Skrevet af: Trine Olsen
1. juni 2017

Sådan henter du en faktura fra Facebook

Ikke alle er lige begejstrede for det med bogføring. Det tager tid, og det er ikke altid let at gennemskue, hvor man finder en faktura på alle de køb, man har foretaget. Her har Facebook heldigvis gjort det super nemt for dig!

Facebooks faktureringssystem er fleksibelt, og alt efter behov kan du hente en faktura for enkeltstående annoncekøb eller for samtlige annoncekøb for et bestemt datointerval. Vær opmærksom på, at dine fakturaer genereres i slutningen af hver måned.

Sådan downloader du en faktura over et enkeltstående annoncekøb:

  1. Log på din Facebook Business Manager og tjek, du er logget ind på den rigtige konto.
  2. Gå til menuen øverst i venstre hjørne og vælg Fakturering og betalingsmetoder.
  3. Vælg den dato du ønsker en faktura for og tryk Opdater.
  4. Klik på linket for transaktions-id’et. Dette vil tage dig videre til din faktureringsoversigt.
  5. Når du er kommet ind på din faktureringsoversigt, kan du downloade fakturaen ved at klikke på Download-ikonet øverst i højre hjørne.

Sådan downloader du en faktura over annoncekøb for et bestemt datointerval:

  1. Log på din Business Manager og tjek, du er logget ind på den rigtige konto.
  2. Gå til menuen øverst i højre hjørne og vælg Fakturering og betalingsmetoder.
  3. Oven for dine transaktioner finder du dropdown-menuen for dato, den klikker du på og vælger det datointerval, du vil have fakturaer på.
  4. Når du har markeret det interval, du ønsker fakturaer for, trykker du på knappen Download alle faktura.
  5. Når du har trykket Download alle faktura, kan du vælge, om du vil downloade en oversigt over de fakturaer, du har under valgte datointerval, eller om du vil downloade individuelle fakturaer over valgte datointerval.

Sådan! Nu skulle du være Good to Go, og inden længe kan bogføringen af din annoncering på Facebook få et ✓

God fornøjelse!

P.S. Hvis du er interesseret i at vide, hvordan du henter dine faktura for Google AdWords, kan du læse om det, lige her.

Trine har en kandidat i Informationsvidenskab og erfaring fra en tidligere stilling som Social Media Manager hos Unilever Danmark. Indtil maj 2019 arbejdede Trine her hos WeMarket med markedsføring for forskellige virksomheder, heriblandt WeMarket selv.