B2B marketing – servér salgsparate leads til sælgerne

B2B markedsføring sat i system og med bevist effekt

Hos WeMarket har vi årelang erfaring med B2B markedsføring for en bred vifte af virksomheder. Vi tager altid helikopterperspektivet på din forretning og sikrer, at strategien er skarpt sammensat af de vigtigste discipliner, så du når dine mål.

B2B Google ads

Få opbygget dine målgruppelister og brug remarketing effektivt

B2B E-mail marketing

Personalisér indholdet i dine e-mails og hold en samtale kørende

B2B SEO

Har I en klar Call To Action på alle jeres sider?

B2B Social Media

Vær personlig og få opbygget et fællesskab.

B2B Presse

Har du en god nyhed, så afsted med den til medierne – det er en unik mulighed for omtale, uden du selv er afsender

B2B Marketing automation

Vis de rigtige mails, på det rigtige tidspunkt til de rigtige leads – automatisk og triggerbaseret!

Quote

Navn

Catering Inventar

1300% ROAS

Le Menu

+5 Varme leads dagligt

Webshipper

227% Forøgelse af sales qualified leads

Bango A/S

1066% Øget omsætning

Derfor skal du vælge WeMarket til B2B markedsføring


Har du en B2B virksomhed, men svært ved at finde ud af, hvordan du helt præcist skal gribe din markedsføring an? Den markedsføring som rammer perfekt ind i netop din virksomheds-ånd og dine kunders købsrejse?

Hos WeMarket har vi mange års erfaring med B2B virksomheder og en dyb forståelse for de dynamikker, overvejelser og kunderejser, som er så forskellig fra B2C virksomheders.

Vi ved, hvordan tilgangen til den enkelte disciplin og den samlede strategi skal skrues sammen indenfor B2B, og i samarbejde med dig sikrer vi, at du når dine mål og ambitioner – altid indenfor det budget og ressourcer, som du har til rådighed.

Læs hvordan de enkelte discipliner får bedst lov til at skinne i B2B markedsføring, eller kontakt os og hør, hvordan vi vil gribe dine udfordringer og ambitioner an.

Kontakt WeMarket+ 45 71 99 34 74

Klar til at vækste din forretning?

WeMarket kan hjælpe lige netop dig og din virksomhed med at opnå dine vækstønsker. Så er du klar til at vækste dine forretning? Tøv ikke med at udfylde formularen, så tager vi en snak om dine ønsker.

Thomas Haurum, CCO & Stifter

E-mail: kontakt@wemarket.dk
Telefon: 71 99 34 74

B2B Google Ads

Generelt set er B2B på Google Ads ofte tiltænkt henvendelser. Google Shopping er nemlig udelukket, hvis man ønsker at benytte priser ekskl. moms, hvilket gør det ufordelagtigt at benytte for B2B virksomheder.

Derfor vil man for B2B i stedet ofte fokusere på search-kampagner og display ads. Her er søgningerne dog ofte noget mere kringlede og komplekse. Det betyder dermed også, mat det er utroligt vigtigt, at man laver en grundig søgeordsanalyse inden man begynder arbejdet med Ads, så man ikke spilder tid og ressourcer på at opsætte noget, der ikke matcher de søgninger der foretages.

Nøglepunkter:

  • Lav en grundig søgeordsanalyse forud og sørg så vidt muligt for at udelukke B2C-vinkler
  • Få opbygget dine målgruppelister og brug remarketing effektivt
  • Husk at indholdet og CTAs på siden en nøgle til at hjælpe brugeren – generelt hjælper features som: FAQ, chat og blogs
  • Benyt Dynamic Search Ads – de hjælper med at fange tilpassede søgeord
Kontakt WeMarket+ 45 71 99 34 74

B2B Social Media

De Sociale Medier er blevet et værdifuldt værktøj for B2B virksomheder, hvor du kan finde informationer omkring mulige samarbejdspartnere, deres serviceniveau og deres omdømme – her har du altså muligheden for at skabe tillid, allerede før I er i personlig kontakt. Det er netop derfor, din tilstedeværelse på de Sociale Medier er ekstremt vigtig! Det giver dig mulighed for at nå ud til og engagere dig med potentielle samarbejdspartnere, guide dem igennem salgstragten og dermed også gøre dem mere tilbøjelige til at gøre forretning med lige netop din virksomhed!

Nøglen til succes for din virksomhed og jeres tilstedeværelse, er at få lagt en klar strategi for, hvad målet med din annoncering er. Det kan eventuelt være at udbygge dit netværk, at skabe kontakt til (kommende) samarbejdspartnere eller blot at skabe mere opmærksomhed omkring dit produkt. Alt efter hvad målet med din annoncering er, er det vigtigt at få tilrettelagt den rette målgruppe og de rigtige annoncer. Spiller målgruppen og annoncernes indhold, kan du ikke andet end at skabe værdi til din virksomhed

Nøglepunkter:

  • Har du fået din målgruppe og dit mål rigtig defineret?
  • Får du skabt interesse og fremhævet løsninger?
  • Tilpasser I jeres content til tidens trends, og holder I jer up to date med udviklingen?

