Skrevet af: Anders Jessen
31. maj 2018

Facebook Analytics – nu som App

Facebook lancerede får kort tid siden deres Analytics-platform som App til iPhone og Android.

Nu har den allerede fået en stor opdatering, hvor der er kommet bedre muligheder for at oprette og tilpasse forskellige rapporter under hvert datapunkt og meget mere:

Hvad skal man med en Facebook Analytics app?

Med Facebook Analytics får du et people-first analyseværktøj igennem din Facebook Pixel, Facebook side eller App der er integreret med Facebooks SDK.

Læs også: Facebook Analytics 2018

Her kan du let oprette tragte, hvor du f.eks. kan se hvor mange af dine besøgende gennemfører købsprocessen og hvor de falder fra. Du kan også holde øje med trafik, omsætning, trafikkilde, landingsside og meget mere.

Det der virkelig adskilder Facebook Analytics fra Google Analytics, er platformens måde at tracke på. Med Facebook-analytics er det personen (stadig anonymt) og ikke enheden, der bliver målt. Det giver et mere retvisende billede af kunderejsen, da vi som forbrugere i dag ofte ejer flere enheder – og bruger dem flittigt.

Men det er ikke kun din hjemmeside, der har gavn af Facebook Analytics. Det har din Facebook side også. Her får du en dybere indsigt i, hvordan din Facebook side klarer sig, end det traditionelle værktøj: Indsigt.

Og med Facebook Analytics som app, kan du nu følge med fra mobilen. Dermed har du alle dine vigtigste rapporter lige ved hånden.

Læs mere om Facebook Business Manager her.

Du kan hente Facebook Analytics til din telefon lige her:

Anders er markedsføringsøkonom og har oveni en Professionsbachelor i Design & Business. Hans speciale er branding og marketing management, og med erfaring fra digitale og traditionelle medier set fra en kommerciel vinkel, er han den perfekte VækstPartner hos WeMarket.