Klædeskabet

Øget e-mailkonvertering med afsæt i data og grundige tests

81,2%

Vækstrate på e-mail flows

37,7 %

ROI

+1 million

I ekstra omsætning på e-mail flows

INTRO

Webshoppen Klædeskabet blev grundlagt i 2018 med en klart defineret mission: At tilbyde moderigtigt tøj til kvinder og mænd i alle aldre og til skarpe priser.

Klædeskabet besluttede sig for at tage det næste skridt og videreudvikle deres automation setup på deres e-mail flows i samarbejde med WeMarket. Målet var at skabe endnu stærkere og mere avancerede flows, da Klædeskabet allerede havde et solidt fundament og et vellykket e-mail-setup på plads, hvor de havde eksekveret på de lavthængende frugter. Med en imponerende liste på over 120.000 og nu tæt på 160.000 nyhedsbrevsmodtagere, var behovet for effektiv og præcis projektstyring afgørende. Vi trådte ind i billedet som den erfarne samarbejdspartner inden for Marketing Automation, klar til at levere ekspertise og indgående viden.

I vores samarbejde er Klædeskabet fortsat selv ansvarlig for at producere kampagnemails. Vores rolle er at rådgive og levere assistance inden for e-mail strategi, dataindsamling samt flows- og automatisering af e-mailkommunikationen.

Med WeMarkets ekspertise har vi formået at forbedre vores e-mail flows og tage det til nye højder. Samarbejdet har resulteret i værdifuld viden, effektiv udførelse og imponerende markedsføringskampagner. Vi har fået opbygget noget helt optimalt.

Mikkel Dam Jespersen, E-commerce Manager

- Klædeskabet

Behovet for ekspertise og viden til forbedret e-mail flows

Klædeskabet havde allerede dedikeret betydelige ressourcer til at optimere deres e-mail flows og havde opnået imponerende resultater med de grundlæggende flows. Deres eksisterende setup fungerede godt og genererede høj omsætning, men Klædeskabet er altid på udkig efter nye muligheder for at fortsætte deres succes og vækst.

Med et ønske om at udforske nye muligheder og optimere deres e-mail automatisering yderligere stod Klædeskabet over for behovet for innovative tilgange. Dette førte dem til at søge vores ekspertise i at identificere nyskabende metoder til at øge deres vækst via e-mail flows.

WeMarkets tilgang er at udvikle vores strategier ved konstant at trække på solid erfaring og omfattende testning af e-mail flows for at opnå imponerende resultater. Vores test inkluderer justering af emnelinjer, call-to-actions, personaliseringsgrad, segmentering og dataudnyttelse. Ved konstant at gennemføre nye tests sikrer vi en kontinuerlig forbedring af konverteringsrater, ordreværdier og de specifikke mål for hvert enkelt e-mail-flow.

Teamet hos WeMarket er proaktivt og arbejder løbende på at optimere, så vi altid har e-mail flows, der står knivskarpt og rammer målgruppen, hvor de er i købsprocessen.

Katrine Andersen, SoMe-manager

- Klædeskabet

Konstant forbedring af eksisterende flow

WeMarket har opsat nye og automatiserede e-mails flows for Klædeskabet, som leverer relevant indhold på de helt rigtige tidspunkter i kundens rejse. Med vores nyligt implementerede e-mail flows udnytter vi endnu mere data end førhen. Eksempelvis har oplysninger om kundens tidligere købte tøjstørrelser altid været tilgængelige, men nu har vi taget skridtet til at gemme denne information i kundens profil. Dette tillader os at skræddersy flows endnu mere præcist og levere de helt rette produkter til hver enkelt kunde. De forskellige e-mail-flows er nøje målrettet og personaliseret den pågældende kunde ved at tage udgangspunkt i den individuelle kundes tidligere interaktioner og adfærd.

Marketing Automation er nøglen til at nå de rigtige kunder med de rigtige budskaber på præcis de rette tidspunkter. Ved at bruge data til nøjagtigt at tilpasse Klædeskabets kommunikation, forøger de betragteligt relevansen af de udsendte e-mails, som kunderne finder interessante. Denne forbedrede relevans fører til markant højere konverteringsrater, hvilket i sidste ende resulterer i øget salg på webshoppen.