B2B E-mail marketing

E-mail marketing er en af de bedste – hvis ikke den bedste måde hvorpå B2B virksomheder kan pleje deres leads. Det er et fantastisk redskab, der kan bringe dine leads fra toppen af salgstragten til bunden, samtidigt med at det opbygger stærke, længerevarende forhold. Det bedste af det hele? Meget af det kan automatiseres. Det gør dermed E-mail marketing til et exceptionelt redskab til B2B-virksomheder, hvor der ofte er tale om en længere købe-cyklus og færre impulskøb. Får du opsat dine mail flows korrekt, kan du også besvare dine kunders spørgsmål, som de opstår!

B2B modtagere kan være forsigtige med at investere i et produkt, før at de ved at det er det helt rigtige. Derfor er det også vigtigt, at du uddanner din e-mail modtagere, for at få dem i den bedst mulige købsposition, den direkte personlige kontakt starter. Eksempelvis ser vi at CTAs med sætninger som “Lær mere” og “Læs mere” performer langt bedre end CTAs med vendinger som “Køb nu” eller “Bestil nu”.

Nøglepunkter:

  • Personalisér indholdet i dine e-mails og hold en samtale kørende
  • Svar på kernespørgsmålene – Hvad kan du tilbyde? Hvordan hjælper det kunden? Hvad er det næste, de skal gøre?
  • Få opsat automatiske mail flows, som leder dine kunder i den rigtige retning fra start.
Kontakt WeMarket+ 45 71 99 34 74

B2B SEO

Når man arbejder med B2B SEO, er der nogle elementer, der er væsentlige at forholde sig til. Det vigtigste er, at få kortlagt hvilke søgetermer jeres besøgende, eller potentielt besøgende, anvender. Er det meget specifikke branchetermer, eller er det mere generel information? Hjemmesidens indhold og produktinformation bør stemme overens med de søgefraser, som brugeren anvender. I jeres branche kan produkterne sagtens være ”armaturer”, men søger brugeren mere på ”vandhane”? Dette bør der laves søgeordsanalyser ud fra, for at imødekomme de søgefraser, som jeres potentielle besøgende anvender.

Ofte er B2B søgetermer informationsgivende søgeord, frem for transaktionsmæssige søgeintentioner. Et eksempel her kan være ”Hvordan bruges en CNC-fræser?” frem for ”Køb CNC-fræser”. Det stiller nogle helt klare krav til det indhold, man udformer på sine landingssider. Når man arbejder med B2B SEO, er det derfor vigtigt at vide, HVAD brugeren ønsker, og HVORDAN du kan hjælpe dem bedst muligt. Derfor skal du have en klar Call To Action på dine sider, så brugeren ikke er i tvivl om, hvordan du kan være behjælpelig, og hvordan de kommer i kontakt med din virksomhed.

Nøglepunkter:

  • Søger brugeren på branchetermer eller anvendes synonymer?
  • Har I en klar Call To Action på alle jeres sider?
  • Hvordan kan I hjælpe jeres besøgende bedst muligt?

B2B Presse

Når man arbejder med presse for B2B handler det i høj grad om at afdække en knivskarp vinkel, der er interessant for virksomhedens kunder og deres forretning. Som ved alt andet pressearbejde, tager B2B presse afsæt i de grundlæggende journalistiske principper: Aktualitet, Væsentlighed, Konflikt, Identifikation eller Sensation, men forskellen er, at ved B2B fokuseres der i højere grad på hvilken påvirkning eller relation nyheden har til branchen eller specifikke virksomheder frem for en personlig relevans eller samfundsmæssig påvirkning.

Når man arbejder med presse på B2B-markedet vil fagblade og professionelle medier i langt højere grad bringes i spil, da man kan forvente at målgruppen er til stede her. Det betyder også at selve teksten være tungere og benytte fagtermer i højere grad, end hvis der er tale om presse til nyhedsmedier med en bredere målgruppe. Man bør dog altid overveje også at sende til nyhedsmedier i lokalområdet eller hvis nyheden kan have relevans for samfundet udenfor branchen, men det kan her være en stor fordel at versionere pressen, så den ikke rammer skævt.

Kontakt WeMarket+ 45 71 99 34 74

Lad os tage en snak

Over 350 virksomheder har allerede valgt WeMarket.

71 99 34 74

Hvorfor skal du bruge WeMarket til din B2B markedsføring?

Vi ved, hvordan tilgangen til den enkelte disciplin og den samlede strategi skal skrues sammen indenfor B2B, og i samarbejde med dig sikrer vi, at du når dine mål og ambitioner – altid indenfor det budget og ressourcer, som du har til rådighed.