Toolster

E-mail marketing løfter omsætningen og skaber vækst

24 gange

Så meget omsætning pr. måned fra e-mail

57%

E-mail-omsætning fra flows

15%

Af samlet omsætning fra e-mail

INTRO

Toolster er en dansk webshop, hvor du finder kvalitetsværktøj til fagfolk, institutioner og gør-det-selv folk. De har mere end 20 års erfaring med salg af værktøj og har derfor en stor viden om, hvad der rører sig inden for værktøj og maskiner.

Navnet på webshoppen er ikke uden betydning. En Toolster er nemlig en person, der hverken går på kompromis med finish eller kvalitet. Det samme gælder for webshoppen, Toolster, hvor værktøjet altid er 100% i orden, og kvaliteten er i højsædet. Toolster og WeMarket har samarbejdet i adskillige år, hvor vi har skræddersyet marketingaktiviteter specifikt til deres behov og ønsker.

Vi har været meget glade for at vækste gennem marketingaktiviteter i en branche, der har haft det hårdt. Med WeMarket har vi et godt samarbejde med åben dialog og teknisk indsigt på et niveau, der matcher vores behov. Desuden forventer vi meget af vores nye tiltag på e-mail markedsføring, som på kort tid har vist fine resultater.

Stefan Hauge, direktør og medejer

- Toolster

Strategisk samarbejde med fokus på performance

Toolster er en case, som vi er særligt stolte af hos WeMarket. Samarbejdet trives på flere niveauer, hvor strategien har været at tage udgangspunkt i Toolsters indtjening og omsætning for at udarbejde budgetter og planlægge effektive markedsføringsindsatser. På den måde har Toolster fået et detaljeret overblik, hvor de hele tiden kan følge med i, hvad der bliver brugt på markedsføring og hvad det giver igen af konkrete resultater.

Toolster havde allerede inden samarbejdet med WeMarket et klart setup på plads, men havde et behov for yderligere strategisk sparring og ekspertrådgivning for at sikre optimal performance. Den ekstra indsigt og ekspertise, som samarbejdet har tilført, har ikke kun styrket Toolsters nuværende position, men har også åbnet dørene for nye og innovative tilgange til marketing, så de kan navigere mere effektivt i et konkurrencepræget marked.

Vækst gennem e-mail marketing

Toolster søgte en samarbejdspartner, der kunne håndtere alle de onlinekanaler, de ønskede at være synlige på – herunder Google Ads, SEO, SoMe og e-mail– hvilket har givet os mulighed for at skabe en rød tråd gennem kampagnerne på tværs af kanalerne.

E-mail marketing har været én af de indsatser, som har stået højest på prioritetslisten. Inden denne prioritering på e-mail lå indtægterne fra denne kanal på 0,86% af den samlede omsætning. På bare 3 måneder har vi oplevet en markant stigning, og nu udgør e-mail-baserede indtægter imponerende 15% af den samlede omsætning. 57% af e-mail omsætningen kommer fra flows, som er noget der er sat op på én gang, og der ikke skal bruges tid på igen og igen.

Denne imponerende udvikling understreger tydeligt e-mail som en strategisk vigtig markedsføringskanal, der nu har fået en central plads i vækststrategien hos Toolster.

Optimering af kunderejsen

I den kontinuerlige indsats for altid at få bedre resultater, har vi særligt fokuseret på at forbedre konverteringsprocessen. Vi har dedikeret vores energi til at analysere og finpudse hver eneste fase af kunderejsen hos Toolster. Målet var – og er – at sikre, at de besøgende oplever en gnidningsløs overgang fra at besøge websitet til at tage konkret handling.

At have en WeMarket-ekspert på hvert område har vist sig at være yderst værdifuldt for Toolster, da det har sikret dem specialiseret indsigt og optimal performance på tværs af alle deres onlinekanaler.

Skal vi løfte din e-mail marketing?

Boost vækst og øg din omsætning med vores professionelle e-mail marketing hos WeMarket. Få den rette rådgivning nu!

Thomas Haurum, CCO & Stifter

E-mail: kontakt@wemarket.dk

Telefon: 70 44 48 22

    Besked

    Mere end 300 virksomheder stoler på os

    Her er et udsnit af vores kunder. Hvis du ønsker at tale med en af vores kunder for at få deres besyv på WeMarket som leverandør, så tøv ikke med at spørge os. Så sætter vi dig i rette forbindelse.

    286 andre

    Kan mere end 1000 marketing interesserede tage fejl?

    Tilmeld dig og få Danmarks vigtigste og mest let læselige nyhedsbrev fra WeMarket, omkring digital markedsføring.