Fleksibilitet og faglig ekspertise resulterede i øget trafik og stærkere leads.
Tæt kontakt, stor omstillingsparathed og ærlig dialog danner grundlaget for WeMarket og MapsPeoples samarbejde i en branche hvor lead-tiden er lang og kravene store.
Øget trafik til websitet
Ingen tabt trafik ved website skifte
Google Ads i +22 lande
MapsPeople er en global virksomhed med hovedsæde i Nordjylland, som skaber dynamiske, interaktive kortløsninger skræddersyet til store virksomheder, hospitaler og lufthavne.
Foruden Nørresundby og København, har MapsPeople også kontor i Texas, München og Singapore, hvilket gør det muligt at hjælpe kunder hele verden over.
Oprindeligt startede MapsPeople som et indendørs vejvisningstool, men herfra har det taget fart til at kunne visualisere komplekse data indenfor work space management.
Tillid har været det vigtigste for os, og lige nu er det bare vigtigt, at vi samarbejder med nogen, vi kan stole på. Og det føler vi helt sikkert vi kan med WeMarket. Jeg har en fornemmelse af, at vi bliver prioriteret, at jeg altid kan skrive, og at jeg altid får hurtigt svar. Og så får vi desuden virkelig god kvalitet for det, vi betaler.
Maj Nedergaard, Head of Global Marketing, MapsPeople
- MapsPeople
MapsPeople – Indendørs kortløsninger med globalt outreach
Fra hovedkontoret i Nørresundby og kontorerne i København, Texas, München og Singapore styres den danske virksomhed MapsPeople, som leverer interaktive indendørs kortløsninger målrettet store, komplekse bygninger over hele verden.
Det, der for år tilbage startede som et indendørs vejvisningstool, er nu vokset til i langt højere grad at samle og visualisere komplekse data indenfor work space management.
Med MapsPeople kan medarbejdere i store virksomheder booke alt lige fra mødelokaler til frokost, få overblik over ledige work spaces og finde vej til medarbejdere i andre afdelinger. Facility managers kan få overblik over belastning af lokaler i bestemte tidsrum, behov for øget rengøring eller omprioritering af ressourcer. Besøgende på hospitaler, rejsende i lufthavne og fans på stadions bliver ledt ubesværet til rette destination.
Alt dette præsenteres i overskuelige, letforståelige kort med realtidsopdateringer, skræddersyet til den enkelte kunde og implementeret i eksisterende eller nye apps udviklet af 3. part.
Behov for sparring og kanalspecifik ekspertise
Selvom MapsPeople egentlig har ressourcerne til at ansætte inhouse, var valget om at benytte en ekstern samarbejdspartner til dele af deres online marketing ikke svær. Foruden at være fuldt opdateret indenfor de nyeste tendenser, funktioner og algoritmeændringer på paid annoncering, søgte MapsPeople en sparringspartner som kunne trække inspiration og erfaring fra tidligere arbejde, og som kunne udfordre og rådgive i kampagner og budstrategier.
Sådan en samarbejdspartner så de i WeMarket.
Tillid, ærlighed og kvalitet frem for alt
Man kommer længst med ærlighed. Det er både noget, der internt praktiseres i WeMarket, og noget vi stræber på altid at fastholde overfor kunderne. Og netop tillid og ærlighed var to af hovedpunkterne for MapsPeople, da valget faldt på WeMarket.
Faktisk er det anden gang at WeMarket og MapsPeople arbejder sammen. Efter en detour til et større amerikansk bureau, som lovede meget, men havde vanskeligere ved at overholde det og skabe en god relation, vandt tilliden og leveringssikkerheden, og MapsPeople vendte tilbage til WeMarket.
Omstrukturering og KPI-ændringer stiller krav om tæt dialog
Gennem Google Ads og Paid Social annoncering hjælper WeMarket med at udbrede kendskabet og indsamle kvalificerede leads til MapsPeople på globalt plan
For MapsPeople var det utroligt vigtigt at føle sig prioriteret og holdt både opdateret og til ilden. Heldigvis er det hele grundlaget for vores samarbejde med kunder i WeMarket, så det faldt os naturligt. Det tætte samarbejde med MapsPeople styrkes ved møder ca. hver 14. dag og jævnlig mailkorrespondance herimellem.
Det kræver da også en tæt dialog, når omstruktureringer og nye KPI’er, nyt website og omdannelse af indhold stiller krav til ændret tracking og omlægning af annoncemålsætninger. Derfor går både vores Google Ads Team og vores Social Media Team til opgaverne fra MapsPeople med stor fleksibilitet og forståelse for jævnlige ændringer i behov.
Årvågenhed og stærk prioritering gav flere besøgende
I en virksomhed som MapsPeople, hvor optimeringsarbejdet aldrig står stille, har samarbejdet allerede budt på mange forskelligartede opgaver.
Med hjælp fra WeMarket blev deres skift af website ikke overskygget af dyk i trafik eller fald i aktivitet. Ingen annoncer blev pauset for at undgå fald i leads. Netop dette krævede stor årvågenhed, og at vi var knivskarpe på, at alt var opdateret. Naturligvis 100% afstemt og til tiden. I samme ombæring hjalp vi med at opdatere det grafiske indhold, så MapsPeople kunne fokusere på selve hjemmesideskiftet og troubleshooting, ligesom vi opsatte ny tracking til hændelsesbaseret tracking i HubSpot.
Med en bred vifte af søgetermer i det daglige arbejde var det vigtigt at sikre rette budget til rette søgeord. Derfor sørgede vi for en opsætning i Google Ads, som prioriterede eget budget til kernesøgeord for at separere eksakte søgetermer fra brede søgetermer og dermed sikre maksimal synlighed og prioritering på forretningskritiske søgeord. Resultatet heraf var en markant stigning i eksponeringsandel.
Et mere struktureret arbejde med Social Media og kontinuerlige posts har siden starten af 2023 øget trafikken til websitet med 30% og sikret at målet er nået for trafik.
Det videre arbejde fokuseres i høj grad omkring optimering, så både mængden og kvaliteten af inbound SQL’er øges, og fremtiden kommer forhåbentligvis også kun til at styrke samarbejdet mellem WeMarket og MapsPeople.
Klar til at vækste din forretning online?
WeMarket kan hjælpe lige netop dig og din virksomhed med at opnå dine vækstønsker. Så er du klar til at vækste dine forretning? Tøv ikke med at udfylde formularen, så tager vi en snak om dine ønsker.
Mere end 300 virksomheder stoler på os
Her er et udsnit af vores kunder. Hvis du ønsker at tale med en af vores kunder for at få deres besyv på WeMarket som leverandør, så tøv ikke med at spørge os. Så sætter vi dig i rette forbindelse.
Kan mere end 1000 marketing interesserede tage fejl?
Tilmeld dig og få Danmarks vigtigste og mest let læselige nyhedsbrev fra WeMarket, omkring digital markedsføring.