Skrevet af: Jannick Troelsen
20. oktober 2017

Sådan opretter og indsætter du din Facebook pixel

Når du annoncerer på Meta (tidl. Facebook). Meta (tidl. Facebook) pixelen er et fantastisk værktøj til at spore konverteringer samt at oprette brugerdefinerede målgrupper, som du blandt andet kan bruge i forbindelse med remarketing. Hos Wemarket danner Meta (tidl. Facebook) pixelen grundlag for meget af vores arbejde med udspecificering af målgrupper, og vi ved derfor hvor effektivt et værktøj Meta (tidl. Facebook) pixelen er – og det deler vi gerne med dig.

 



..Sådan gør du

Det første du skal gøre, er at oprette din Meta (tidl. Facebook) pixel. Dette gøres ved at vælge “Pixels” i menuen under din annoncekonto:

oprettelse af Facebook pixel til Remarketing.

 

Dernæst trykker du “Opret en pixel”.

billed_2

 

Nu navngiver du pixelen (vælg et relevant navn) og trykker derefter “Opret pixel” igen.

billede_3

 

Du får nu 2 valgmuligheder.
Du kan vælge at sende pixelen via. E-mail til din udvikler, således at han/hun kan implementere pixelen – eller du kan gøre det selv. Ønsker du at gøre det selv, trykker du “Installer pixel nu”.

billede_4

 

 

Meta (tidl. Facebook) generer nu en unik pixelkode til dig, som du skal kopiere og indsætte i headeren på din hjemmeside.

billede_5

 

Hvordan pixelen indsættes nemmest på dit website, afhænger af hvilket CMS system dit website er opbygget i. Oftest er det en er det en relativ overskuelig proces at indsætte pixelen i headeren uanset hvilket system du benytter dig af. I mange tilfælde er der plugin´s der kan lave indsættelses arbejdet for dig, ellers kan du finde løsningen i manualen for det pågældende CMS system.

Benytter du, som mange andre, WordPress kan du eksempelvis installere plugin´et
“Insert header and footer code”.
Når plugin´et er installeret skal du blot kopiere din Meta (tidl. Facebook) pixel og indsætte den i “Header” feltet i plugin´et – og så er du faktisk kørende.

 

Læs mere om, hvordan WeMarket kan hjælpe dig med Meta (tidl. Facebook) annoncering eller en strategi og rød tråd i kommunikationen.

Læs også:

Optimer dine Meta (tidl. Facebook)-produktannoncer (DPA)