Brunsgaard

En stærk SEO-strategi gav markant stigning i trafik og flere henvendelser

43 %

Stigning i trafik

Hurtig

rekruttering af nye medarbejdere

Position 1

på flere kernesøgeord i Google

INTRO

Når man som virksomhed i Danmark tænker lifte, stillads og forskalling - så tænker man Brunsgaard. Med base i Herning dækker Brunsgaard i dag hele Danmark og er en af de største B2B materialeudlejere indenfor lifte, tekniske løsninger til betonopgaver og stilladser.

Foruden materialeudlejning har Brunsgaard også egen teknisk afdeling, som kan klare alle beregninger og tekniske tegninger samt Brunsgaard Akademi, som uddanner fremtidens stilladsmontører.

Med projekter over hele Danmark, 80 medarbejdere og et akademi, er det vigtigt at hjemmesiden er 100% i orden. Og netop en ny hjemmeside blev startskuddet til samarbejdet mellem Brunsgaard og WeMarket.

WeMarket har altid været virkelig gode til at komme med input og være proaktive. Hvis de kan se, der er steder, vi kan forbedre eller noget, der ikke fungerer som forventet, så er WeMarket hurtige til at reagere og komme med forbedringsforslag eller nye værktøjer, vi kan tage i brug. Vi bruger dem også meget som sparringspartner.

Thomas Frost, Grafiker

- Brunsgaard

SEO-arbejdet gav de bedste forudsætninger

Selvom en flot, ny hjemmeside kan få stor betydning for virksomheders forretning, så kræver det i første omgang, at kunderne kan finde derind – og det er her SEO-arbejdet bliver alfa og omega. I forbindelse med deres nye hjemmeside tog Brunsgaard derfor kontakt til WeMarket for at sikre, at hjemmesiden fra start ville få de bedste muligheder for at rangere godt i Google og hive flest mulige leads ind.

Sideløbende med en kontinuerlig SEO-indsats har WeMarket også i forskellige perioder arbejdet med Google Ads, Facebook og LinkedIn alt efter Brunsgaards behov og hvor kunderne var, men altid med øje for, at der skulle være en effekt, der kan mærkes, ellers skal strategien gentænkes.

Netop den løbende dialog, vurdering og gentænkning af indsatser har været gennemgående i samarbejdet, ligesom månedlige rapporter har dannet grundlag for fremtidige beslutninger.

Helhedsorienteret SEO-strategi gav markant stigning i søgeordspositioner

En helt ny hjemmeside, udviklet af et webbureau som NoMilk, som har forståelse for SEO, er guld værd for SEO-specialister. Det giver nemlig en unik mulighed for at male på et næsten blankt kanvas og sikre den helt rette SEO-strategi fra start. Og det var netop det, WeMarket gjorde.

WeMarket sikrede, at den nye hjemmeside havde on-page tekster på samtlige kategorier, en ændret struktur på siden for bedre brugeroplevelse, optimerede titel og metabeskrivelser og en stærk intern linkstruktur. Alle disse indsatser gav en markant stigning i stort set alle søgeordspositioner og især indenfor kernesøgeordene og kerneforretningen.

Mærkbare SEO-resultater fastholdes med kontinuerlig indsats

I året efter hjemmesideskiftet og den omfattende SEO-indsats oplevede Brunsgaard en stigning i trafik til hjemmesiden på 43%. Men i en B2B branche, hvor det er leads man lever af, kan det være svært at tracke succesen ud fra hjemmesiden. Derfor var det specielt interessant at måle på henvendelserne fra kontaktformularer og call-tracking. Og på disse parametre var resultatet til at tage og føle på. I året efter hjemmesidens lancering fik Brunsgaard 78% flere klik på mail og 73% flere opkald sammenlignet med foregående år.

Ved så stort et skift, som et hjemmesideskift er og med det samtidige store SEO-arbejde, gælder det efterfølgende om at holde kadencen for at sikre, at de gode positioner på Google bevares. Derfor arbejder WeMarket med kontinuerligt vedligehold på SEO, herunder udvidelse af tekster, oprettelse af nye landingssider og løbende linkbuilding – alt sammen for ikke at miste fodfæste til konkurrenterne og fortsat dominere toppen af søgeresultaterne.

 

Rekrutteringsvideoer gav pote på Facebook

Hos Brunsgaard er de altid på udkig efter de allerdygtigste medarbejdere i branchen, både konstruktører, ingeniører og montører. Det er så vigtigt et område for dem, at de selv har oprettet et akademi, for på den måde at kunne uddanne de allerbedste. Men det kræver noget af rekrutteringen.

Efter vanskeligheder med at rekruttere igennem jobportaler, som også nemt blev en dyr fornøjelse, fik WeMarket sat annoncer op på Facebook med rekrutteringsvideoer, som hurtigt gav effekt, og Brunsgaard fik de rette ind til stillingerne. I en branche hvor aktiviteten kan bølge op og ned, er det vigtigt, at der reageres hurtigt, når ordrerne ruller ind, og der er akut behov for flere folk. Netop her er Facebookannoncer gode til at få promoveret Brunsgaard og rekruttere i det rette segment uden for store omkostninger.

 

Den gode stil holdes

Med en SEO-indsats der løbende optimeres for at sikre søgeordpositioner, der holder sig stabilt i toppen, er kursen for fremtiden sat. En god rangering på Google og en hjemmeside der bare fungerer, giver også mulighed for at forsøge andre tiltag og Brunsgaard og WeMarket arbejder derfor også med oplæg til sælgerne omkring brugen af LinkedIn og annoncering på samme platform for at teste om en stærkere tilstedeværelse her, kan give endnu større og bedre leads.

Klar til at vækste din forretning online?

WeMarket kan hjælpe lige netop dig og din virksomhed med at opnå dine vækstønsker. Så er du klar til at vækste dine forretning? Tøv ikke med at udfylde formularen, så tager vi en snak om dine ønsker.

Thomas Haurum, CCO & Stifter

E-mail: kontakt@wemarket.dk

Telefon: 70 44 48 22

    Besked

    Mere end 300 virksomheder stoler på os

    Her er et udsnit af vores kunder. Hvis du ønsker at tale med en af vores kunder for at få deres besyv på WeMarket som leverandør, så tøv ikke med at spørge os. Så sætter vi dig i rette forbindelse.

    286 andre

    Kan mere end 1000 marketing interesserede tage fejl?

    Tilmeld dig og få Danmarks vigtigste og mest let læselige nyhedsbrev fra WeMarket, omkring digital markedsføring.