Imponerende resultater og effektive flows

Siden opstarten og seks måneder frem har de forskellige flows vist en imponerende vækstrate på hele 78,5% i forhold til det foregående år. Det har omfattet en lang række forskellige flows – se et lille udpluk herunder:

Før og nu priser i Abandoned Cart
Vi implementerede muligheden for at vise tidligere og aktuelle priser på varer i Abandoned Cart (den forladte indkøbskurv). Dette medførte en bemærkelsesværdig omsætningsforbedring på 20.000 kroner på blot én enkelt måned sammenlignet med versionen, hvor de højere og tidligere priser ikke var synlige. Det er værd at bemærke, at dette resultat blev opnået i blot én ud af seks e-mails i flowet. Endvidere viser den tilknyttede konverteringsrate en betydelig stigning på 53%.

Indsamling af kundens tøjstørrelse
Vi begyndte at indsamle oplysninger om kundens tøjstørrelse baseret på deres tidligere køb og ved kundens klik i mails. Disse oplysninger blev udnyttet til at skabe et automatiseret flow, der hver 20. dag sender aktuelle og tilgængelige produkter baseret på kundens størrelse. Hver kunde får præsenteret forskellige produkter. der er tilpasset deres præferencer. Kvinden, der elsker kjoler, vil derfor se kjoler i sin egen størrelse, mens en kvinde, der foretrækker jeans, ligeledes vil få vist dem i den rette størrelse. Flowet inkluderer også nedsatte restsalgsvarer i kundens størrelse for at forblive relevante og reducere overskudslager uden store prisnedsættelser. Ved at anvende data formår vi at minimere en af de barrierer, som kunder ofte støder på, når de køber varer fra restlagre – nemlig besværet med at gennemgå en bunke af tøj, hvor størrelserne ofte er skæve.

Back In Stock
Vi gav kunderne mulighed for at tilmelde sig og få besked, når der var en vare tilgængelig i deres størrelse. Flowet adskiller sig fra standarden ved at tilpasse sig den forventede lageropfyldning. Hvis en vare, som eksempelvis Klædeskabets eget brand “Marta du chateau,” forventes at komme hurtigt på lager igen, opfordrer vi kunderne til at vente. Hvis produktet ville tage længere tid, præsenterer vi alternative produkter, forudsat at kunden naturligvis har accepteret markedsføringen.

Løbende udvikling og store ambitioner

I fremtiden har samarbejdet mellem WeMarket og Klædeskabet endnu flere spændende planer på tegnebrættet. Disse planer omfatter blandt implementeringen af flere automatiske kampagne-flows, fødselsdagsflow, samt en større udvidelse og indhentning af datamængder med fokus på blandt andet brandpræferencer.

Samarbejdet med Klædeskabet er altså først lige begyndt – og det er samtidig vigtigt at forstå, at e-mail marketing er en kontinuerlig proces, der konstant kan finjusteres og optimeres for at sikre, at resultaterne altid forbliver i topform.

Skal vi hjælpe dig med Marketing Automation?

Stigende konverteringsrater, højere omsætning og øget vækst. Alt dét kan Marketing Automation gøre for din virksomhed! Lad vores team hjælpe dig godt på vej!

Mette Bjørn Høiby, Head of E-mail og Marketing Automation

E-mail: kontakt@wemarket.dk

Telefon: 70 44 48 22

    Besked

    Mere end 300 virksomheder stoler på os

    Her er et udsnit af vores kunder. Hvis du ønsker at tale med en af vores kunder for at få deres besyv på WeMarket som leverandør, så tøv ikke med at spørge os. Så sætter vi dig i rette forbindelse.

    286 andre

    Kan mere end 1000 marketing interesserede tage fejl?

    Tilmeld dig og få Danmarks vigtigste og mest let læselige nyhedsbrev fra WeMarket, omkring digital markedsføring.