CASE - Catering Inventar
Effektiv B2B markedsføring gav flere kvalificerede leads og højere omsætning
INTRO

Cateringinventar.dk har eksisteret siden 1994 og er specialister i storkøkkener. Virksomheden er 5-dobbelt Børsen Gazelle-vinder og Danmarks hurtigst voksende leverandør af storkøkkener. Gennem årene har Cateringinventar.dk hjulpet mange kunder med at vælge det rigtige køkkenudstyr, og I denne case kan du læse mere om, hvordan en veludviklet B2B markedsføringsstrategi har hjulpet dem med at vokse år for år.

20%

Højere omsætning

190%

Flere kvalificerede leads

13 x igen

13 gange pengene igen

Unge rejsende med AdventureDK

Kontinuerlig vækst år efter år

B2B-markedsføring er anderledes en B2C-markedsføring. Derfor vil noget, der virker godt B2C ikke nødvendigvis fungere godt B2B. WeMarket har hjulpet Cateringinventar.dk med at finde en god balance mellem anvendte markedsføringskanaler.

Denne balance har sikret imponerende resultater for et fornuftigt marketingbudget. Med fokus på Google AdWords, søgemaskineoptimering og Facebook-annoncering har Cateringinventar.dk formået at vokse stødt år efter år.

På Google AdWords fronten har WeMarket optimeret Cateringinventar.dks annoncering og opnået en ROAS på 1300%. Det betyder, at Caterininventar.dk tjener 13 kroner for hver krone, de bruger på Google AdWords.

Et mere effektivt forbrug af annoncekroner betyder også flere kvalificerede leads. Ved at udvælge marketing-segmenter og målgrupper for annoncering og at opsætte remarketing har vi opnået +190% vækst i antallet af leads, der har udfyldt kontaktformularen på hjemmesiden.

Fokus på både on-page og off-page søgemaskineoptimering har resulteret i kontinuerlig vækst i Cateringinventar.dks organiske trafik samt top-positioner i søgeresultaterne på Google. I dag dominerer Caterininventar.dk næsten alle relevante søgninger inden for storkøkken-industrien, hvilket resulterer i flere kvalificerede besøgende og større sandsynlighed for konvertering.

Alle ovenstående B2B-markedsførings aktiviteter har resulteret i 20% vækst i Cateringinventar.dks omsætning.

KPA Company, som Cateringinventar.dk er en del af, har derfor valgt, at give WeMarket ansvaret for marketing af deres andre brands, som f.eks Reataurantinventar.dk, Gastrobutikken.dk og Knivblokken.dk.

Du kan besøge Cateringinventar.dk ved at trykke her.

Jacob OnlineSki Kristoffer P. Andersen CEOCatering Inventar

"WeMarket sørger for, at vi konstant holder de bedste positioner på Google, så B2B kunder kan finde os. Det giver nye, gode leads hver eneste dag"