CASE - OnlineSki
Bedre fordeling af midler sikrede besparelse på +450.000 kr
INTRO

OnlineSki er et online rejsebureau med mere end 19 års brancheerfaring. Virksomheden lægger vægt på personlig service og gode oplevelser til de bedste priser. I casen her kan du læse om, hvordan vi sparede OnlineSki for mere end en halv million ved at fordele deres midler på de platforme, der giver mest mening for dem.

+11%

Organisk vækst

+450.000 kr

Besparelse på AdWords

+294%

Øget omsætning gennem Facebook

OnlineSki - Billige skirejser til 16 destinationer

Havde brug for friske øjne på deres forretning

OnlineSki havde behov for nye indspark, der kunne give dem et skub fremad. Rejsebureauet startede op med Google Adwords, og da vores samarbejde indledtes, udgjorde annoncering på Google 90 % af deres markedsføring. Efter flere samtaler fik vi sammen sporet os ind på, hvad der var vigtigt for virksomheden, og de gode resultater fulgte hurtigt efter.

I samråd valgte vi at skrue ned for den betalte trafik til www.onlineski.dk (Google Adwords) og i stedet fokusere på at få organisk/gratis trafik til siden vha. af søgemaskineoptimering. Det viste sig at være en rigtig god ide og gav en besparelse på +450.000,- i annonceudgifter på Google AdWords.

Med effektiv søgemaskineoptimering, har OnlineSki i dag det samme antal kunder i butikken, der køber for lige meget! Rejsebureauet valgte derfor, at WeMarket også skulle stå for grafisk design og kampagner på Facebook og Instagram.

Du kan besøge deres hjemmeside her.

Jacob OnlineSki Jakob BirkOnlineSki

"De er bare nogle rare, unge mennesker med fingeren på pulsen. De kan tåle, at man stiller kritiske spørgsmål, og de kommer altid med gode og velbegrundede ideer, som vi ikke er bange for at følge."