WEMARKET
Marketing Automation - Intelligent og relevant markedsføring


SCROLL

Vil du automatisere din markedsføring?

Marketing Automation er en automatisering af marketingopgaver. Formålet er at kommunikere med et stort antal leads på en målrettet og personlig måde, uden at skulle gøre det manuelt – hvilket ville kræve noget mere end 24 timer i døgnet.

Hvorfor vælge WeMarket til Marketing Automation?

Der findes et hav af forskellige typer software til Marketing Automation, som hver især har fordele og ulemper og er mere eller mindre omfattende. I WeMarket er vi ikke gift med ét system. Vi foretrækker at se på, hvilke behov din virksomhed har og i samarbejde med dig, tage en beslutning om hvilket system, der er det bedste match.

Ved ikke at falde i One-Size-Fits-All-fælden sikrer vi, at din virksomhed ikke kommer til at mangle vigtige funktioner til jeres Marketing Automation, eller værre endnu – betale en høj pris for funktioner, som I reelt ikke har behov for. Vi ser på jeres interne ressourcer, vigtigste behov og fremtidige potentialer, så I får den bedste løsning.

Selvom vi ikke sværger til ét bestemt software, så betyder det ikke, at alle er lige gode. Der kan være flere faldgruber, man skal tage højde for i forbindelse med implementeringen og udvælgelse af system til Marketing Automation.

Ring eller skriv til os, hvis I går med tankerne om at understøtte jeres vækst gennem Marketing Automation, så tager vores VækstPartnere gerne en snak med jer.

Kontakt WeMarket+ 45 71 99 34 74

Kontakt os omkring marketing automation

Ingen forespørgsel er for stor eller lille omkring marketing automation. Udfyld formularen eller ring til os med det samme, og hør hvordan vi også kan hjælpe dig.

Thomas Haurum, Vækstpartner

E-mail: th@wemarket.dk
Telefon: 71 99 34 74

Hvad er Marketing Automation?

Med Marketing Automation rammer du de rigtige kunder med de rigtige budskaber på de helt rigtige tidspunkter. Derudover plejer du dine eksisterende kunder endnu bedre. Du vil altså effektivisere din markedsføring og samtidig sikre, at ingen bolde bliver tabt på gulvet.

Marketing Automation vil typisk være svaret, hvis du ønsker at:
● Sende relevant indhold baseret på adfærd
● Automatisere segmentering
● Markedsføre efter Customer Journey
● Bruge leadscoring til at kvalificere leads til salg
● Varme leads godt op til din salgsafdeling
● Bedre brugeroplevelser
● Styrke samarbejdet mellem salg og marketing

Kontakt WeMarket+ 45 71 99 34 74

Lead tracking

Når et lead har besøgt din hjemmeside og udfyldt en formular, påbegyndes tracking af det pågældende leads adfærd. Det bliver muligt at se den adfærd, leadet har haft på din hjemmeside de sidste 90 dage. Med den information du får gennem leadtracking, bliver det altså muligt at se, hvilke produkter/ydelser/informationer leadet finder relevant, og dermed kan du sende relevant markedsføring til det lead gennem lige netop de kanaler, leadet benytter sig af. Alt efter den information, der bliver indsamlet gennem leadtracking, vil de forskellige leads automatisk blive delt ind i forskellige segmenter. Et leads segment vil automatisk ændre sig alt efter dets adfærd på hjemmesiden.

Customer Journey

Noget af det første der skal gøres i et Marketing Automation projekt, er at mappe en Customer Journey. Hvis du ved, hvor et lead er henne i en Customer Journey, så kan man let sende relevant markedsføring, der passer til det enkelte lead. Det er en god ide at have in mente, at et leads Customer Journey starter inden, det overhovedet har besøgt din hjemmeside. Derfor er det nødvendigt at have en online tilstedeværelse, hvor du benytter dig af flere forskellige kanaler til at komme i kontakt med målgruppen. Oftest vil du også kunne kigge på din hjemmeside for at sikre, at der er relevant indhold, der kan aktiveres på hvert trin i en Customer Journey.

Kontakt WeMarket+ 45 71 99 34 74

Lead score

Lead score viser, hvor købsparat et lead er. En lead score er et antal point, der bliver givet alt efter leadets interaktion med din hjemmeside. Forskellige sider vil give et antal point, der bliver bestemt ud fra vigtigheden af siden. Jo højere lead scoren er, jo varmere er et lead. Når et lead kommer over f.eks. 100 point, vil det blive sendt videre til en sælger, som også har adgang til systemet, og dermed har al nødvendig information tilgængeligt for at kunne lukke kunden.
Modsat hvis et lead har en forholdsvis lav score, vil det kaldes et koldt lead. Her er det nødvendigt, at der varmes godt op under det, hvilket så gøres ved hjælp af målrettet og relevant markedsføring.

E-mail Automation

E-mail automation fra WeMarket skiller sig ud fra de andre på markedet. Hvor man normalt sender e-mails ud fra et flowchart, sender vi e-mails ud baseret på data, vi har indsamlet gennem leadtracking. Der vil være forskellige e-mail templates, som systemet automatisk kan vælge fra. Det er desuden også muligt at vælge, med hvilken frekvens e-mails vil blive sendt ud med.

Kontakt WeMarket+ 45 71 99 34 74

Lad os tage en snak

Over 350 virksomheder har allerede valgt WeMarket.

71 99 34 74