CASE - OnlineSki
Bedre fordeling af midler sikrede besparelse på 380.000 kr
INTRO

OnlineSki er et online rejsebureau med mere end 19 års brancheerfaring. Virksomheden lægger vægt på personlig service og gode oplevelser til de bedste priser. I casen her kan du læse om, hvordan vi sparede OnlineSki for 380.000,- ved at fordele deres midler på de platforme, der giver mest mening for dem.

+11%

Organisk vækst

450.000 kr

Besparelse på AdWords

+294%

Øget omsætning gennem Facebook

OnlineSki - Billige skirejser til 16 destinationer

Havde brug for friske øjne på deres forretning

OnlineSki havde behov for nye indspark, der kunne give dem et skub fremad. Rejsebureauet startede op med Google Adwords, og da vores samarbejde indledtes, udgjorde annoncering på Google 90 % af deres markedsføring. Efter flere samtaler fik vi sammen sporet os ind på, hvad der var vigtigt for virksomheden, og de gode resultater fulgte hurtigt efter.

I samråd valgte vi at skrue ned for den betalte trafik til www.onlineski.dk (Google Adwords) og i stedet fokusere på at få organisk trafik til siden. Det ledte til en besparelse på 450.000 kr. i udgifter til Google AdWords, hvoraf OnlineSki i stedet investerede 70.000 kr. i søgemaskineoptimering (SEO). Med en effektiv indsats hos WeMarket har OnlineSki i dag det samme antal kunder i butikken, der køber for lige meget – trods 380.000 kroners besparelse i markedsføringsbudgettet!

Rejsebureauet valgte derfor, at WeMarket også skulle stå for grafisk design samt kampagner på Facebook og Instagram.

Du kan besøge deres hjemmeside her.

Kontakt WeMarket+ 45 71 99 34 74
Jacob OnlineSki Jakob BirkOnlineSki

"De er bare nogle rare, unge mennesker med fingeren på pulsen. De kan tåle, at man stiller kritiske spørgsmål, og de kommer altid med gode og velbegrundede ideer, som vi ikke er bange for at følge."

Lad os tage en snak

Over 350 virksomheder har allerede valgt WeMarket.

71 99 34 74