Vil du automatisere din markedsføring?
Marketing Automation er – som navnet jo antyder – en automatisering af marketingopgaver. Formålet er at kommunikere med et stort antal leads på en målrettet og personlig måde, uden at skulle gøre det manuelt – hvilket ville kræve noget mere end 24 timer i døgnet.
Hvad er Marketing Automation?
Ram kunderne på de rette tidspunkter
Lead tracking
Følg dine besøgendes adfærd
Customer Journey
Servér relevant indhold på alle trin i kunderejsen
Lead scoring
Hvem af dine leads er mest varme?
E-mail Automation
Sæt dine e-mails på autopilot
E-mail: kontakt@wemarket.dk
Telefon: 71 99 34 74
Hvad er Marketing Automation?
Med Marketing Automation rammer du de rigtige kunder med de rigtige budskaber på de helt rigtige tidspunkter. Derudover plejer du dine eksisterende kunder endnu bedre. Du vil altså effektivisere din markedsføring og samtidig sikre, at ingen bolde bliver tabt på gulvet.
Marketing Automation vil typisk være svaret, hvis du ønsker at:
- Sende relevant indhold baseret på adfærd
- Automatisere din segmentering
- Markedsføre efter Customer Journey
- Bruge leadscoring til at kvalificere leads til salg
- Varme leads godt op til din salgsafdeling
- Skabe bedre brugeroplevelser
- Styrke samarbejdet mellem salg og marketing
Lead tracking
Når et lead har besøgt din hjemmeside og udfyldt en formular, påbegyndes tracking af det pågældende leads adfærd. Det bliver muligt at se den adfærd, leadet har haft på din hjemmeside de sidste 90 dage. Med den information du får gennem leadtracking, bliver det altså muligt at se, hvilke produkter, ydelser eller informationer leadet finder relevant, og dermed kan du sende relevant markedsføring til dem gennem lige netop de kanaler, de benytter sig af. Alt efter den information, der bliver indsamlet gennem leadtracking, vil de forskellige leads automatisk blive delt ind i forskellige segmenter. Et leads segment vil automatisk ændre sig alt efter dets adfærd på hjemmesiden.
Customer Journey
Noget af det første der skal gøres i et Marketing Automation projekt, er at “mappe” en Customer Journey. Hvis du ved, hvor et lead er henne i en Customer Journey, så kan man let sende relevant markedsføring, der passer til det enkelte lead. Det er en god ide at have in mente, at et leads Customer Journey starter inden, de overhovedet har besøgt din hjemmeside. Derfor er det nødvendigt at have en online tilstedeværelse, hvor du benytter dig af flere forskellige kanaler til at komme i kontakt med målgruppen. Oftest vil du også kunne kigge på din hjemmeside for at sikre, at der er relevant indhold, der kan aktiveres på hvert trin i en Customer Journey.
Lead scoring
Lead scoring viser, hvor købsparat et lead er ud fra nogle parametre, du har sat op. En lead score er et antal point, der bliver givet alt efter leadets interaktion med din hjemmeside. Forskellige sider vil give et antal point, der bliver bestemt ud fra vigtigheden af siden. Jo højere lead scoren er, jo varmere er et lead. Når et lead kommer over f.eks. 100 point, vil det blive sendt videre til en sælger, som også har adgang til systemet, og dermed har al nødvendig information tilgængeligt for at kunne lukke kunden.
Modsat hvis et lead har en forholdsvis lav score, vil det kaldes et koldt lead. Her er det nødvendigt, at der varmes godt op under det, hvilket så gøres ved hjælp af målrettet og relevant markedsføring.
E-mail Automation
E-mail automation fra WeMarket skiller sig ud fra de andre på markedet. Hvor man normalt sender e-mails ud fra et flowchart, sender vi e-mails ud baseret på data, vi har indsamlet gennem leadtracking. Der vil være forskellige e-mail templates, som systemet automatisk kan vælge fra. Det er desuden også muligt at vælge, med hvilken frekvens e-mails vil blive sendt ud med. Uanset om du ønsker at vi varetager hele opgaven med at lavet strategi, sætte de nødvendige flows op, skrive tekster, lave grafik og vedligeholde din E-mail Automation, eller du blot ønsker råd til, hvordan du bedst muligt selv tilgår opgaven, står vi klar til at hjælpe.
Kontakt os blot via oplysningerne nedenfor, så tager vi en uforpligtende snak om, hvad dine muligheder er, og hvordan du bedst muligt udnytter det store potentiale i E-mail Automation.
Lad os tage en snak
Over 350 virksomheder har allerede valgt WeMarket.
71 99 34 74