Kædemarkedsføring – udnyt driftsfordelene og viden på tværs

Marketingløsninger til kapitalkæder, franchisekæder og frivillige kæder, der bare virker

WeMarket har årelang erfaring og dybdegående samarbejde med en række succesfulde danske butikskæder. Dette indbefatter både markedsføring af butiks, web og wholesale delen samt rekruttering af personale og franchisetagere. Vi tilbyder en totalmodel, som omfavner alle afsætningsaktiviteter og vi har beviselige resultater med i bagagen. Spørg os bare ad. 

Social media på tværs af kæden

Tænk hvis de dårligste butikker, kunne lære fra de bedste? 

Rekruttering er nøglen

De rigtige franchisetagere, butiksbestyrere og personale er essentielt for succes. 

Kommunikation, så alle går i samme retning

Markedsføring fungerer bedst hvis det er koordineret og effektiviseret

Drypeffekter

Jo flere afsætningskanaler, jo bredere drypper det på alle 

Stordriftsfordele - også økonomisk

Udnyt den åbenlyse fordel der er ved at være stor

Quote

Navn

AUBO

30% organisk vækst

Africa Tours

20% organisk vækst

Spektrumshop

364% organisk omsætning

Derfor skal du vælge WeMarket til B2C markedsføring

Leder du efter den perfekte sammensætning af marketingaktiviteter? Den, der passer netop til din virksomhed, din branche og dine kunder? Igennem årene har vi hos WeMarket oparbejdet en bredtfavnende erfaring med et utal af forskellige virksomheder indenfor B2C. Derfor tillader vi os at kalde os eksperter i online markedsføring, uanset branche, målgruppe og virksomhedstype!

Det betyder imidlertid ikke, at vi trækker standard-løsninger eller andres strategier ned over hovedet på dig. Din virksomhed er unik – og det skal din online markedsføringsstrategi også være!

I WeMarket arbejder vi aldrig med one-fits-all løsninger, men tilpasser altid indsatsen efter din virksomhed, dine ambitioner og ressourcer, samt den branche din virksomhed opererer i – alt sammen i løbende samarbejde med dig. Det der virker i dag, virker måske ikke i morgen og B2C markedet bevæger sig hurtigt og omskifteligt. Derfor sørger vi også for, at der aldrig hviles på laurbærrene, når det kommer til din markedsføring.

Læs mere her på siden om, hvordan man griber de forskellige discipliner an for B2C virksomheder eller kontakt os og hør nærmere om, hvad vi kan gøre for dig.

Kontakt WeMarket+ 45 71 99 34 74

Klar til at vækste din forretning online?

WeMarket kan hjælpe lige netop dig og din virksomhed med at opnå dine vækstønsker. Så er du klar til at vækste dine forretning? Tøv ikke med at udfylde formularen, så tager vi en snak om dine ønsker.

Thomas Haurum, CCO & Stifter

E-mail: kontakt@wemarket.dk
Telefon: 71 99 34 74

    Besked

    B2C Google Ads

    Google Ads til B2C kan splittes op i 2 forskellige tilgange afhængigt af, om du har en webshop hvor kunderne køber direkte, eller om du i stedet fx er en servicevirksomhed, hvor formålet er at opnå flere leads. Tilgangen til Google Ads vil hos WeMarket være vidt forskellig for de to typer virksomheder, da det kræver forskellig opsætning og tilgang for at opnå succes på de rigtige parametre.

    Hvor webshops naturligvis vil være rettes mod online salg og omsætning, vil lead-virksomheder i stedet skulle optimeres mod at indsamle flest mulige eller de rigtige henvendelser og CPA. Og netop denne forskel, har stor betydning i forhold til budstrategier og sporing.

    Et af de områder, hvor der også kan være forskel på tilgangen til Ads, kan være i forhold til den mængde data, der er nødvendig. Ads til webshops kan nemlig være markant mere datadrevne end Ads til lead-virksomheder. Netop dette kan stille nogle ekstra krav til hvor meget data man skal have tilgængelig og hvor organiseret ens data og produktfeed skal være, fordi Google Ads i de seneste år blevet meget mere automation-baseret ift. smartkampagner på produkter. Uanset hvilken type virksomhed man har, skal ens hjemmeside dog altid være tunet til at køre Google Ads, både ift. landingssider som annoncerne skal lede ind til, hastighed, navigation, CTA’er og meget andet.

    Nøglepunkter for webshops:

    • Dit Google Ads Remarketing Tag skal spille
    • Er dit produktfeed toptunet til Google Shopping?
    • Hastighed, navigation og landingssider driver konverteringsraten, og du skal derfor være sikker på, at alle disse er fuldt optimerede.

    Nøglepunkter for Lead-virksomheder:

    • Leder du brugeren hen til den handling, du gerne vil have dem til at gennemføre?
    • Lead-tilgange er ofte mere snæver ift. søgeord og derfor kræver det skarphed på dit indhold
    • Kommunikation og budskaber er ofte vigtigere end prisen
    Kontakt WeMarket+ 45 71 99 34 74

    B2C Social Media

    De Sociale Medier er ikke blot en fantastisk måde at få skabt kontakt til dine kunder på, men også genialt til at få opbygget dit brand, få øget salget og få drevet trafik til din hjemmeside. Men det kræver både en klar strategi og kreativitet. En tilstedeværelse på de sociale medier består oftest af forskelligt content at lytte til og engagere sig med sine følgere, betalte reklamer samt analysering af resultater for derefter at optimere og få endnu bedre resultater!

