Hvad er en responsiv Google Ads annonce?
En responsiv annonce i Google Ads er en annonce, som Google selv sammensætter. Det lyder lidt vildt, men den er god nok. Som annoncør giver du søgemaskinen forskellige overskrifter og beskrivelser at vælge imellem, og så sammensætter Google selv den kombination, der vil give brugeren det bedste søgeresultat.
Den nye mulighed for at skabe responsive Google Ads annoncer skal ses som begyndelsen på enden for manuel A/B-test af annoncer. I stedet for at splitteste manuelt, vil Google nu kunne gøre det for dig – helt automatisk.
Det betyder selvfølgelig, at du som annoncør opgiver en form for kontrol med dine annoncer, men hvis du er villig til at opgive den, er der gulerødder at hente.
Google lader dig nemlig få op til tre overskrifter med i søgeresultaterne, hvor der førhen kun var mulighed for to. Oveni vil du også få 90 tegn at gøre godt med i dine beskrivelser mod 80 tegn i de almindelige Google Ads annoncer.
Hvad består en responsiv annonce af?
Med det nye responsive annonceformat kan du lave op til 15 forskellige overskrifter, som Google kan vælge imellem, og ellers ligner de andre felter, dem du kender fra Googles udvidede tekstannoncer.
I det du overgiver sammensætning af beskrivelser og overskrifter til Google, er du nødt til at sørge for, at alle potentielle kombinationer vil kunne fungere. Fx kan du undgå gentagelser i annoncer ved at lade alle overskrifter omhandle forskellige USPer eller features.
På sigt vil anvendelsen af responsive annoncer altså kunne spare dig tid og ressourcer, så hold godt øje med dit Google Ads interface – måske formatet allerede er tilgængeligt for dig!
Læs alt om det nye annonceformat her.
Bliv klogere på Google Ads her , eller læs mere om splittest muligheder i Google Ads her.