Tilbage

E-mail marketing løfter omsætningen og skaber vækst

24xSå meget omsætning pr. måned fra e-mail
57%E-mail-omsætning fra flows
15%Af samlet omsætning fra e-mail
Case

E-mail-marketing øgede Toolsters månedlige omsætning

Toolster er en dansk webshop, hvor du finder kvalitetsværktøj til fagfolk, institutioner og gør-det-selv folk. De har mere end 20 års erfaring med salg af værktøj og har derfor en stor viden om, hvad der rører sig inden for værktøj og maskiner.

Navnet på webshoppen er ikke uden betydning. En Toolster er nemlig en person, der hverken går på kompromis med finish eller kvalitet. Det samme gælder for webshoppen, Toolster, hvor værktøjet altid er 100% i orden, og kvaliteten er i højsædet. Toolster og WeMarket har samarbejdet i adskillige år, hvor vi har skræddersyet marketingaktiviteter specifikt til deres behov og ønsker.

Vi har haft stor glæde af vækst i en udfordret branche takket være WeMarkets åbne dialog og tekniske indsigt. Vores nye e-mail marketing viser allerede lovende resultater.

Stefan Hauge Вirektør og medejer, Toolster
Casen i tal
0 - 3
24x

Så meget omsætning pr. måned fra e-mail

57%

E-mail-omsætning fra flows

15%

Af samlet omsætning fra e-mail

Strategisk samarbejde med fokus på performance

Toolster er en case, som vi er særligt stolte af hos WeMarket. Samarbejdet trives på flere niveauer, hvor strategien har været at tage udgangspunkt i Toolsters indtjening og omsætning for at udarbejde budgetter og planlægge effektive markedsføringsindsatser. På den måde har Toolster fået et detaljeret overblik, hvor de hele tiden kan følge med i, hvad der bliver brugt på markedsføring og hvad det giver igen af konkrete resultater.

Toolster havde allerede inden samarbejdet med WeMarket et klart setup på plads, men havde et behov for yderligere strategisk sparring og ekspertrådgivning for at sikre optimal performance. Den ekstra indsigt og ekspertise, som samarbejdet har tilført, har ikke kun styrket Toolsters nuværende position, men har også åbnet dørene for nye og innovative tilgange til marketing, så de kan navigere mere effektivt i et konkurrencepræget marked.

Vækst gennem e-mail marketing

Toolster søgte en samarbejdspartner, der kunne håndtere alle de onlinekanaler, de ønskede at være synlige på – herunder Google Ads, SEO, SoMe og e-mail– hvilket har givet os mulighed for at skabe en rød tråd gennem kampagnerne på tværs af kanalerne.

E-mail marketing har været én af de indsatser, som har stået højest på prioritetslisten. Inden denne prioritering på e-mail lå indtægterne fra denne kanal på 0,86% af den samlede omsætning. På bare 3 måneder har vi oplevet en markant stigning, og nu udgør e-mail-baserede indtægter imponerende 15% af den samlede omsætning. 57% af e-mail omsætningen kommer fra flows, som er noget der er sat op på én gang, og der ikke skal bruges tid på igen og igen.

Denne imponerende udvikling understreger tydeligt e-mail som en strategisk vigtig markedsføringskanal, der nu har fået en central plads i vækststrategien hos Toolster.

Optimering af kunderejsen

I den kontinuerlige indsats for altid at få bedre resultater, har vi særligt fokuseret på at forbedre konverteringsprocessen. Vi har dedikeret vores energi til at analysere og finpudse hver eneste fase af kunderejsen hos Toolster. Målet var – og er – at sikre, at de besøgende oplever en gnidningsløs overgang fra at besøge websitet til at tage konkret handling.

At have en WeMarket-ekspert på hvert område har vist sig at være yderst værdifuldt for Toolster, da det har sikret dem specialiseret indsigt og optimal performance på tværs af alle deres onlinekanaler.

Cases

Relaterede cases

Vil du se, hvad dine konkurrenter og din branche gør bedst?

Hos WeMarket tilbyder vi virksomheder en benchmarkrapport, som sammenligner deres marketingindsats med de vigtigste konkurrenter. Du bestemmer selv, hvem vi skal sammenligne med.

Vi har specialiseret os i at afsætte fysiske varer online og vækste webshops – og det kan du nu få glæde af, selvom du ikke er kunde i forvejen.

Det koster ingenting.

  • 1.

    Konkurrentscreening

  • 2.

    Branchepotentiale

  • 3.

    Anbefalinger