Pressearbejde – Vi formidler historierne om din virksomhed
Det danske medielandskab vokser konstant, og derfor hungrer redaktionerne som glubske hunde efter gode historier. Måske leder de efter lige netop din? Medierne tropper dog sjældent op foran din hoveddør for at høre, hvordan det står til med din virksomhed. Du skal fodre dem, og det kan vi hjælpe dig med.
Presseomtale
Vi hjælper dig med presseomtale
En skarp vinkling
Sammen finder vi den rette vinkel
Research og interviews
Vi laver research og foretager interviews med nøglepersoner
Tekstforfatning
Vi formidler skarpt og interessant, så historien har størst mulig chance for at blive grebet
Udsendelse
Vi finder de relevante medier og kontakter
Styring og måling
Vi holder minutiøst øje med din historie
Pressefoto
Vi har tilknyttet en professionel fotograf
"Vi har flittigt benyttet os af WeMarket til udarbejdelse af pressemeddelelser og er fuldt ud tilfredse. WeMarkets er skarp på formidling og samtidigt fantastisk rare at arbejde sammen med."
★★★★★"WeMarket har skrevet en del pressemeddelelser og artikler for Dansk Outlet, som virkelig har skabt værdi for kæden."
★★★★★"WeMarket er dygtige og super behagelige at arbejde sammen med. Vi har været meget tilfredse med de opgaver på ekstern kommunikation, som WeMarket har løst for Fiks IT."
★★★★★E-mail: th@wemarket.dk
Telefon: 71 99 34 74
Presseomtale
Har du åbnet en ny butik? Kan du præsentere et rekordoverskud? Har din virksomhed udviklet det bedste produkt siden den dybe tallerken? Eller har du andre skelsættende, sjove eller skæve historier, som du gerne vil have ud til offentligheden, så sidder vi hos WeMarket klar med den journalistiske pen. Vi varetager hele processen fra vinkel skal findes til pressen er bragt – eller alt derimellem, som du har brug for hjælp til.
En skarp vinkling
Når vi laver pressemeddelelser hos WeMarket, starter vi sammen med at finde den rigtige vinkel ud fra grundlæggende journalistiske principper som:
- Aktualitet
- Væsentlighed
- Konflikt
- Identifikation
- Sensation
En skarp vinkling kan ikke undervurderes, når din historie skal præsenteres for medierne. Du er nemlig i hård konkurrence med andre virksomheder og organisationer, som også ønsker omtale. Lever vinklingen ikke op til journalisternes krav, bliver den kasseret. Så simpelt er det.
Research og interviews
Når vinklen til pressemeddelelsen er fundet går arbejdet for alvor i gang. Hos WeMarket researcher vi det, der er nødvendigt, uden at det bliver en tidsrøver og foretager interviews med de relevante nøglepersoner.
Vi stiller spørgsmål, som understøtter vinklen, og det er gennem disse interviews, at vi får de citater, som medierne higer efter og oplysninger, som måske ikke er åbenlyse, men ikke desto mindre vigtige for at få den helt rigtige retning på historien.
Tekst forfatning
Når vinklen er knivskarp, går vi i skriveværkstedet og producerer en tekst, der er så færdig, at journalisterne i teorien kan klippe hele teksten ud og publicere den i deres medie. Vi ønsker at gøre arbejdet så let som overhovedet muligt for journalisten for at øge muligheden for at få historien bragt.
Det indebærer også at vi finder frem til den helt rigtige overskrift, der fanger blikket på de travle og kræsne journalister, en appetitvækkende manchet, brugbar baggrundsviden og skarpe citater. Alt sammen for, at journalisten vælger at bringe lige netop din historie blandt de mange hundrede de får ind hver eneste dag.
Udsendelse til medierne
Afhængig af historiens vinkel vurderer vi, hvilke medier der er relevante for historien. Er den henvendt til fagblade, lokale eller nationale medier?
Når vi har undersøgt medierne, sender vi derefter pressemeddelelsen målrettet ud til de pågældende redaktioner eller journalister. Vi overvejer strategisk udsendelsestidspunktet, så der er optimale muligheder for at få historien med på diverse redaktionsmøder hos medierne, ligesom der tages højde for dage, der er fyldt op af andre større nyheder, eller hvor mange er på ferie.
Styring og opfølgning
Når pressemeddelelsen er distribueret, holder vi minutiøst øje med, om historien er blevet bragt, ligesom vi sætter alarmer op, så intet går under radaren. Når pressen er bragt giver vi dig straks besked, så du kan benytte det i din markedsføring, for eksempel på de sociale medier. Dette hjælper vi naturligvis også med, hvis du ønsker.
Læs mere om, hvordan vi griber Social Media an »
Har du historien, men mangler du at få eksekveret? Så kontakt WeMarket, og lad os hjælpe dig med dit pressearbejde.
Pressefoto
Det er som sagt vigtigt, at journalisten får en minimal arbejdsbyrde, når han eller hun skal vurdere din pressemeddelelse. Det gælder også i forhold til billedmateriale. Journalisten skal ikke bruge unødvendig tid på at finde et passende billede – det skal du eller vi sørge for.
Hvis du ikke allerede har et godt billede i høj opløsning liggende, har vi hos WeMarket tilknyttet en professionel fotograf, der forstår de visuelle virkemidler, og som kan skabe det perfekte pressebillede, der understøtter pressemeddelelsens budskab.
Lad os tage en snak
Over 350 virksomheder har allerede valgt WeMarket.
71 99 34 74