En holistisk tilgang til Amazon gav salget i Tyskland luft under vingerne
Omsætningsvækst
På tværs af alle Amazon markeder
Flere solgte enheder første kvartal
Med base i Aalborg sælger den danske teknologivirksomhed, Saphe intelligente trafiksystemer til hele Europa. På mindre en 10 år har Saphe solgt over 1,5 million trafikalarmer, og kigger man isoleret på Danmark, sidder der en Saphe trafikalarm i 1 ud af 4 biler.
Missionen er at skabe mere tryghed i trafikken og ambitionerne for fremtiden er store. Derfor tog de fat i WeMarket for at få hjælp til Amazon.
Vi var nået til et sted, hvor vi skulle tage det næste niveau i vores rejse og havde behov for mere specialiserede kompetencer. Og det har vi fået med WeMarket. Vi er meget tilfredse med samarbejdet og har oplevet vækst på tværs af alle markeder. Godt samarbejde, den gode dialog og proaktivitet er den måde, jeg vil beskrive vores samarbejde med WeMarket.
Morten Bengtsen, Digital Marketing Consultant
- Saphe
Behov for specialiserede kompetencer og en helhedsorienteret indsats
I målet om at få endnu større markedsandele og brede produkterne ud til en større del af verden, havde Saphe brug for specialiserede kompetencer for at tage deres forretning de næste skridt på rejsen. Derfor kontaktede de WeMarkets Amazon Team, som med en holistisk tilgang til Amazon, ikke kun fokuserer på betalte annoncer, men i lige så høj grad har fokus på organiske placeringer og overall performance.
Og det var netop denne tilgang, Saphe efterspurgte.
Detaljeret handleplan gav mest mulig værdi
For at få succes er det vigtigt med en klar og detaljeret handleplan. Derfor blev der også fra start udarbejdet en udførlig strategi for Saphes markedsføringsaktiviteter på Amazon. I strategien fokuseredes på at få udnyttet det fulde potentiale af hver enkelt kampagnetype og den optimale fordeling af annonce spend ud fra disse kampagnetyper. Dette fokus har hele vejen igennem sikret, at den data, som er kommet ind fra Amazon, bliver udnyttet optimalt, så Saphe får mest værdi for deres annoncekroner.
Foruden arbejdet med annoncering på Amazon har WeMarket udarbejdet omfattende SEO-analyser på Saphes produkter og efterfølgende arbejdet i dybden med SEO-optimering for at sikre bedre organiske placeringer og sikre, at Saphe er i stand til at konkurrere med allerede etablerede konkurrenter på markedet.
Hurtig reaktionstid og rådgivning
Amazon venter ikke på nogen, så hvis man vil have succes på platformen, er det utroligt vigtigt med hurtig reaktionsevne og løsning. Ellers står der andre leverandører og sælgere klar til at kapre kunderne.
Derfor har WeMarket sideløbende ydet rådgivning til Saphe i den daglige drift på Amazon, specielt i opstarten hvor spørgsmål og udfordringer løbende er opstået, som har krævet hurtig opmærksomhed og løsning.
Success i Tyskland og på vej mod nye markeder
Igennem den mere helhedsorienterede tilgang til Amazon og de muligheder, som den gigantiske markedsplads tilbyder, har WeMarket hjulpet Saphe med at bide sig godt fast i det tyske marked. Dette har blandet resulteret i, at Saphe har oplevet en stigning i produktsalget på 145% i Q1 2023 på Amazon.de og har i samme periode haft en omsætningsvækst på 143% sammenlignet med året før.
Med et stærkt ståsted på Amazon i Tyskland kigger WeMarket og Saphe nu mod at fastholde væksten på eksisterende markeder og udbrede produkterne til flere markeder på Amazon.
Skal vi hjælpe dig med Amazon i Tyskland?
Vores dedikerede Amazon-team kan både hjælpe dig i gang på Amazon eller hjælpe etablerede spillere på Amazon, med at få mere ud af investeringen. Få vores bud på en go-to-market strategi på Amazon.
Mere end 300 virksomheder stoler på os
Her er et udsnit af vores kunder. Hvis du ønsker at tale med en af vores kunder for at få deres besyv på WeMarket som leverandør, så tøv ikke med at spørge os. Så sætter vi dig i rette forbindelse.
Kan mere end 1000 marketing interesserede tage fejl?
Tilmeld dig og få Danmarks vigtigste og mest let læselige nyhedsbrev fra WeMarket, omkring digital markedsføring.