter til grå. Når annoncen er markeret med grå, betyder det, den er sat på pause. Det kan godt være, den annonce du sætter på pause ryger lidt længere ned i din oversigt, men den vil ikke forsvinde, og du kan altså let finde den frem igen.
  4. Når/hvis du igen vil have annoncen til at køre, trykker du på det grå felt, så den skifter tilbage til blå. Så er annoncen igen aktiv (Hvis ikke udløbsdatoen på annoncen er overskredet).

Se hvordan du pauser dine annoncer på Facebook i videoen her:

Sådan pauser du dine annoncer i Google:

Du kan pause forskellige dele af din Adwords konto:

  1. Alle dine kampagner
  2. Annoncegrupper
  3. Annoncer

1: Sæt alle dine kampagner på pause

Log ind på din Adwords konto: https://adwords.google.com/

Hvis du vil pause alle kampagner, kan du under ‘Alle kampagner’ klikke på boksen lige under den røde knap – så vælger du alle kampagner på én gang:

Tip: Inden du vælger Pause, kan det være en god idé at sætte etikette på kampagnerne med en tekst fx: “Sat på pause pga. ferie 2017” – Så er de rette kampagner nemmere at finde, når du kommer tilbage igen (findes under Kolonner):

Klik herefter på “Rediger” og på “Pause”:

2: Sæt enkelte annoncegrupper på pause

Hvis du bare vil pause enkelte annoncegrupper, er det også muligt.
Du vil måske pause nogle annoncegrupper permanent, hvis de fx ikke har haft den store effekt.

Vælg fanen Annoncegrupper og brug samme trin som ovenfor:

  • Vælg de annoncegrupper, du vil pause
  • Klik på Rediger, og
  • Klik på Pause

 

3: Sæt enkelte annoncer på pause

Det er generelt en rigtig god idé at gennemgå dine annoncer. På den måde kan du hele tiden teste, hvilke annoncer der klarer sig bedst.

Brug samme trin som før.

Vælg fanen Annoncer, og brug samme trin som før:

  • Vælg de annoncer du vil pause
  • Klik på Rediger
  • Klik på Pause

 

 

Nu ved du, hvordan du pauser dine annoncer på Facebook og på Google.

Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at ringe kontakte os her eller på 71 99 34 74.

Trine har en kandidat i Informationsvidenskab og erfaring fra en tidligere stilling som Social Media Manager hos Unilever Danmark. Indtil maj 2019 arbejdede Trine her hos WeMarket med markedsføring for forskellige virksomheder, heriblandt WeMarket selv.