    Det helt unikke ved de sociale medier er, at de giver dig muligheden for at segmentere din målgruppe bedre end mange andre marketingkanaler. Du lærer altså ikke blot din målgruppe meget bedre at kende, men du kan også personliggøre annoncer til lige netop deres interesser! Du får opbygget et tæt forhold til dine kunder, i og med at du giver dem en mulighed for at interagere med dig, og gør du det rigtigt – holder du samtidigt nye kunder varme og får guidet dem ind i din salgstragt. Du har altså muligheden for at følge kunden hele vejen igennem købsbeslutningen.

    Nøglepunkter:

    • Fortæl din historie: Hvad kan du? Hvad bidrager du med? Hvilket problem løser du?
    • Guide dine kunder igennem hele salgstragten – fra første gang de ser din virksomhed til de bliver en loyal kunde.
    • Vær personlig og få opbygget et fællesskab.

    B2C E-mail marketing

    B2C E-mail marketing er også kendt som the King of ROI. Det er altså en af de marketingkanaler som, hvis det er gjort rigtig, vil give dig det største positive afkast i forhold til, hvad du investerer i det. Derudover er det en datadrevet kanal. Det vil sige, at du ved hjælp af kontinuerlige A/B tests kan lære enormt meget om dine kunder. Jo bedre du kender dine kunder – desto mere relevante e-mails kan du sende og dermed skabe mere værdi for både virksomheden og kunderne.

    B2C E-mail marketing tager oftest udgangspunkt i kundernes mere impulsive handlinger. Det er altså især det segment af kunder, der eksempelvis har lagt varer i kurven, eller dem som impulskøber når I promoverer jeres tilbud og rabat aktioner, hvor dette rigtigt kan blive målrettet. Det er essentielt, at man husker at holde det personligt og emotionelt – gør det til en hastesag, find social anerkendelse ved hjælp af anmeldelser, informér om lav lagerbestand, storytelling og meget mere.

    Nøglepunkter:

    • Fokusér på at få sendt e-mails: Til de rigtige personer, med det rigtige budskab, på det rigtige tidspunkt.
    • Skab værdi til dine kunder: Hold det simpelt og nemt.
    • Kan automatisere og optimeres efter Mobile Audience.
    Kontakt WeMarket+ 45 71 99 34 74

    B2C SEO

    Google anvender over 200 forskellige parametre, som alle gør sig gældende for hvordan netop din side rangerer på et givent søgeord eller søgefrase. Når man arbejder med B2C SEO, er der nogle faktorer, som er mere væsentlige, end når der arbejdes med B2B SEO. Først er der brugerens kompleksitet, som der bør være fokus på. Igen er det væsentlig at kende forskellen på transaktions-, informations- og navigationssøgeord. Når dette kendes, bør man udforme content på selve hjemmesiden ud fra dette og finde frem til, om der skal gås efter et søgeord på en købsside, blogside eller noget helt tredje.

    Når man arbejder med SEO i 2021 er hastigheden og brugeroplevelsen altafgørende for at rangere højt på konkurrenceprægede søgeord og søgefraser. Google vil hjælpe deres brugere så godt, de kan, hvorfor de ønsker at sende brugerne ind på sider, som loader hurtigt, som er nemme at navigere rundt på, og som lever op til forventningen, når en søgefrase indtastes i Google.

    Nøglepunkter:

    • Arbejd med alle typer af søgeord og anvend dem korrekt
    • Content is king – masser af indhold sender et stærkt signal om at netop i er eksperterne
    • Hastighed og brugeroplevelse er ikke en bonus – men et decideret krav for god SEO

    B2C Presse

    Når man som B2C virksomhed vil arbejde med presse, er det igen vigtigt at finde den helt rigtige vinkel, som kan fange både redaktører, journalister og læsere. Har din virksomhed for eksempel skabt et helt nyt produkt, som virkelig kan hjælpe småbørnsfamilier i ulvetimen eller åbner I en ny butik og skal gøre nærområdet opmærksomme på det? Så er presse et oplagt valg. Når man skriver presse til almindelige forbrugere, er det vigtigt at man sætter sig i deres sted – hvad vil de gerne læse om, hvilken information har de brug for og hvis overhovedet muligt, hvilket problem, kan man løse for dem?

    Igen kan man tage udgangspunkt i de grundlæggende journalistiske principper: Aktualitet, Væsentlighed, Konflikt, Identifikation eller Sensation. Ligger nyheden indenfor en eller flere af disse, eller kan man vinkle den, så man highlighter et af principperne, så har man en mulig historie.

    I forhold til medier man sender ud til, skal man ved B2C presse i høj grad være klar over, hvor ens målgruppe får deres nyheder. Ofte vil almindelige nyhedsmedier være oplagte, ligesom magasiner og online medier, der omhandler det emne, man skriver om. Ift. sprogbrug bør det overvejes, at man taler til privatpersoner uden for branchen og derfor bør tunge fagtermer undgås eller som minimum forklares, hvor de ikke kan.

    Kontakt WeMarket+ 45 71 99 34 74

    Lad os tage en snak

    Over 350 virksomheder har allerede valgt WeMarket.

    71 99 34 74