Marketingløsninger til kapitalkæder, franchisekæder og frivillige kæder, der bare virker
WeMarket har årelang erfaring og dybdegående samarbejde med en række succesfulde danske butikskæder. Dette indbefatter både markedsføring af butiks, web og wholesale delen samt rekruttering af personale og franchisetagere. Vi tilbyder en totalmodel, som omfavner alle afsætningsaktiviteter og vi har beviselige resultater med i bagagen. Spørg os bare ad.
Social media på tværs af kæden
Tænk hvis de dårligste butikker, kunne lære fra de bedste?
Rekruttering er nøglen
De rigtige franchisetagere, butiksbestyrere og personale er essentielt for succes.
Kommunikation, så alle går i samme retning
Markedsføring fungerer bedst hvis det er koordineret og effektiviseret
Drypeffekter
Jo flere afsætningskanaler, jo bredere drypper det på alle
Stordriftsfordele - også økonomisk
Udnyt den åbenlyse fordel der er ved at være stor
Navn
30% organisk vækst
20% organisk vækst
364% organisk omsætning
E-mail: kontakt@wemarket.dk
Telefon: 71 99 34 74
B2C Google Ads
Google Ads til B2C kan splittes op i 2 forskellige tilgange afhængigt af, om du har en webshop hvor kunderne køber direkte, eller om du i stedet fx er en servicevirksomhed, hvor formålet er at opnå flere leads. Tilgangen til Google Ads vil hos WeMarket være vidt forskellig for de to typer virksomheder, da det kræver forskellig opsætning og tilgang for at opnå succes på de rigtige parametre.
Hvor webshops naturligvis vil være rettes mod online salg og omsætning, vil lead-virksomheder i stedet skulle optimeres mod at indsamle flest mulige eller de rigtige henvendelser og CPA. Og netop denne forskel, har stor betydning i forhold til budstrategier og sporing.
Et af de områder, hvor der også kan være forskel på tilgangen til Ads, kan være i forhold til den mængde data, der er nødvendig. Ads til webshops kan nemlig være markant mere datadrevne end Ads til lead-virksomheder. Netop dette kan stille nogle ekstra krav til hvor meget data man skal have tilgængelig og hvor organiseret ens data og produktfeed skal være, fordi Google Ads i de seneste år blevet meget mere automation-baseret ift. smartkampagner på produkter. Uanset hvilken type virksomhed man har, skal ens hjemmeside dog altid være tunet til at køre Google Ads, både ift. landingssider som annoncerne skal lede ind til, hastighed, navigation, CTA’er og meget andet.
Nøglepunkter for webshops:
- Dit Google Ads Remarketing Tag skal spille
- Er dit produktfeed toptunet til Google Shopping?
- Hastighed, navigation og landingssider driver konverteringsraten, og du skal derfor være sikker på, at alle disse er fuldt optimerede.
Nøglepunkter for Lead-virksomheder:
- Leder du brugeren hen til den handling, du gerne vil have dem til at gennemføre?
- Lead-tilgange er ofte mere snæver ift. søgeord og derfor kræver det skarphed på dit indhold
- Kommunikation og budskaber er ofte vigtigere end prisen
B2C Social Media
De Sociale Medier er ikke blot en fantastisk måde at få skabt kontakt til dine kunder på, men også genialt til at få opbygget dit brand, få øget salget og få drevet trafik til din hjemmeside. Men det kræver både en klar strategi og kreativitet. En tilstedeværelse på de sociale medier består oftest af forskelligt content at lytte til og engagere sig med sine følgere, betalte reklamer samt analysering af resultater for derefter at optimere og få endnu bedre resultater!
Det helt unikke ved de sociale medier er, at de giver dig muligheden for at segmentere din målgruppe bedre end mange andre marketingkanaler. Du lærer altså ikke blot din målgruppe meget bedre at kende, men du kan også personliggøre annoncer til lige netop deres interesser! Du får opbygget et tæt forhold til dine kunder, i og med at du giver dem en mulighed for at interagere med dig, og gør du det rigtigt – holder du samtidigt nye kunder varme og får guidet dem ind i din salgstragt. Du har altså muligheden for at følge kunden hele vejen igennem købsbeslutningen.
Nøglepunkter:
- Fortæl din historie: Hvad kan du? Hvad bidrager du med? Hvilket problem løser du?
- Guide dine kunder igennem hele salgstragten – fra første gang de ser din virksomhed til de bliver en loyal kunde.
- Vær personlig og få opbygget et fællesskab.
B2C E-mail marketing
B2C E-mail marketing er også kendt som the King of ROI. Det er altså en af de marketingkanaler som, hvis det er gjort rigtig, vil give dig det største positive afkast i forhold til, hvad du investerer i det. Derudover er det en datadrevet kanal. Det vil sige, at du ved hjælp af kontinuerlige A/B tests kan lære enormt meget om dine kunder. Jo bedre du kender dine kunder – desto mere relevante e-mails kan du sende og dermed skabe mere værdi for både virksomheden og kunderne.
