Hvis ja, kan du sikkert nikke genkendende til, at platformen har udrullet rigtig, rigtig mange opdateringer, ændringer og nye funktioner inden for det sidste halve år. Det kan være lidt svært at holde styr på dem alle sammen, og hvad de betyder. Derfor får du en kort liste over nogle af Instagrams vigtigste opdateringer lige her:
Ændringer til Instagrams API:
1. Instagram Bots er fortid. Hvis du førhen har anvendt bots til at følge andre konti eller like billeder for dig, er de højst sandsynligt holdt op med at virke.
2. Dine likes på Instagram er nu private – dvs. at virksomheder ikke kan bruge den viden til deres fordel længere.
3. Hvis du havde installeret forskellige APPs til at hjælpe dig med at analysere dine følgere – fx give dig notifikationer, når nogen valgte at stoppe med at følge dig, så vil de heller ikke længere virke.
4. APPs med det formål at hjælpe dig med at finde brugergenereret indhold vil også have fået mere begrænset funktionalitet.
Udover ovenstående ændringer til Instagrams API og en masse andre nye features, tester det sociale medie nu muligheden for at “mute” de konti, du følger. Det vil sige, at du fortsat vil følge en konto, men at du blot ikke vil se billeder derfra, før du slår “mute” fra. Smart.
Hvis du vil gå dybere ned i ændringerne på platformen kan du læse dem her.
Hvis du vil blive klogere på ændringerne i Instagrams algoritme, kan du læse mere om dem her.
Nu når vi snakker om Instagram, jeg har også skrevet en blogindlæg om Instagram Shopping, som du kan læse her.
Men hvilke andre annonceringsplatforme er der? Og hvilke af dem skal du benytte? Du kan læse mere om det her.