PRESSEARBEJDE
Vi får dine historier i medierne!

Presse

Det danske medielandskab vokser konstant, og derfor hungrer redaktionerne som glubske hunde efter gode historier. Måske leder de efter lige netop din historie? Medierne tropper dog sjældent op foran din hoveddør for at høre, hvordan det står til med din virksomhed. Du skal fodre dem.

Pressemeddelelser er en effektiv metode til at nå ud til medierne, og hos WeMarket er vi altid klar til at hjælpe dig med at få dine historier ud over rampen. Det medvirker både til at øge kendskabet til din virksomhed, muligheden for øget trafik på hjemmesiden og måske et link fra nogle af de stærkeste og mest troværdige sider overhovedet. Hos WeMarket har vi hjulpet flere kunder med at få vidt forskellige historier ud til offentligheden.

Se et udvalg af de pressemeddelelser vi ellers har produceret her.

Vi hjælper dig med presseomtale

Har du åbnet en ny butik? Kan du præsentere et rekordoverskud? Eller har du andre skelsættende, sjove eller skæve historier, som du gerne vil have ud til offentligheden, så sidder vi hos WeMarket klar med den journalistiske pen. Vi har erfaring med dagligdagen på en redaktion og ved derfor, hvordan en historie skal strikkes sammen, så den vækker begejstring hos diverse medier. Den gode pressemeddelelse indeholder nemlig en række vigtige elementer, som skal sidde lige i skabet, hvis din historie skal vække begejstring og dermed slippe igennem filteret til avisens spalter eller tv-stationernes sendeflade.

En skarp vinkling

Når vi laver pressemeddelelser hos WeMarket, starter vi sammen med at finde den rigtige vinkel ud fra grundlæggende journalistiske principper som:

  • Aktualitet
  • Væsentlighed
  • Konflikt
  • Identifikation
  • Sensation

En skarp vinkling kan ikke undervurderes, når din historie skal præsenteres for medierne. Du er nemlig i hård konkurrence med andre virksomheder og organisationer, som også ønsker omtale. Lever vinklingen ikke op til journalisternes krav, bliver den kasseret. Så simpelt er det.

Tekstforfatning – gør det nemt for journalisten

Når vinklen er knivskarp, går vi i skriveværkstedet og producerer en tekst, der er så færdig, at journalisterne i teorien kan klippe hele teksten ud og publicere den i deres medie. Vi ønsker at gøre arbejdet så let som overhovedet muligt for journalisten for at øge muligheden for at få historien bragt. Det indebærer blandt andet en fængslende rubrik, en appetitvækkende manchet, brugbar baggrundsviden og skarpe citater.

Pressefoto

Det er som sagt vigtigt, at journalisten får en minimal arbejdsbyrde, når han eller hun skal vurdere din pressemeddelelse. Det gælder også i forhold til billede materiale. Journalisten skal ikke bruge unødvendig tid på at finde et passende billede – det skal du/vi sørge for. Hos WeMarket har vi tilknyttet en professionel fotograf, der forstår de visuelle virkemidler, og som kan skabe det perfekte pressebillede, der undstøtter pressemeddelelsens budskab.

Udsendelse af pressemeddelelse

Afhængig af historiens vinkel vurderer vi, hvilke medier der er relevante for historien. Er den henvendt til fagblade, lokale eller nationale medier? Det vurderer vi og sender derefter pressemeddelelsen målrettet ud til de pågældende redaktioner eller journalister. Vi overvejer strategisk udsendelsestidspunktet, så der er optimale muligheder for at få historiens med på diverse redaktionsmøder hos medierne.

Styring og måling af forløbet

Når pressemeddelelsen er distribueret, holder vi minuttiøst øje med, om historien er blevet bragt. Derudover tilbyder vi at kontakte den pågældende journalist for at få et link til dit website i artiklen. På den måde skaber du både omtale for din virksomhed, og du øger din positionering i Google. Har du historien, men mangler du at få den eksekveret? Så kontakt WeMarket, og lad os hjælpe med dit pressearbejde.