Presse – Få din gode historie ud og leve
Det danske medielandskab vokser konstant, og derfor hungrer redaktionerne altid efter gode historier. Måske leder de efter lige netop din? Medierne tropper dog sjældent op foran din hoveddør for at høre, hvordan det står til med din virksomhed. Du skal fodre dem, og det kan vi hjælpe dig med.
Presseomtale
Vi hjælper dig med at få din historie bragt
En skarp vinkling
Sammen finder vi den rette vinkel
Research og interviews
Vi laver research og foretager interviews med nøglepersoner
Tekstforfatning
Vi formidler skarpt og interessant, så historien har størst mulig chance for at blive grebet
Udsendelse
Vi finder de relevante medier og kontakter dem direkte
Styring og måling
Vi holder tæt øje med din histories vej ud i verden
Pressefoto
Vi har tilknyttet en professionel fotograf, så du får de bedste billeder
"Vi har flittigt benyttet os af WeMarket til udarbejdelse af pressemeddelelser og er fuldt ud tilfredse. WeMarkets er skarp på formidling og samtidigt fantastisk rare at arbejde sammen med."
★★★★★"WeMarket har skrevet en del pressemeddelelser og artikler for Dansk Outlet, som virkelig har skabt værdi for kæden."
★★★★★"WeMarket er dygtige og super behagelige at arbejde sammen med. Vi har været meget tilfredse med de opgaver på ekstern kommunikation, som WeMarket har løst for Fiks IT."
★★★★★E-mail: th@wemarket.dk
Telefon: 71 99 34 74
Presseomtale
Har du åbnet en ny butik? Kan du præsentere et rekordoverskud? Har din virksomhed udviklet det bedste produkt siden den dybe tallerken? Eller har du andre skelsættende, sjove eller skæve historier, som du gerne vil have ud til offentligheden, så sidder vi hos WeMarket klar med den journalistiske pen. Vi varetager hele processen fra vinklen skal findes til pressen er bragt – eller alt derimellem, som du har brug for hjælp til.
En skarp pressevinkling
Når vi laver pressemeddelelser hos WeMarket, starter vi sammen med at finde den rigtige vinkel ud fra grundlæggende journalistiske principper som:
- Aktualitet
- Væsentlighed
- Konflikt
- Identifikation
- Sensation
En skarp vinkling kan ikke undervurderes, når din historie skal præsenteres for medierne. Du er nemlig i hård konkurrence med andre virksomheder og organisationer, som også ønsker omtale. Lever vinklingen ikke op til journalisternes krav, bliver den kasseret. Så simpelt er det.
Vi ved godt, at det kan være svært at opdage den gode historie, når man har hovedet nede i hverdagens opgaver og travlhed. Det kræver ofte en bevidst indsats at finde en vinkel, og dem der bedst ved, hvad der foregår i virksomheden, er virksomheden selv. Hos WeMarket ved vi, hvilke spørgsmål der skal stilles, for at finde frem til essensen af jeres virksomhed og den historie, I vil fortælle.
Research og interviews
Når vinklen til pressemeddelelsen er fundet går arbejdet for alvor i gang. Hos WeMarket researcher vi det, der er nødvendigt, uden at det bliver en tidsrøver og foretager interviews med de relevante nøglepersoner.
Vi stiller spørgsmål, som understøtter vinklen, og det er gennem disse interviews, at vi får de citater, som medierne higer efter og oplysninger, som måske ikke er åbenlyse, men ikke desto mindre vigtige for at få den helt rigtige retning på historien.
Tekst forfatning
Når vinklen er knivskarp, går vi i skriveværkstedet og producerer en tekst, der er så færdig, at journalisterne i teorien kan klippe hele teksten ud og publicere den i deres medie. Vi ønsker at gøre arbejdet så let som overhovedet muligt for journalisten for at øge muligheden for at få historien bragt. Nogle bringer historien 1:1, mens andre skriver den om. Fælles er at de får alt materiale serveret direkte i indbakken.
Det indebærer også at vi finder frem til den helt rigtige overskrift, der fanger blikket på de travle og kræsne journalister og skiller sig ud i indbakken, en appetitvækkende manchet, brugbar baggrundsviden og skarpe citater. Alt sammen for, at journalisten vælger at bringe lige netop din historie blandt de mange hundrede, de får ind hver eneste dag.
Presseudsendelse til medierne
Afhængig af historiens vinkel vurderer vi, hvilke medier der er relevante for historien. Er den henvendt til fagblade, lokale eller nationale medier? Dette er et vigtigt skridt for at sikre troværdigheden og relevansen.
Når vi har undersøgt medierne, sender vi derefter pressemeddelelsen målrettet ud til de pågældende redaktioner eller journalister. Vi overvejer strategisk tidspunktet på dagen for udsendelse, så der er optimale muligheder for at få historien med på diverse redaktionsmøder hos medierne, ligesom der tages højde for dage, der er fyldt op af andre større nyheder, deadlines for ugeaviser eller dage hvor mange er på ferie.
Styring og opfølgning
Når pressemeddelelsen er distribueret, holder vi skarpt øje med, om historien er blevet bragt, ligesom vi sætter alarmer op, så intet går under radaren. Når pressen er bragt giver vi dig straks besked, så du kan benytte det i din markedsføring, for eksempel på de sociale medier. Dette hjælper vi naturligvis også med, hvis du ønsker.
Læs mere om, hvordan vi griber Social Media an »
Har du historien, men mangler du at få eksekveret? Så kontakt WeMarket, og lad os hjælpe dig med dit pressearbejde.
Pressefoto
Det er som sagt vigtigt, at journalisten får en minimal arbejdsbyrde, når han eller hun skal vurdere din pressemeddelelse. Det gælder også i forhold til billedmateriale. Journalisten skal ikke bruge unødvendig tid på at finde et passende billede – det skal du eller vi sørge for. Det er vigtigt at motivet understøtter din pressemeddelelse, at det i gode klare farver, horisontalt og i høj opløsning.
Hvis du ikke allerede har et godt billede i høj opløsning liggende, har WeMarket også en professionel fotograf, der forstår de visuelle virkemidler, og som kan skabe det perfekte pressebillede, der understøtter pressemeddelelsens budskab.
Skal du bruge hjælp til andre billeder eller video, kan vi naturligvis også hjælpe med det.
Lad os tage en snak
Over 350 virksomheder har allerede valgt WeMarket.
71 99 34 74