Tilbage

Ændring i strategi under Corona-krisen gav pote!

+602%Bestillinger igennem hjemmesiden
+211,11%Besøgende på hjemmesiden
9 ugerTog det at få udsolgt i højsæsonen
Case

Udsolgt højsæson på blot 9 uger

DanWest er et udlejningsbureau for sommerhusejere. De har udelukkende sommerhuse på den jyske vestkyst, hvor de har mere end 500 sommerhuse, de lejer ud – året rundt. WeMarket blev bragt på banen, da DanWest havde et ønske om, at få endnu flere sommerhusejere til at bruge dem som udlejningsbureau. Men pga. Coronavirussen blev vi nødt til at ændre strategi – hurtigt!

I fortjener de bedste anbefalinger! I holder, hvad I lover, og man mærker jeres engagement. Altid højt humør og skarpe svar, der hjælper os hurtigt videre med markedsføringen. WeMarket er eksperter i online synlighed!

Charlotte Christensen DanWest
Casen i tal
0 - 3
+602%

Bestillinger igennem hjemmesiden

+211,11%

Besøgende på hjemmesiden

9 uger

Tog det at få udsolgt i højsæsonen

Ny strategi så lyset i en presset tid 

Langt størstedelen af udlejninger gennem DanWest sker til tyske kunder. Derfor lyste alle advarselslamper, da grænsen mellem Danmark og Tyskland blev lukket som følge af Coronavirus i marts 2020.

Fra den ene dag til den anden var DanWest i overvejende risiko for at miste alle deres bookinger og dermed størstedelen af indtægten til dette års højsæson. DanWests marketing setup er opsat til fokus på det tyske marked med tyske samarbejdspartnere og derfor ikke gearet til at håndtere det danske marked.

Samtidig var der udfordringer i det politiske landskab, hvor vores statsminister anbefalede at blive hjemme og undgå ophold i sommerhuse.

I vores fælles sparring fik vi afklaret, at markedet for sommerhusudlejning i Danmark kunne blive rigtig varmt af to årsager – på trods af politiske udfordringer:

1: Danskerne var tvunget til at blive hjemme og holde sommerferie

2: Mulighederne for en sommerferie i Danmark var begrænset til enten dagsture, camping – eller netop ophold i sommerhuse.

I samarbejde med DanWest fik vi lagt en strategi for, hvordan vi kunne ændre fokus fra flere husejere og udlejning gennem Tyskland til at få udlejet sommerhuse til danskere.

Fra DE til DK

Vores anbefalinger blev at omfordele budgettet fra indsatsen i Tyskland til to kanaler i DK:

Google & Facebook

Vi gennemgik deres eksisterende Google Ads-konto og fandt mange forbedringsmuligheder. Dét, kombineret med en forventning om en stor efterspørgsel på sommerhuse i det danske marked, betød at vi så et stort potentiale. Fordi vi forudså et ekstraordinært varmt dansk marked, kunne vi med fordel også lave bred annoncering (ud i markedet) på Facebook.

Vi havde en klar forventning om, at vi kunne inspirere potentielle kunder til at booke et sommerhus gennem DanWest. Dermed blev vores plan klar: Flere kampagner på Google pga. øget efterspørgsel kombineret med annoncering ud i markedet på Facebook som følge af en bred appel.

6-dobling i omsætning 

Udover gode resultater i Påskeferien, Store Bededagsferien, Kristi himmelfartferien og Pinsen kunne DanWest allerede i uge 23 melde udsolgt af sommerhuse i højsæsonen. Fra 1. marts 2020 – 30. juni 2020 blev der skabt over en 6-dobling i omsætning gennem deres danske hjemmeside.

Derudover skal bestillinger via telefon og mail (uden om hjemmesiden) medregnes som afledt effekt af indsatserne.

Alt i alt: Et agilt samarbejde der resulterede i, at en dansk virksomhed kom sikkert igennem Corona-krisen.

Besøg DanWest og se deres hyggelige sommerhuse her.

Som I kan se på ovenstående graf fra Google Trends fik vi ret:
Efterspørgslen på sommerhuse var mere end fordoblet i forhold til 2019.

Cases

Relaterede cases

Vil du se, hvad dine konkurrenter og din branche gør bedst?

Hos WeMarket tilbyder vi virksomheder en benchmarkrapport, som sammenligner deres marketingindsats med de vigtigste konkurrenter. Du bestemmer selv, hvem vi skal sammenligne med.

Vi har specialiseret os i at afsætte fysiske varer online og vækste webshops – og det kan du nu få glæde af, selvom du ikke er kunde i forvejen.

Det koster ingenting.

  • 1.

    Konkurrentscreening

  • 2.

    Branchepotentiale

  • 3.

    Anbefalinger