Tilbage

Fra 0 til 40.000 besøgende pr. måned på ny webshop

+40.000Nye nyhedsbrevstilmeldinger
+600%I omsætning
+80.000Besøgende pr. måned
Case

Damkjær Sko er en +60 år gammel skobutik med flere butikker i Vestjylland. Damkjær Sko var på udkig efter en samarbejdspartner til at varetage den digitale markedsføring for at øge tilgangen af kunder og løfte omsætningen. Samtidig ønskede Damkjær Sko en sparringspartner til, hvordan de kunne optimere deres online forretning, og hvilke medier de skulle bruge. Udfordringen var for Damkjær Sko, at man aldrig havde haft fokus på online marketing, men levet af organisk trafik fra søgemaskinerne samt kundernes kendskab til Damkjær Sko. Så hele Danmark var nu i spil til at kunne få leveret fodtøj fra Damkjær Sko.

WeMarket leverer øget webshop-omsætning med fokus på bundlinjen og vækst i nyhedsbreve. De håndterer vores online vækstrejse, så vi kan fokusere på fodtøj.

Majka Damkjær Damkjær Sko
Casen i tal
0 - 3
+40.000

Nye nyhedsbrevstilmeldinger

+600%

I omsætning

+80.000

Besøgende pr. måned

Kæmpe udvikling i antallet af besøgende på nuværende webshop

Målet var klart fra WeMarket på damkjaersko.dk; langt mere synlighed på Google i organisk trafik, Google Shopping og Facebook annoncering. Her vækstede vi i antallet af besøgende pr. mdr., som gav en eksplosiv udvikling i antallet af ordrer samt tilmeldinger til nyhedsbrevskartoteket.

Den rette SEO-strategi med en klar strukturering af hjemmesiden og søgninger på Google, har hævet antallet af besøgende, og med både produktoptimering og produktfeedoptimering vækstet Google Shopping. Med Facebook annoncering har vi koblet endnu en gren på Damkjær Sko markedsføring, hvor der både bliver indsamlet leads til nyhedsbrevsmodtagere samt pushet annoncer ud til helt nye kunder.

Den samlede indsats har løftet Damkjær fra 18.000 til 50.000 besøgende på eksisterende webshop.

Meget mere fokus på kundekartoteker

I takt med at besøgstallet steg blev der på hjemmesiden lavet en popup-funktion med tilmeldinger til nyhedsbrevet, som i dag står for 1/3- del af alle nye tilmeldinger. Dette tiltag koblet sammen med en aggressiv udsendelse af nyhedsbreve, giver hver måned omsætning, hvor der ikke skal betales annoncekroner til hverken Google- eller Facebook annoncer. Udviklingen i antal besøgende fra nyhedsbrev ses nedenfor.

Fra 0 til 40.000 besøgende pr. mdr. på ny webshop

Damkjær Sko driver også Rieker skobutikken i Århus, og havde her mulighed for at få onlineagenturet i Danmark, og drive Rieker’s officielle webshop. Det betød en helt ny marketingstrategi, samt opbygning af kundedatabase og synlighed i søgemaskinerne med et udgangspunkt på 0. Udviklingen i antallet af besøgende ses nedenfor.

Fokus på indtjeningen og ROAS

Helt fra starten har vi arbejdet med fuld fokus på ROAS for at sikre os, at vi altid har en sund forretning med på de medier, hvor vi bruger annoncekroner til indrykning af annoncer. Det betyder, at der er plads til yderligere investeringer, da vi altid har indtjeningen med i samarbejdet med kunden.

Kigger mod udlandet for yderlige vækst

Væksten har gjort, at kunden har investeret i 800 kvm2 ekstern stødlager, for at kunne aftage flere varer hos kundens leverandører til bedre indkøbsaftaler. Her er der nu plads til at kigge mod udlandet, hvor næste skridt er mod vores venner i nord, Sverige.

Cases

Relaterede cases

Vil du se, hvad dine konkurrenter og din branche gør bedst?

Hos WeMarket tilbyder vi virksomheder en benchmarkrapport, som sammenligner deres marketingindsats med de vigtigste konkurrenter. Du bestemmer selv, hvem vi skal sammenligne med.

Vi har specialiseret os i at afsætte fysiske varer online og vækste webshops – og det kan du nu få glæde af, selvom du ikke er kunde i forvejen.

Det koster ingenting.

  • 1.

    Konkurrentscreening

  • 2.

    Branchepotentiale

  • 3.

    Anbefalinger