B2C E-mail marketing tager oftest udgangspunkt i kundernes mere impulsive handlinger. Det er altså især det segment af kunder, der eksempelvis har lagt varer i kurven, eller dem som impulskøber når I promoverer jeres tilbud og rabat aktioner, hvor dette rigtigt kan blive målrettet. Det er essentielt, at man husker at holde det personligt og emotionelt – gør det til en hastesag, find social anerkendelse ved hjælp af anmeldelser, informér om lav lagerbestand, storytelling og meget mere.
Nøglepunkter:
- Fokusér på at få sendt e-mails: Til de rigtige personer, med det rigtige budskab, på det rigtige tidspunkt.
- Skab værdi til dine kunder: Hold det simpelt og nemt.
- Kan automatisere og optimeres efter Mobile Audience.
B2C SEO
Google anvender over 200 forskellige parametre, som alle gør sig gældende for hvordan netop din side rangerer på et givent søgeord eller søgefrase. Når man arbejder med B2C SEO, er der nogle faktorer, som er mere væsentlige, end når der arbejdes med B2B SEO. Først er der brugerens kompleksitet, som der bør være fokus på. Igen er det væsentlig at kende forskellen på transaktions-, informations- og navigationssøgeord. Når dette kendes, bør man udforme content på selve hjemmesiden ud fra dette og finde frem til, om der skal gås efter et søgeord på en købsside, blogside eller noget helt tredje.
Når man arbejder med SEO i 2021 er hastigheden og brugeroplevelsen altafgørende for at rangere højt på konkurrenceprægede søgeord og søgefraser. Google vil hjælpe deres brugere så godt, de kan, hvorfor de ønsker at sende brugerne ind på sider, som loader hurtigt, som er nemme at navigere rundt på, og som lever op til forventningen, når en søgefrase indtastes i Google.
Nøglepunkter:
- Arbejd med alle typer af søgeord og anvend dem korrekt
- Content is king – masser af indhold sender et stærkt signal om at netop i er eksperterne
- Hastighed og brugeroplevelse er ikke en bonus – men et decideret krav for god SEO
B2C Presse
Når man som B2C virksomhed vil arbejde med presse, er det igen vigtigt at finde den helt rigtige vinkel, som kan fange både redaktører, journalister og læsere. Har din virksomhed for eksempel skabt et helt nyt produkt, som virkelig kan hjælpe småbørnsfamilier i ulvetimen eller åbner I en ny butik og skal gøre nærområdet opmærksomme på det? Så er presse et oplagt valg. Når man skriver presse til almindelige forbrugere, er det vigtigt at man sætter sig i deres sted – hvad vil de gerne læse om, hvilken information har de brug for og hvis overhovedet muligt, hvilket problem, kan man løse for dem?
Igen kan man tage udgangspunkt i de grundlæggende journalistiske principper: Aktualitet, Væsentlighed, Konflikt, Identifikation eller Sensation. Ligger nyheden indenfor en eller flere af disse, eller kan man vinkle den, så man highlighter et af principperne, så har man en mulig historie.
I forhold til medier man sender ud til, skal man ved B2C presse i høj grad være klar over, hvor ens målgruppe får deres nyheder. Ofte vil almindelige nyhedsmedier være oplagte, ligesom magasiner og online medier, der omhandler det emne, man skriver om. Ift. sprogbrug bør det overvejes, at man taler til privatpersoner uden for branchen og derfor bør tunge fagtermer undgås eller som minimum forklares, hvor de ikke kan.
Er presse en god idé til B2C?
Kort sagt – ja! Hvis du har en god historie, som er interessant for forbrugerne, har relevans for lokalsamfundet eller Danmark, eller måske bare fortæller en god historie, så er presse en god mulighed. Det kan være en stor fordel og bidrage med langt større troværdighed, når din virksomhed omtales i anerkendte medier, i stedet for blot af dig selv. Efterfølgende kan artiklerne jo bruges i din egen markedsføring, fx på sociale medier.
- Vend nyheden om – ville du, som privatperson have lyst til at læse om nyheden, hvis den kom fra en anden virksomhed
- Afdæk hvor dine kunder får deres nyheder! Er det igennem lokalaviser, boligmagasiner eller noget helt tredje?
- Og igen – Ingen navlepilleri. Presse er “gratis” omtale og arbejder efter nyhedsprincipperne. Du kommer ikke igennem med salgsgas uden relevans for læserne.
Lad os tage en snak
Over 350 virksomheder har allerede valgt WeMarket.
71 99 34 74