CASE - DanWest
Ændring i strategi under Corona-krisen gav pote!
INTRO

DanWest er et udlejningsbureau for sommerhusejere. De har udelukkende sommerhuse på den jyske vestkyst, hvor de har mere end 500 sommerhuse, de lejer ud - året rundt.

WeMarket blev bragt på banen, da DanWest har en ønske om, at få endnu flere sommerhusejere til at bruge dem som udlejningsbureau.
Men pga. Coronavirus blev vi nødt til at ændre strategi - hurtigt!

+602%

Bestillinger igennem hjemmesiden

+211,11%

Besøgende på hjemmesiden

9 uger

tog det at få udsolgt i højsæsonen

Le Menu - Catering til din næste fest

Grænsen blev lukket

Langt størstedelen af udlejninger gennem DanWest sker til tyske kunder. Derfor lyste alle advarselslamper, da grænsen mellem Danmark og Tyskland blev lukket som følge af Coronavirus i marts 2020. 

Fra den ene dag til den anden var DanWest i overvejende risiko for at miste alle deres bookinger og dermed størstedelen af indtægten til dette års højsæson. 

DanWests marketing setup er opsat til fokus på det tyske marked med tyske samarbejdspartnere og derfor ikke gearet til at håndtere det danske marked. 

Samtidig var der udfordringer i det politiske landskab, hvor vores statsminister anbefalede at blive hjemme og undgå ophold i sommerhuse

I vores fælles sparring fik vi afklaret, at markedet for sommerhusudlejning i Danmark kunne blive rigtig varmt af 2 årsager – på trods af politiske udfordringer: 

1: Danskerne var tvunget til at blive hjemme og holde sommerferie

2: Mulighederne for en sommerferie i Danmark var begrænset til enten dagsture, camping – eller netop ophold i sommerhuse.

I samarbejde med DanWest fik vi lagt en strategi for, hvordan vi kunne ændre fokus fra flere husejere og udlejning gennem Tyskland til at få udlejet sommerhuse til danskere. 

Fra DE til DK

Vores anbefalinger blev at omfordele budgettet fra indsatsen i Tyskland til 2 kanaler i DK: 

Google & Facebook 

Vi gennemgik deres eksisterende Google Ads konto og fandt mange forbedringsmuligheder. Dét, kombineret med en forventning om en stor efterspørgsel på sommerhuse i det danske marked, betød at vi så et stort potentiale. 

Fordi vi forudså et ekstraordinært varmt dansk marked, kunne vi med fordel også lave bred annoncering (ud i markedet) på Facebook

Vi havde en klar forventning om, at vi kunne inspirere potentielle kunder til at booke et sommerhus gennem DanWest. 

Dermed blev vores plan klar: 

Flere kampagner på Google pga. øget efterspørgsel kombineret med annoncering ud i markedet på Facebook som følge af en bred appel. 

Som I kan se på ovenstående graf fra Google Trends fik vi ret:
Efterspørgslen på sommerhuse var mere end fordoblet i forhold til 2019.

Resultaterne taler for sig selv

Udover gode resultater i Påskeferien, Store Bededagsferien, Kristi himmelfartferien og Pinsen kunne DanWest allerede i uge 23 melde udsolgt af sommerhuse i højsæsonen. 

Fra 1. marts 2020 – 30. juni 2020 blev der skabt over en 6-dobling i omsætning gennem deres danske hjemmeside. 

Derudover skal bestillinger via telefon og mail (uden om hjemmesiden) medregnes som afledt effekt af indsatserne. 

Alt i alt: Et agilt samarbejde der resulterede i, at en dansk virksomhed kom sikkert igennem Corona-krisen.

Besøg DanWest og se deres hyggelige sommerhuse her.

Kontakt WeMarket+ 45 71 99 34 74
Jacob OnlineSki Charlotte ChristensenDanWest

"I fortjener kun de bedste anbefalinger – I gør det virkelig godt, I holder, hvad I lover, og I kan noget, så man føler, at I virkelig vil det bedste for ens firma. Bliv endelig ved med det.

Man bliver mødt med et højt humør hver gang, og I svarer skarpt og konkret på mine spørgsmål, så vi hurtigt kan komme videre med vores markedsføring.

Wemarket har virkelig god forstand på det med synlighed online. De bedste anbefalinger herfra!"

Lad os tage en snak

Over 350 virksomheder har allerede valgt WeMarket.

71 99 34 74