Tilbage

Allround marketingindsats gav stejl vækst på kort tid

+2500 %Online omsætningsvækst
+25.000Nye nyhedsbrevtilmeldinger
+1000 %Vækst i organisk trafik
Case

Stærkt koncept, men manglede sparring

Thorupstrand Røgeri er en fødevarevirksomhed, som siden 2015 har haft røgeri i Thorupstrand. De sælger fersk, bæredygtig fisk, som fanges ved den danske kyst. Alt er hjemmelavet og røgvarer ryges selv. Til røgeriet hører både butik og webshop, hvor fangsten sælges.

Jesper og Bo Olesen er begge to med i TV2 programmet ”Gutterne på Kutterne” og har formået at skabe god vækst i deres butik.

Væksten skulle også afspejle sig i deres webshop. Derfor kom WeMarket på banen med om omfattende markedsføringsplan.

"WeMarket har indfriet vores mål om vækst, hvilket har ført til nye ansatte og større lokaler. De styrer alt markedsføring og bidrager med værdifulde input."

Jesper og Bo Olesen Thorupstrand Røgeri
Casen i tal
0 - 3
+2500 %

Online omsætningsvækst

+25.000

Nye nyhedsbrevtilmeldinger

+1000 %

Vækst i organisk trafik

Case

Bredde i indsatsen

Thorupstrand Røgeri er eksperter i fersk, dansk fisk og røgvarer, og de havde et solidt salg i deres røgeri. Men ligesom mange andre iværksættere, som har lagt deres hjerteblod i et felt, så var de ikke eksperter i online marketing.

Udfordringen for Thorupstrand Røgeri var derfor, at de ikke selv kunne se, hvordan de skulle håndtere deres online marketing for at øge omsætningen på deres webshop. Hvilke medier ville være bedst at bruge, og hvordan kunne de bedst udnytte det enkelte medie til at skabe den større synergi og vækst?

Derfor efterspurgte de en samarbejdspartner, som kunne varetage hele paletten af online markedsføring, samt optimering af webshop og udarbejdelse af koncept.

Ønsket fra Thorupstrand Røgeri var desuden at opnå større synlighed på internettet og at skabe en grobund for den fysiske butik ved at øge salget på deres webshop.

Opgaven og målet var klart: Øget omsætning i webshoppen.

Hvordan det skulle opnås og med hvilke medier, var vores opgave.

En af de vigtigste opgaver er kontinuerligt at sikre, at webshoppen bliver fundet på Google, når kunder søger efter deres produkter. Her satte vi ind med både søgemaskineoptimering og Google Ads. Ligeledes skulle vi ud til nye kunder via Facebook.

For at holde Thorupstrand Røgeri i tankerne hos kunderne og sikre gentagne salg var fokus desuden på at indsamle tilmeldinger til deres nyhedsbreve, så vi hver uge kunne sende gode tilbud og nyheder ud.

WeMarket havde frie hænder til at vurdere, hvad der skulle sættes ind med og hvor for at øge væksten. Derfor valgte vi at fokusere på at skabe bedre struktur på deres webshop for at højne brugervenligheden. Vi hjalp også med at lave nye produkter til webshoppen, som bedre kunne imødekomme kundernes ønsker.

Cases

Relaterede cases

Vil du se, hvad dine konkurrenter og din branche gør bedst?

Hos WeMarket tilbyder vi virksomheder en benchmarkrapport, som sammenligner deres marketingindsats med de vigtigste konkurrenter. Du bestemmer selv, hvem vi skal sammenligne med.

Vi har specialiseret os i at afsætte fysiske varer online og vækste webshops – og det kan du nu få glæde af, selvom du ikke er kunde i forvejen.

Det koster ingenting.

  • 1.

    Konkurrentscreening

  • 2.

    Branchepotentiale

  • 3.

    Anbefalinger