WEMARKET
Marketing Automation - Intelligent og relevant markedsføring


SCROLL

Vil du automatisere din markedsføring?

Marketing Automation er en automatisering af marketingopgaver. Formålet er at kommunikere med et stort antal leads på en målrettet og personlig måde, uden at skulle gøre det manuelt – hvilket ville kræve noget mere end 24 timer i døgnet.

Hvorfor vælge WeMarket til Marketing Automation?

WeMarket bruger LeadScoreApp som software til Marketing Automation. Det er der flere grunde til. Dels fordi det er dansk udviklet, og der er dansk support, men også fordi vi har den klare opfattelse, at LeadScoreApp er det bedste software til prisen. Både til leadgenerering og bearbejdningen af leads til varme kundeemner.

Der er mange fordele ved at lade WeMarket implementere Marketing Automation.

Kundeorienteret markedsføring – Kunden kommer i fokus, da det indhold, der bliver sendt ud til kunden, er indhold baseret på emner kunden aktivt har været inde og læse om. Derfor vil kunden finde indholdet relevant og personligt.

Intelligent markedsføring – Alt markedsføring er baseret på den data, som LeadScoreApp har indsamlet ved hjælp af lead tracking. Derfor kan alt begrundes med data, og dermed er man sikker på, at der er et logisk grundlag for markedsføringen.

Bedre bundlinje – Bundlinjen bliver øget, fordi sælgerne bliver bedre til at sælge. De ved, hvornår de skal kontakte kunden for at få lukket aftalen, og de ved, hvad de skal snakke med kunden om. LeadScoreApp giver sælgerne al den information, som de skal bruge for at lukke aftalen. Derudover bliver kolde leads fordret med markedsføring, de finder relevant, og dermed har de større chance for at blive varme leads.

Kontakt WeMarket+ 45 71 99 34 74

Kontakt os omkring marketing automation

Ingen forespørgsel er for stor eller lille omkring marketing automation. Udfyld formularen eller ring til os med det samme, og hør hvordan vi også kan hjælpe dig.

Thomas Haurum, Vækstpartner

E-mail: th@wemarket.dk
Telefon: 71 99 34 74

Hvad er Marketing Automation?

Med Marketing Automation rammer du de rigtige kunder med de rigtige budskaber på de helt rigtige tidspunkter. Derudover plejer du dine eksisterende kunder endnu bedre. Du vil altså effektivisere din markedsføring og samtidig sikre, at ingen bolde bliver tabt på gulvet.

Marketing Automation vil typisk være svaret, hvis du ønsker at:
● Sende relevant indhold baseret på adfærd
● Automatisere segmentering
● Markedsføre efter Customer Journey
● Bruge leadscoring til at kvalificere leads til salg
● Varme leads godt op til din salgsafdeling
● Bedre brugeroplevelser
● Styrke samarbejdet mellem salg og marketing

Kontakt WeMarket+ 45 71 99 34 74

Lead tracking

Når et lead har besøgt din hjemmeside og udfyldt en formular, påbegyndes tracking af det pågældende leads adfærd. Det bliver muligt at se den adfærd, leadet har haft på din hjemmeside de sidste 90 dage. Med den information du får gennem leadtracking, bliver det altså muligt at se, hvilke produkter/ydelser/informationer leadet finder relevant, og dermed kan du sende relevant markedsføring til det lead gennem lige netop de kanaler, leadet benytter sig af. Alt efter den information, der bliver indsamlet gennem leadtracking, vil de forskellige leads automatisk blive delt ind i forskellige segmenter. Et leads segment vil automatisk ændre sig alt efter dets adfærd på hjemmesiden.

Customer Journey

Noget af det første der skal gøres i et Marketing Automation projekt, er at mappe en Customer Journey. Hvis du ved, hvor et lead er henne i en Customer Journey, så kan man let sende relevant markedsføring, der passer til det enkelte lead. Det er en god ide at have in mente, at et leads Customer Journey starter inden, det overhovedet har besøgt din hjemmeside. Derfor er det nødvendigt at have en online tilstedeværelse, hvor du benytter dig af flere forskellige kanaler til at komme i kontakt med målgruppen. Oftest vil du også kunne kigge på din hjemmeside for at sikre, at der er relevant indhold, der kan aktiveres på hvert trin i en Customer Journey.

Kontakt WeMarket+ 45 71 99 34 74

Lead score

Lead score viser, hvor købsparat et lead er. En lead score er et antal point, der bliver givet alt efter leadets interaktion med din hjemmeside. Forskellige sider vil give et antal point, der bliver bestemt ud fra vigtigheden af siden. Jo højere lead scoren er, jo varmere er et lead. Når et lead kommer over f.eks. 100 point, vil det blive sendt videre til en sælger, som også har adgang til systemet, og dermed har al nødvendig information tilgængeligt for at kunne lukke kunden.
Modsat hvis et lead har en forholdsvis lav score, vil det kaldes et koldt lead. Her er det nødvendigt, at der varmes godt op under det, hvilket så gøres ved hjælp af målrettet og relevant markedsføring.

E-mail Automation

E-mail automation fra WeMarket skiller sig ud fra de andre på markedet. Hvor man normalt sender e-mails ud fra et flowchart, sender vi e-mails ud baseret på data, vi har indsamlet gennem leadtracking. Der vil være forskellige e-mail templates, som systemet automatisk kan vælge fra. Det er desuden også muligt at vælge, med hvilken frekvens e-mails vil blive sendt ud med.

Kontakt WeMarket+ 45 71 99 34 74

Lad os tage en snak

Over 350 virksomheder har allerede valgt WeMarket.

71 99 34 74