Tendenser viser, og Facebook spår også selv, at Stories er på vej til at blive endnu større end newsfeed.
Det betyder, at brugerne på Facebook og Instagram fremover vil bruge mere tid på at se Stories, end de vil på at scrolle igennem deres newsfeed.
Udover rent ergonomiske fordele har udviklingen også betydning for brands, virksomheder og bureauer, der forsøger at ramme flest mulige fra relevante målgrupper på begge platforme.
Hvis Stories er det nye Blue Ocean inden for online markedsføring, så er du nødt til at være til stede der! Hvis det er her, forbrugerne bevæger sig hen, skal du sørge for, at de kan finde dig.
Hvad er Stories?
Stories er et format, Facebook har kopieret fra Snapchat og videreudviklet. Det kan vi vist godt sige uden at fornærme nogen. Det er et format med et eller flere billeder/videoer, der, når de er lagt op, ligger tilgængeligt i 24 timer.
Det at Stories forsvinder efter 24 timer, gør formatet lidt mindre poleret og lidt mere intimt, og det giver mulighed for at skabe en tættere relation til dine følgere.
Sådan gør du
Du finder Stories i toppen af skærmen på både Instagram og Facebook:
Nu er din Story delt på din profil og vil ligge tilgængelig der i 24 timer. Da Instagram som bekendt er ejet af Facebook, er der mulighed for at dele den Story, du lige har lavet på Instagram på din profil på Facebook også. Så bliver du synlig begge steder.
Det gør du ved at gå til “Indstillinger” på din Instagram-profil:
Inde i “Historieindstillinger” scroller du ned i bunden og slår “Del din historie på Facebook” til:
Når du har slået dette til, vil dine Stories fremover blive delt på både Instagram og Facebook.
Når du anvender Stories vil du altså være synlig, der hvor forbrugerne i højere grad bevæger sig hen, og det kan vise sig at blive super værdifuldt for dig.