Skal du i gang med Pinterest annoncering? Så er det en god idé at kende til formaterne på billeder og video fra start. På den måde sikrer du bedre mulighed for succes fra start.
Og det vil du vel gerne have, ikke?
Pinterest er trods alt et ekstremt visuelt medie, og hvis du allerede nu forstår formaterne, og hvordan de skal bruges – ja, så er der også større mulighed for, at dine annoncer performer bedre.
Derfor vil jeg i dette blogindlæg give dig et kort overblik over de optimale størrelser til forskellige pin-typer samt et par gode tips til både billeder og videoer. Så er du allerede godt på vej til succesfulde opslag og masser af engagement.
De optimale formater til Pinterest
Statiske pins og annoncer
Hvis du vil skille dig ud i folks feed, så er det anbefalet, at du bruger et format på 2:3 (1000×1500 px).
Tip: Husk at sætte dit logo på hver pin.
Videopins og annoncer (organisk og betalt format)
Sørg for at dine videoer er kortfattede og tydelige. Længden på din video bør ikke overskride 1 minut. Her vil jeg anbefale at formatet er 1:1 (1000x1000px) eller 9:16 (1080x1920px)
Tip: Brug en tekstoverlejring i videoen for at formidle dit budskab. Rigtig mange ser videoer uden lyd, så du er nødt til at få dit budskab ud på anden vis.
Videoannoncer (kun i betalt format)
Denne type annonce dækker hele bredden på mobilenheder og findes kun i betalt udgave. Formatet er enten kvadratisk 1:1 (1000x1000px) eller i bredformat 16:9 (1920x1080px).
Tip: Her giver Pinterest dig faktisk lov til at uploade en fil på op til 2GB, så udnyt endelig den gode opløsning.
Karruselpins og -annoncer
Denne type annonce har flere billeder, der kan swipes igennem,ligesom vi kender det fra Facebook og Instagram. Formatet her skal enten være 1:1 (1000x1000px) eller 2:3 (1000x1500px)
Tip: Brug de ekstra billeder til at vise produkt features, forskellige produkter eller visualisér en historie.
5 konkrete tips til billeder
- Når vi taler om standard pins, så bør billedformatet være 2:3. Det gør, at du skiller dig ekstra ud.
- Dit budskab er vigtigt. Sørg for at synliggøre det.
- Husk nu at sætte dit logo på hvert pin! Undgå dog at placere det nederst til højre, da det ellers vil blive dækket af Pinterests egne produkt-ikoner.
- Tilføj en billedtekst på dit produkt. Det hjælper dig med at skille dig ud.
- Din pin-tekst er vigtig. Det hjælper dig med at blive fundet i søgninger. Brug lidt tid på at overveje, hvilke søgninger din målgruppe foretager.
4 konkrete tips til videoer
- Start ud med et tydeligt budskab. De første sekunder er afgørende for at fange seeren.
- Længden på din video kan være afgørende. Sørg for at være tydelig og målrettet omkring dit produkt. Din video bør ikke overskride 1 minut, så risikerer du at miste seeren halvvejs.
- Mange afspiller ikke videoer med lyd. Derfor er det meget vigtigt, at du overvejer brugen af undertekster eller billedtekster. Din målgruppe skal kunne afkode dit budskab, selv uden lyd.
- Ligesom på billeder er din pin-tekst også vigtig her. Tydelige titler og beskrivelser hjælper din video med at blive fundet i søgninger.
Er du klar til at komme ud med dit budskab på Pinterest?
Hvis du er blevet nysgerrig på annoncering via Pinterest, og ønsker du at høre mere omkring, hvordan du kommer i gang, så tøv endelig ikke med at kontakte os på telefon 71 99 34 74. Så hjælper vi dig hurtigt i gang.