Skrevet af: Trine Olsen
15. februar 2018

Sådan installeres Facebooks Chat Plugin

Nu er Facebooks Customer Chat Plugin tilgængeligt for alle.

Det betyder, at du kan kommunikere med din hjemmesides besøgende via plugin’net med det velkendte ikon – fedt!

Det er let at installere, og her får du en kort guide til præcis, hvordan du gør:

1 – Først skal du whiteliste dit domæne på din Facebook-profil.
Det gør du under ‘Indstillinger’ >> Messenger platform >> Whitelist domain:

2 – Når du har whitelistet dit domæne, skal du gå på følgende side: https://developers.facebook.com/apps/ og trykke ‘Create New App’:


Herefter udfylder du formen, så det giver mening for din virksomhed og trykker ‘Create APP-ID’:

3 – Det APP-ID der genereres her, skal du bruge i næste trin.
Nu indsættes Facebooks Javascript SDK på dit website.
Det ser sådan ud og skal indsættes i <head>:

<script>

 

  window.fbAsyncInit = function() {

 

    FB.init({

 

      appId            : ‘Her indsættes det AppID, du generede i trin nummer to‘,

 

      autoLogAppEvents : true,

 

      xfbml            : true,

 

      version          : ‘v2.11’

 

    });

 

  };

 

 

  (function(d, s, id){

 

     var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0];

 

     if (d.getElementById(id)) {return;}

 

     js = d.createElement(s); js.id = id;

 

 

     fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);

 

   }(document, ‘script’, ‘facebook-jssdk’));

 

</script>

 

4 – Nu du har indsat SDK-scriptet på dit website, skal du blot tilføje Facebooks Chat Plugin-kode i <body>.
Koden ser sådan ud:

<div class=”fb-customerchat” page_id=”Indsæt dit Facebook pageID“>

 

</div>

 

Du finder din Facebook-sides ID ved at gå til “About”-sektionen på din Facebookside:
Du er nu klar til at chatte med dine besøgende – Rigtig god fornøjelse:)
P.S. Hvis du behøver hjælp til installationen, er du velkommen til at skrive til os på: support@wemarket.dk eller læs mere om hvad kan vi gøre for dig her.
Andet relevant info:

Trine har en kandidat i Informationsvidenskab og erfaring fra en tidligere stilling som Social Media Manager hos Unilever Danmark. Indtil maj 2019 arbejdede Trine her hos WeMarket med markedsføring for forskellige virksomheder, heriblandt WeMarket selv.